قدیمی‌ترین پایگاه خبری غیرانتفاعی آمریکا از مایکروسافت و OpenAI شکایت کرد

اقتصاد ایران: OpenAI و مایکروسافت با شکایتی تازه مواجه شده‌اند؛ این بار ازسوی قدیمی‌ترین پایگاه خبری غیرانتفاعی آمریکا.

مرکز گزارشگری و تحقیقاتی آمریکا (CIR)، قدیمی‌ترین پایگاه خبری غیرانتفاعی این کشور، از OpenAI و مایکروسافت شکایت کرد. این پایگاه خبری ادعا می‌کند که دو شرکت نام‌برده از محتوای این پایگاه برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بدون رضایت یا جبران خسارت استفاده کرده‌اند.

مونیکا بائرلین، مدیرعامل مرکز گزارشگری و تحقیقاتی آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «OpenAI و مایکروسافت بدون اجازه شروع به جمع‌آوری خبرهای ما باهدف تقویت محصولات خود کرده‌اند... این رفتار نه تنها ناعادلانه است، بلکه نقض حقوق نویسندگان محسوب می‌شود. کار روزنامه‌نگاران در هرجایی که باشند، ارزشمند است و OpenAI و مایکروسافت این را می‌دانند.»

بائرلین می‌گوید که OpenAI و مایکروسافت کار ناشران غیرانتفاعی و مستقل را «به‌عنوان مواد خام رایگان برای محصولات خود» تلقی می‌کنند و چنین اقداماتی توسط شرکت‌های هوش مصنوعی به دسترسی عمومی به اطلاعات صحیح آسیب می‌رساند.

مایکروسافت و OpenAI تاکنون به‌درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداده‌اند. شکایت CIR که در دادگاه فدرال منهتن ثبت شده است، OpenAI و مایکروسافت را به نقض چندین‌باره‌ی قانون کپی‌رایت و قانون حق نسخه‌برداری متهم می‌کند.

مقالات مرتبط
  • سه وب‌سایت خبری از مایکروسافت و OpenAI به اتهام نقض کپی‌رایت شکایت کردند
  • جنگ OpenAI و نیویورک تایمز؛ رسانه بزرگ آمریکایی به «تقلب» متهم شد

تاکنون تعدادی از ناشران و خبرگزاری‌های مختلف از OpenAI به‌دلیل عدم رعایت حق انتشار شکایت کرده‌اند. تعدادی از آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با OpenAI قرارداد امضا کنند. این قراردادها به OpenAI اجازه می‌دهد تا مدل‌های خود را بر اساس آرشیوها و محتوای جاری منتشر شده توسط این ناشران آموزش دهد.

مجله‌ی TIME اخیرا اعلام کرد که قراردادی با OpenAI منعقد کرده که حق دسترسی به ۱۰۱ سال آرشیو این مجله را به OpenAI می‌دهد. استارتاپ تحت مدیریت سم‌ آلتمن ماه گذشته یک قرارداد چندساله به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار با News Corp، (مالک وال‌استریت ژورنال)، امضا کرد تا مدل‌های خود را با استفاده از بیش از دوازده برند متعلق به این ناشر آموزش دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ