هشدار پاکستان به عملیات فرامرزی علیه «تی.تی.پی»

اقتصاد ایران: وزیر دفاع پاکستان که پیش‌تر گفته بود با روی کار آمدن تحولات جدید در افغانستان، تروریسم کاهش یافته است، به عملیات فرامرزی علیه «تحریک طالبان» هشدار داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد در صورت نیاز، ارتش این کشور در عملیات جدید تحت «عنوان عزم استحکام» پایگاه‌های فرامرزی تحریک طالبان پاکستان (تی.تی.پی) را هدف قرار خواهد داد.

وی با اشاره به افغانستان اظهار داشت: تحریک طالبان پاکستان از آنجا عملیات انجام می‌دهد، اگر احساس نیاز شود هیچ موضوعی مهمتر از مصونیت یا امنیت پاکستان نیست.

وزیر دفاع پاکستان تاکید کرد هیچ دلیلی برای گفتگو با تحریک طالبان نیست.

خواجه آصف به «جئونیوز» نیز گفته است برای جلوگیری از نفوذ شبه‌نظامیان و قاچاق کالاها، شرایط سخت‌گیرانه‌ای را در مرزهای مشترک با افغانستان اعمال خواهد کرد.

وزیر دفاع پاکستان هفته گذشته در گفتگو با «داون نیوز» اظهار داشت: «از زمانی که آمریکا افغانستان را ترک کرد و کابل به دست طالبان افتاد، تروریسم در منطقه بسیار کاهش یافته است، به اندازه قبل نیست، به اندازه زمانی که آمریکا آنجا بود».

وی افزود: «اکنون خاک افغانستان امن است، اما در خارج تروریسم وجود دارد که گاهی در روسیه و گاهی در کشور ما و سایر کشورها ظاهر می‌شود».

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان پیش از این گفته بود: ادعای حضور سران تحریک طالبان در خاک افغانستان را رد می‌کنیم و به هیچکس اجازه نمی‌دهیم از خاک این کشور علیه دیگران استفاده کند همچنین خواستار جنگ در پاکستان نیستیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ