عزیزی‌پور: میزبانی باعث انگیزه دوباره در اسکواش ایران می‌شود

اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون اسکواش گفت: کسب میزبانی یک رویداد بین‌المللی برای اسکواش ایران اتفاق بسیار خوبی است.

- اخبار ورزشی -

امیر عزیزی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص میزبانی ایران در رقابت‌های رده‌های پایه اسکواش در سال 2026 اظهار داشت: در اجلاس چین موفق شدیم بعد از 6 سال میزبانی یک رویداد بین‌المللی کسب کنیم. رده‌های سنی جزو اهداف فدراسیون است و از ابتدا برنامه‌ریزی خاصی برای این رده داشتیم و به لطف خدا با رایزنی توانستیم میزبانی مسابقات را در سال 2026 در بخش آقایان و بانوان بگیریم. در شرایطی که بسیاری به دنبال ایرانی هراسی هستند، کسب میزبانی این رقابت‌ها اتفاق خیلی خوبی محسوب می‌شود.

وی در خصوص اینکه کدام شهر میزبان مسابقات خواهد بود، گفت: هنوز شهر محل برگزاری مسابقات مشخص نیست و به دنبال این هستیم تا ببینیم کدام شهر و کدام فضا می‌تواند هم میزبانی قابل قبول و هم پیشنهاد بهتری برای اسکواش داشته باشد. سه، چهار شهر ظرفیت میزبانی مسابقات را دارند و با مسئولان آنها صحبت خواهیم کرد تا ببینیم شرایط کدام شهر بهتر است. جزیره کیش، تهران و یزد از شهرهایی هستند که ظرفیت میزبانی را دارند.

رئیس فدراسیون اسکواش تأکید کرد: میزبانی باعث ایجاد انگیزه دوباره در اسکواش ایران می‌شود. در حال حاضر فقط یک نفر را به مسابقات قهرمانی آسیا رده پایه اعزام کردیم، در حالی که ظرفیت همه تیم‌ها حضور 2 ورزشکار در رده‌های سنی است. می‌توانیم از ظرفیت میزبانی استفاده کرده و در هر رده سنی 4 ورزشکار داشته باشیم. این اتفاق می‌تواند شرایطی را ایجاد کند تا همه ورزشکاران به این فکر کنند که حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برای آنها قابل دسترس است. حضور در قهرمانی آسیا انگیزه‌ای مضاعف برای ورزشکاران و مربیان خواهد بود.

عزیزی‌پور در خصوص شرایط ملی‌پوشان رده پایه برای حضور در قهرمانی آسیا پاکستان گفت: در هر رده سنی یک ورزشکار و مجموعاً 8 نفر را به مسابقات اعزام کردیم. اتفاق مثبت دیگر در اعزام این تیم، اعزام دو مربی در هر رده سنی است. باید تعدادی مربیانی کشورمان در رویدادهای بین‌المللی افزایش یابد؛ چرا که یکی از مشکلاتی که اسکواش از آن رنج می‌برد، عدم نیروی انسانی ماهر در این رشته است. در کنار اعزام ورزشکاران به اعزام مربیان نیز نگاه داریم.

وی افزود: برای حضور در این مسابقات نیز 6 ماه اردو داشتیم که در مسابقات مختلف پایش شدند و خروجی آنها اعزام 8 ورزشکار بوده است. در حال تلاش هستیم توجه به تیم‌های پایه به این حضور تمام نشود و تا آخر سال در اردوهای مشترک و رویدادهای تدارکاتی بیشتری شرکت کنیم؛ چرا که باید برای دو سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم و از ظرفیت مدال‌آوری استفاده کنیم.

عزیزی‌پور در خصوص کسب عنوان هشتمی آقایان و ششمی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان گفت: در بخش بانوان نتایج با توجه به پوست اندازی تیم قابل قبول بود، اما در بخش آقایان انتظار بیشتری داشتیم. در هفته آینده جلسه‌ای با کادرفنی خواهیم داشت تا نقاط ضعف و قوت را بررسی و تغییر نگرشی ایجاد کنیم.

وی در خصوص احتمال تغییر در کادرفنی گفت: باید جلسه بگذاریم و بررسی کنیم. اینکه بگویم از الان کادرفنی تغییر خواهد کرد درست نیست، اما باید مربیان آنالیزی بدهند و تصمیمی بگیریم که به نفع اسکواش باشد.

رئیس فدراسیون اسکواش در خصوص شرایط استخدام مربی خارجی گفت: نیم نگاهی به این موضوع داریم، اما با توجه به المپیکی شدن اسکواش، شرایط حقوق مربیان خارجی تفاوت کرده است. زمانی امجد خان که یکی از مربیان فوق‌العاده پاکستان بود را با هزار تا دو هزار دلار سرمربی ایران بود، اما در حال حاضر حقوق مربیان اسکواش 12 تا 13 هزار دلار است، اما به بالا بردن سطح دانش مربیان خود هستیم. همچنین در اجلاس صحبت‌های برای اعزام مربیان به دوره‌های بازآموزشی داشتیم. امیدوارم با کمک خدا، اعتبارات مناسب و جذب اسپانسر بتوانیم همه این کارها را انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ