کمیسیون اروپایی هزینه‌های تسلیحاتی را افزایش می‌دهد

اقتصاد ایران: کمیسیون اروپایی به منظور مقابله با آنچه تهدیدها از طرف چین و روسیه خوانده است، سرمایه‌گذاری اضافی در حدود ۵۰۰ میلیارد یورو در دهه آینده در زمینه تسلیحاتی را در دستور کار قرار می‌دهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه" پرسه، کمیسیون اروپایی تخمین می‌زند که برای محافظت مؤثر اتحادیه اروپا در برابر تهدیدات کشورهایی مانند چین یا روسیه، سرمایه‌گذاری اضافی در حدود 500 میلیارد یورو در دهه آینده در زمینه تسلیحاتی مورد نیاز است.

به گفته شرکت کنندگان در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل ، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در این باره گفت: در حالی که چین بین سال‌های 1999 تا 2021 هزینه‌های دفاعی خود را 600 درصد و روسیه 300 درصد افزایش داد، این افزایش در اتحادیه اروپا 20 درصد بود.

وی اخیراً سهم هزینه‌های نظامی و دفاعی روسیه در تولید ناخالص داخلی را بیش از هفت درصد برآورد کرده است. به گفته این مقام اروپایی در آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا این رقم در حال حاضر تنها حدود دو درصد یا حتی به میزان قابل توجهی کمتر است.

بر اساس این اطلاعات، فون در لاین از افزایش احتمالی کمک‌های ملی به بودجه جامعه یا به اصطلاح منابع خود، که شامل تعرفه‌های واردات به اتحادیه اروپا و مالیات پلاستیک اتحادیه اروپا می‌شود، به عنوان گزینه‌ای برای تامین مالی میان‌مدت در این زمینه اشاره کرد.

به گفته وی اگر کشورهای عضو بخواهند در کوتاه مدت سرمایه گذاری‌های کلان در این زمینه انجام دهند، استقراض نیز امکان پذیر خواهد بود، اما این امر نیز باید از طریق کمک‌های ملی و منابع خود بازپرداخت شود. بر اساس اطلاعات شرکت کنندگان، فون در لاین گفت که این تصمیم باید توسط کشورهای عضو گرفته شود. دولت فدرال آلمان همراه با برخی اعضای دیگر این اتحادیه تاکنون به شدت وام مشترک برای پروژه های دفاعی را رد کرده است.

در طرف دیگر کشورهایی مانند لهستان و کشورهای بالتیک قرار دارند. آنها به راحتی می توانند تصور کنند برای مثال، وام های اتحادیه اروپا را برای امنیت بهتر مرزها با روسیه و بلاروس دریافت کنند.

به گفته شرکت کنندگان در این نشست "فون در لاین" اساساً گفت که امنیت و دفاع، کالاهای عمومی مشترک هستند. به گفته وی هزینه‌های تضمین امنیت و دفاع بیشتر از منافع نیست.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ