یوتیوب ظاهرا برای تعلیم هوش مصنوعی، «مبالغ هنگفتی» به ناشران موسیقی پیشنهاد می‌دهد

اقتصاد ایران: درصورت نهایی‌شدن توافق یوتیوب با ناشران بزرگ موسیقی، این شرکت می‌تواند مدل‌های هوش مصنوعی خود را با کتابخانه‌ی موسیقی‌های آن‌ها آموزش دهد.

یوتیوب در اقدامی غیرمنتظره، از همکاری با شرکت‌های بزرگ موسیقی ازجمله سونی موزیک اینترتینمنت، یونیورسال موزیک گروپ و وارنر رکوردز خبر داد و قصد دارد از کتابخانه‌ی موسیقی ‌آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کند.

درحالی‌که جزئیات زیادی از قرارداد همکاری یوتیوب با شرکت‌های بزرگ موسیقی وجود ندارد، برخی منابع اعلام کرده‌اند یوتیوب حاضر است مبالغ هنگفتی برای این قراردادها بپردازد و درصورت موفقیت، به تعداد زیادی موسیقی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود دسترسی خواهد یافت.

طی سال‌ها اخیر شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی هوش مصنوعی ازجمله مایکروسافت و OpenAI به‌دلیل قوانین کپی‌رایت با جریمه‌های سنگین مواجه شده‌اند. به‌نوشته‌ی فایننشال‌تایمز، برای نهایی‌شدن توافق میان یوتیوب و شرکت‌های موسیقی، رضایت تک‌تک هنرمندان باید جلب شود.

موافقت تمامی هنرمندان با قرارداد همکاری یوتیوب و شرکت‌های موسیقی، حتی باوجود دریافت مبالغ هنگفت امری بعید به‌نظر می‌رسد. اخیراً بیش‌از ۲۰۰ هنرمند مستقر در انگلستان، نامه‌ای سرگشاده امضا کردند تا از آثارشان دربرابر سؤاستفاده‌های هوش مصنوعی محافظت کنند.

گوگل اخیراً قابلیت جدیدی به نام Dream Tracks را در یوتیوب شورتز آزمایش کرد. این ویژگی به یوتیوبرها اجازه می‌داد آهنگ‌های منحصربه‌فردی را با الهام از ترندها، آهنگسازی‌ها و سبک‌های برخی از هنرمندان محبوب خود بسازند. اکنون به‌نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد با فهرست گسترده‌تری از هنرمندان و آهنگ‌ها، روی همین قابلیت کار کند. درحال‌حاضر نمی‌دانیم آیا این توافق برای بهبود قابلیت‌های Dream Tracks مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا صرفاً برای آموزش هوش مصنوعی کاربرد خواهد داشت.

مقالات مرتبط:
  • ویژگی آزمایشی کاربردی یوتیوب از دسترس خارج شد
  • ویژگی پیداکردن آهنگ با زمزمه به یوتیوب موزیک اضافه شد

ظاهراً گوگل بعد از اینکه OpenAI به‌دلیل استفاده‌ی بدون‌اجازه از صدای اسکارلت جوهانسون، بازیگر مشهور دنیای مارول، در مدل‌های هوش مصنوعی جدیدش با انتقاد مواجه شد، تصمیم گرفته است با احتیاط بیشتری پیش برود و در مسیر درست حرکت کند.

تلاش یوتیوب برای کسب اجازه‌ی استفاده از آهنگ‌ها در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر گوگل برای استراتژی هوش مصنوعی‌ این شرکت محسوب می‌شود زیرا غول جستجوی اینترنت سعی دارد در حوزه‌ی هوش مصنوعی به مایکروسافت و OpenAI برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ