مایکروسافت اعلام کرد که هکرهای روسی به ایمیل مشتریانش دسترسی پیدا کرده‌اند

اقتصاد ایران: هکرهای روس که قبلاً به ایمیل‌های کارمندان مایکروسافت نفوذ کرده بودند، به ایمیل برخی مشتریان این شرکت نیز دسترسی یافته‌اند.

مایکروسافت اعلام کرد هکرهای روس که اوایل سال جاری به سیستم‌های این شرکت نفوذ کرده بودند، علاوه‌بر جاسوسی از ایمیل کارمندان، به ایمیل‌های برخی مشتریان نیز نفوذ کرده‌اند. این خبر پس‌از گذشت حدود ۶ ماه از افشای اولیه‌ی حمله‌ی سایبری مذکور منتشر می‌شود.

افشاگری مایکروسافت درمورد نفوذ هکرهای روس به ایمیل کارکنان و مشتریان این شرکت، وسعت حمله‌ی مورد اشاره را نشان می‌دهد، زیرا غول فناوری اهل ردموند برای امنیت نرم‌افزار و سیستم‌های خود در برابر تهدیدات خارجی با نظارت‌های شدیدتری ازطرف نهادهای نظارتی مواجه شده است. سال گذشته نیز گروهی از هکرهای چینی، با نفوذ به مایکروسافت به هزاران ایمیل دولتی آمریکا دسترسی پیدا کرده بودند.

دولت روسیه تاکنون به اتهامات وارده درمورد حمله‌ی سایبری به مایکروسافت پاسخی نداده است، اما این شرکت می‌گوید هکرها محققان امنیتی را هدف قرار داده‌اند که درحال بررسی فعالیت‌های این گروه روسی بوده‌اند.

سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای که در سایت بلومبرگ منتشر شده است توضیح داد: «همچنان درحال ارسال هشدار به مشتریانی هستیم که ازطریق ایمیل سازمانی مایکروسافت، مورد حمله‌ی گروه هکری Midnight Blizzard قرار گرفته‌اند.»

مایکروسافت می‌گوید مشتریانی که ایمیل آن‌ها به‌دلیل حمله‌ی هکری به‌خطر افتاده است را درجریان این موضوع قرار می‌دهد. البته تعداد این افراد و همچنین تعداد ایمیل‌هایی که هکرها به آن‌ها نفوذ کرده‌اند هنوز اعلام نشده است.

مقالات مرتبط:
  • آسیب‌پذیری وای‌فای در ویندوز ۱۱؛ همین حالا سیستم‌عامل را آپدیت کنید
  • ظاهراً ویژگی خبرساز جدید ویندوز ۱۱ فاجعه‌ای امنیتی است

مایکروسافت در اوایل سال گذشته گفت گروه Midnight Blizzard به درصد بسیار کمی از ایمیل‌های سازمانی این شرکت دسترسی پیدا کرده‌ است. این شرکت چهار ماه بعد اعلام کرد هکرها همچنان در تلاش برای نفوذ هستند. این خبر باعث نگرانی بسیاری از همکاران و مشتریان امنیتی مایکروسافت شد زیرا سیستم‌های این شرکت همچنان آسیب‌پذیر باقی مانده‌اند.

حملات سایبری هکرهای روس علیه مایکروسافت به‌همراه حمله‌ی هکرهای چینی در سال گذشته، منجر به برگزاری جلسه‌ی استماع کنگره در اوایل ماه جاری شد. در این جلسه، برد اسمیت، رئیس مایکروسافت اعلام کرد که شرکتش بازنگری اساسی رویه‌های امنیتی خود را آغاز کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ