صدیقی: رئیس‌جمهور باید کارایی و انرژی داشته باشد

اقتصاد ایران: خطیب نمازجمعه تهران گفت: رئیس‌جمهور باید کارایی، انرژی و کفایت لازم را داشته باشد تا بتواند مثل شهید بهشتی فعالیت کند و عاشق مردم باشد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، گفت: انتخابات بیعت با خدا، دین، امام زمان، امام راحل، شهدا و پرچم‌دار دین و الگوی تراز ما در دوران غیرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است. در 45 سال گذشته مرتب مردم به صحنه آمدند و با علی بیعت کردند و با بیعت خودشان ولایت را تعمیق و ملیت و جمهوریت خودتان را تثبیت کردند؛ بنابراین مسئله انتخابات، مسئله اول ایران است.

 

خطیب نمازجمعه این هفته تهران تصریح کرد: جمهوریت و اسلامیت با خون هزاران پاک‌باخته توحید، امضا شده است. شما در انتخابات با شهدا بیعت می‌کنید. نظام با جمهوریت خودش در دنیا احساس سرافرازی می‌کند.

وی اضافه کرد: ملت ایران دست و بازوی امام‌ زمان و رهبری هستند؛ همراهی مردم با نظام به فضل الهی موجب برداشته‌ شدن همه مشکلات و موانع خواهد شد. حضور در انتخابات، سرنوشت شما را تعیین می‌کند و اثر رأی‌تان مشابه اثر رأی رهبری خواهد بود. حضور در انتخابات در حفظ امنیت و افزایش آن تاثیرگذار است. دشمن نمی‌تواند به شما ضربه بزند، اما وای از آن روزی که علی تنها بماند، در آن صورت مردم گرفتار ظالمان می‌شوند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت سالروز هفتم تیر، گفت: هفتم تیر، روز غلبه خون بر شمشیر و غلبه جمهوری اسلامی است.در این روز، 72 نفر از بهترین مسئولان کشور خونشان را پای انقلاب ریختند. سالار این شهدا، شهید بهشتی بود که به فرموده امام(ره)، یک ملت بود؛ او پنجه به روی هیچ‌کسی نمی‌انداخت و در خدمت، بردبار بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید رئیسی همان ویژگی‌های آیت الله بهشتی را داشت، به خصوص در دغدغه‌مندی مردم، اظهار کرد: اگر نگویم شهید بهشتی بی‌نظیر بود، کم نظیر بود. بنی‌صدر و اطرافیانش، شهید بهشتی را منزوی کردند و به ایشان تهمت زدند، به‌نحوی‌که ایشان را گوشه‌نشین کردند، اما خون او موجب شناخته‌شدن خودش و جلای انقلاب اسلامی شد. شهید بهشتی هم در فقه، مجتهد بود و هم در عرفان، عارف بود و هم در حکمت و فلسفه، صاحب‌نظر بود؛ ایشان نسبت به امامت و ولایت «منم‌ منم» نداشت.

صدیقی افزود: آیت‌الله شهید بهشتی خدمتگزار بی‌ادعا و همیشه در صحنه و متعبد بود. شهیدان بهشتی و رئیسی برای ما تراز، الگو و مدل هستند. رئیس‌جمهور منتخب، علاوه بر داشتن ویژگی‌های عمومی باید اصلح باشد.

وی با طرح این پرسش که اصلح کیست؟ گفت: اعتقاد رئیس‌جمهور به اعتقادات شما بسیار مهم است. رئیس‌جمهور باید همچون شهید بهشتی عقیده به مبانی انقلاب داشته باشد و شهید رئیسی نیز این‌طور بود. آیت‌الله بهشتی، رهبری را مقتدای خودش می‌دانست. رئیس‌جمهور باید کارایی، انرژی و کفایت لازم را داشته باشد تا بتواند مثل شهید بهشتی فعالیت کند و عاشق مردم باشد.

خطیب نماز جمعه تهران، تصریح کرد: نفرت روزافزون و لعنت الهی بر رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت‌کار که از جنایت‌های رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ