پیش‌بینی بارش‌های رگباری و سیلاب در آذربایجان‌شرقی

اقتصاد ایران: تبریز-رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: گذر امواج ناشی از سامانه بارشی و شرایط ناپایدار فصلی و محلی موجب بارش‌های رگباری جاری شدن سیلاب در استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی از سوی این اداره کل و تداوم ناپایداری جوی در چهار روز آینده در استان، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی همچنین موجب غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، مه گرفتگی، برخورد آذرخش، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌های استان دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال خیزش یا نفوذ گرد و خاک و خسارت به سازه‌های سبک، سقوط و یا پرتاب اجسام سبک و شکستن سرشاخه‌های درختان وجود دارد؛ بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده ضروری است.

امیدفر، از مسافران و علاقه مندان به طبیعت خواست، از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کرده و دستگاه‌های خدماتی نسبت به لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های زهکشی و مهار آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های احتمالی اقدام کنند.

وی همچنین از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان توجه کرده و از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ