عدم مشارکت مردم در انتخابات منجر به تامین منافع دشمنان است

اقتصاد ایران: همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: عدم مشارکت مردم در انتخابات منجر به تامین منافع دشمنان و منافع تحریم کنندگان کشورمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی جمعه با حضور در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان خطاب به اصحاب رسانه گفت: امیدوارم در این عرصه حساس خبرنگاری موفق باشید، حساسیتی که کار شما، مسائل اخبار، رابط بودن بین مردم و مسئولین با آن عجین است، خبرنگاری از حوزه‌های حساس و قابل احترامی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای خدمت گفت: ان شاالله خداوند ایشان و همراهانشان را مورد رحمت قرار دهد.

وی با تصریح بر اینکه از جمله کلیدواژه‌های مهم سخنان امروز مقام معظم رهبری می‌توان به مفاهیم عزت کشور، آبروی کشور، سرافرازی کشور اشاره کرد، خاطرنشان کرد: ایشان تاکید داشتند که «دوام و قوام جمهوری اسلامی در دنیا بسته به حضور مردم است».

آیت الله شعبانی ادامه داد: دشمن در همین مدت گذشته دائماً تلاش کرده است که میزان مشارکت پایین بیاید. حال در این مسیر، این یک سوال جدی مطرح است، اینکه «چرا کسانی که ابایی ندارند و دشمنی خود را ابراز می‌کنند و برای تحریم بیشتر کشورمان نامه نوشته و تلاش کرده‌اند، حال به دنبال کاهش سطح مشارکت مردم هستند؟ دلیل آن چیست؟».

وی افزود: باید بدانیم مشارکت بالا برای آنها ضرر دارد، آنها قطعاً به دنبال منافع خودشان هستند. عدم مشارکت مردم در انتخابات منجر به تأمین منافع آنها و منافع تحریم کنندگان کشورمان است.

آیت الله شعبانی با تاکید اینکه اگر برای امنیت و سرافرازی این کشور و حل مشکلات می‌خواهیم قدمی برداریم، باید در انتخابات حضور یابیم، اظهار کرد: همه ما در مناظراتی که با شش نفر برگزار شد، دیدیم که گفتمان‌های مختلف و سلیقه‌های مختلف در مناظرات وجود داشتند اما باید بدانیم که مسیر همه آنها یکی است و نباید این را فراموش کرد.

وی تاکید کرد: همه این افراد مورد تأیید شورای نگهبان بودند، اصل مسیر آنها یکی است اما در رویه‌ها و مدیریت‌های اجرایی سلیقه‌ها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت اجتماعی با وجود سلیقه‌های مختلف اجرایی تلاطم دارد و خاصیت مدیریت و حکمرانی همین است، گفت: حال، حضور مردم در انتخابات باعث می‌شود که رویه و گفتمانی رأی بیاورد که همان را مدنظر داریم و آن را حق و درست تر می‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ان شاالله همه مردم کشورمان با هر سلیقه‌ای در انتخابات شرکت کنند و شاهد سرافرازی و خلق یک حماسه بزرگ باشیم، یادآور شد: نام هر کسی از صندوق بیرون بیاید، رئیس جمهور همه است و باید به او کمک کنیم.

وی تاکید کرد: نتیجه در حال حاضر، مشخص نیست و مردم انتخاب می‌کنند که چه کسی از صندوق بیرون می‌آید و هر آنچه که از صندوق بیرون بیاید، رئیس جمهور همه است و همه باید برای حل و فصل مشکلات کمک کنیم.

آیت الله شعبانی خطاب به رئیس جمهور آینده کشور گفت: تا امروز وقت وعده دادن و از فردا وقت عمل کردن است، فرد منتخب از فردا مورد مطالبه و تلاش برای تحقق وعده‌ها را باید سرلوحه قرار داده و خادم مردم باشند.

وی با تاکید بر اینکه فرد منتخب نباید این موارد را از یاد ببرد، عنوان کرد: او باید سلوک متواضعانه شهید رئیسی را درپیش بگیرد. فردا متواضع‌تر و خادم تر باشد. احساس نکند که رئیس جمهور است و خادم بودن را فراموش کند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب اگر می‌خواهد موفق باشد، از فردا باید متواضع‌تر و با اخلاق تر و مردمی‌تر باشد. سلوک مردمی بودن و اخلاق محور بودن شهید رئیسی ان شاالله استمرار پیدا کند و شاهد پیش روی رئیس جمهور آینده در این مسیر نیز باشیم.

وی در پایان آرا مردم را حق الناس دانست و گفت: توجه به حق الناس بودن آرا را مدنظر داریم. هر رأی با هر سلیقه‌ای باید محترم باشد و این خاصیت مردم سالاری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ