باقری: کار هیچ صندوقی در خارج از کشور تمام نشده است

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه کار هیچ صندوقی در خارج از کشور تمام نشده است اعلام کرد تنها کشوری که مانع پیشبرد فرایند دموکراسی ایران شد، کشور کانادا بود که مدعی حقوق بشر است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور در محل وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای شرکت همه ایرانیان خارج از کشور در انتخابات انجام شده است، گفت: متاسفانه تنها کشوری که مانع پیشبرد فرایند دموکراسی ایران شد، کشور کانادا بود که مدعی حقوق بشر است.

باقری با تاکید بر اینکه امروز یکی از روزهای برجسته مردم ایران است، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند مولفه‌های قدرت ما صرفا سخت افزاری نیست. امروز چهل روز بعد از حادثه غم انگیز سقوط بالگرد(حامل رئیس جمهور)، مردم حضور پیدا کردند و شور خودشان را نشان دادند و حلقه دیگری از مردم سالاری دینی را رقم زدند.این انتخابات تاثیر بسیار زیادی بر حکمرانی کشور در طول چهار سال آینده دارد. 

سرپرست وزات امور خارجه با اشاره به اینکه وزارت خارجه به عنوان خادم ایرانیانی که خارج از سرزمین مادری هستند، تمهیدات لازم را چه در مرکز و چه در نمایندگی‌های ایران انجام داده است، گفت: بستر خوبی برای مشارکت همه ایرانیان در این جشنواره بزرگ مردم سالاری اسلامی فراهم شده است. متاسفانه تنها کشوری که مانع پیشبرد فرایند دموکراسی ایران شد، کشور کانادا بود که مدعی حقوق بشر است. به طور خیلی علنی در مشارکت صدها هزار ایرانی که مایل بودند در سرنوشت کشورشان مشارکت کنند، مانع ایجاد کرد.

باقری ادامه افزود: علی رغم پیگیری‌ها در وزارت خارجه تا بتوانند موافقت دولت کانادا را بگیرند، این امکان میسر نشد. در ادامه دشمنی‌های کانادا با مردم ایران، این بار هم ماهیت خودشان را بیش از گذشته در مقابل چشم جهانیان نشان دادند که تا چقدر در مقابل وعده‌های پوشالی خود امین هستند.

سرپرست وزات خارجه با بیان اینکه تمهیدات لازم فراهم شده است و روندی که از اول وقت امروز صورت گرفته مطلوب است، افزود: ما هم به عنوان وزارت خارجه سهم خودمان را در تکمیل جشنواره بزرگ ملی ان شالله ایفا کنیم. امیدواریم که به محض اتمام فرایند رای گیری با ترتیبات اندیشیده شده، فرایند شمارش آرا آغاز شود. هرگونه اعلام نتیجه‌ای بدون هماهنگی با وزارت خارجه غلط است و فضاسازی است. 

باقری با تاکید بر اینکه هیچ صندوقی تاکنون کارش تمام نشده و اخباری که منتشر شده قطعا کذب محض است، گفت: از همه ایرانیانی که هنوز موفق به انداختن ارا خود نشدن، درخواستم این است که به این نیاز کشور و شرایط مناسبی که فراهم شده تا آنها دیدگاه خودشان را درباره عالی ترین مقام اجرایی کشور بدهند از حق خود استفاده مطلوب کنند و تاثیرگذار باشند.

باقری با تشکر از تلاش مسئولانه رسانه‌ها، افزود: یکی از ترفندهای دشمن این است که با ارایه اطلاعات نادرست بتواند در فضای رسانه‌ای تلاش مذبوحانه‌ای را انجام دهد. هوشمندی رسانه‌ها در این عرصه قطعا در تکمیل جشنواره مردم سالاری اسلامی موثر است.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در انتهای صحبت‌های خود در ستاد انتخابات خارج از کشور رای خود را صندوق انداخت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ