کوالکام به‌روزرسانی اندروید در گوشی‌هایی با تراشه اسنپدراگون را ساده‌تر می‌کند

اقتصاد ایران: کوالکام با ایجاد تغییراتی، به سمت هرچه ساده‌‌تر کردن و افزایش مدت به‌روزرسانی‌های اندروید، گام برمی‌دارد.

در دو سال گذشته، تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی در زمینه‌ی انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، عملکرد بهتری نسبت‌به گذشته داشته‌اند. این تغییر رویه با پیشگامی سامسونگ و گوگل که تا هفت سال به‌روزرسانی برای برخی گوشی‌های خود ارائه می‌دهند، انجام شد.

به گزارش Android Authority، یکی از بازیگران اصلی در فرایند به‌روزرسانی گوشی‌های اندرویدی، عرضه‌کنندگان پردازنده مانند کوالکام، مدیاتک و سامسونگ هستند.

با قدیمی‌تر شدن پردازنده معمولا تولیدکننده دیگر از نظر نرم‌افزاری از آن پشتیبانی نمی‌کند و همین مسئله به‌روزرسانی نرم‌افزار دستگاه را برای تولیدکننده‌ی اصلی قطعات (OEM) دشوارتر می‌کند. خبر خوشحال‌کننده این است که شرکت کوالکام از این مشکل آگاه است و قرار است به‌روزرسانی اندروید در گوشی‌هایی با تراشه‌ی اسنپدراگون را ساده‌تر کند.

کریس پاتریک، مدیر ارشد بخش گوشی‌های هوشمند کوالکام، دراین‌باره گفت: «دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های نسخه‌ی اندروید برای تولیدکنندگان گوشی و در نهایت کاربران نهایی، فرآیندی بسیار پیچیده و پرهزینه است. ما با مشارکت شرکت‌های دیگر ساختار کد به‌روزرسانی را تغییر دادیم و در حال بازنگری مکانیزم به‌روزرسانی گوشی‌ها هستیم.»

مقالات مرتبط
  • کوالکام برای ترویج کامپیوترهای AI، مدل‌های زبانی‌اش را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داد
  • شرکت آرم از کوالکام می‌خواهد لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون ایکس را نابود کند
  • کوالکام: ظرف پنج سال، نیمی از بازار کامپیوترهای ویندوزی را می‌گیریم

تغییر ایجاد شده توسط کوالکام می‌تواند فرآیند به‌روزرسانی گوشی‌ها را سریع‌تر و برای مدت زمان بیشتری ارائه کند. با اینکه بهینه‌سازی کد به‌روزرسانیِ، چند سالی است که توسط کوالکام انجام می‌شود، اما این شرکت باید جزئیات بیشتری را ارائه کند.

پاتریک در ادامه‌ی صحبت‌های خود به اطلاع‌رسانی بیشتر تا اواخر سال جاری میلادی اشاره کرد. تا انتهای امسال تنها دو رویداد مهم نمایشگاه IFA و رویداد اختصاصی اسنپدراگون باقی مانده است. مشخص نیست بهینه‌سازی کد به‌روزرسانی در کدام‌یک از این رویدادها معرفی خواهد شد اما بی‌شک تاثیری زیادی در به‌روزرسانی و افزایش امنیت دستگاه‌های اندرویدی خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ