اتحادیه اروپا با اوکراین توافقنامه امنیتی منعقد کرد

اقتصاد ایران: اتحادیه اروپا نیز در نشست رسمی سران کشورهای عضو در بروکسل به اوکراین تعهدات امنیتی داده و توافق نامه امنیتی با این کشور منعقد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، پس از کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و آلمان، اکنون اتحادیه اروپا نیز به اوکراین تعهدات امنیتی بلندمدت ارائه می دهد.

در نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل، این اتحادیه توافقنامه امنیتی با اوکراین منعقد کرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین این متن را به همراه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا امضا کردند. بنابراین اتحادیه اروپا به کی‌یف وعده کمک نظامی و مالی بلندمدت می‌دهد.

زلنسکی گفت: با این توافق، برای اولین بار، همه 27 کشور عضو متعهد به حمایت همه جانبه از اوکراین، بدون توجه به تغییرات نهادی داخلی هستند.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم اعلام کرد که این یک گام مهم به سوی صلح برای کشورش است و از نشانه همبستگی در زمان‌های سخت صحبت کرد.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا هم پس از امضای قرارداد به زلنسکی گفت: ما تحت تأثیر رهبری شما و شجاعت مردم اوکراین هستیم.

اتحادیه اروپا با این توافق متعهد می شود که به ارائه کلیه حمایت های لازم سیاسی، مالی، اقتصادی، بشردوستانه، نظامی و دیپلماتیک به اوکراین ادامه دهد. به گفته میشل این "تا زمانی که لازم باشد و به شدت" اعمال می شود.

یک سازوکار جدید بحران نیز بخشی از این توافق است. بر این اساس اگر روسیه در تهاجم فعلی از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند یا پس از پایان جنگ کنونی مجدداً حمله کند، بنا به درخواست هر یک از طرفین باید ظرف 24 ساعت رایزنی صورت گیرد. سپس رهبران با هم درباره حمایت احتمالی، به عنوان مثال از طریق تحویل تسلیحات، بحث خواهند کرد. اتحادیه اروپا در این توافق وعده کمک نظامی مستقیم نمی دهد.

همچنین برنامه‌هایی برای همکاری نزدیک‌تر بین صنایع دفاعی اوکراین و اتحادیه اروپا و در مبارزه با حملات سایبری و انتشار اطلاعات نادرست وجود دارد. اتحادیه اروپا به طور یکجانبه وعده داد که به تلاش های خود برای ارائه کمک‌های مالی بیشتر، تحویل تسلیحات و آموزش سربازان اوکراینی ادامه دهد.

به این ترتیب برای مثال، این تشکل همچنین می‌خواهد در طرح جی هفت برای یک بسته کوتاه‌مدت 50 میلیارد دلاری (47 میلیارد یورو) برای اوکراین شرکت کند. این بسته کمک مالی از قبل به ارزش 50 میلیارد یورو تصویب شده و همچنین مکانیسم تأمین مالی برای تحویل تسلیحات به اوکراین را تکمیل می کند که ارزش آن نیز میلیاردها یورو است.

این قرارداد ده سال اعتبار دارد. در مقابل، اوکراین وعده اصلاحات گسترده را به این اتحادیه داده است. با این حال، به عنوان یک اعلامیه سیاسی این توافق نامه از نظر قانونی الزام آور نیست. همین امر در مورد توافق آلمان با اوکراین نیز صدق می‌کند.

زلنسکی همچنین قراردادهای دوجانبه‌ای را با استونی و لیتوانی در بروکسل امضا کرد. این بدان معناست که 19 کشور و اتحادیه اروپا اکنون به اوکراین تعهدات امنیتی داده‌اند. اینها شامل ایالات متحده آمریکا، آلمان و فرانسه هم هستند.

در آغاز این اجلاس، زلنسکی درباره وضعیت نظامی و حمایت بیشتر با سران کشورهای اروپایی گفتگو کرد. وی در بروکسل از تصمیم اتحادیه اروپا برای پرداخت اولین قسط 1.4 میلیارد یورویی از سود بهره از دارایی های مسدود شده روسیه به اوکراین استقبال کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ