آغاز رأی گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در ۱۴۳۸ شعبه خوزستان

اقتصاد ایران: اهواز - فرآیند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک هزار و ۴۳۸ شعبه أخذ رأی در نقاط مختلف استان خوزستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از ساعت ۸ صبح امروز جمعه اغاز شد تا چهره رئیس‌جمهور جدید ایران بعد از پایان رأی‌گیری مشخص شود.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان خوزستان، سه هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رأی فراهم شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۱ شعبه ثابت و ۸۹۷ شعب سیار می‌باشد.

برای دریافت آرای مردم در مناطق صعب العبور، تمهیدات لازم فراهم شده است به گونه‌ای که صندوق‌های اخذ رأی توسط بالگرد به این نقاط ارسال می‌شود.

تمامی شعب اخذ رأی به سیستم‌های سرمایشی مجهز شده‌اند؛ همچنین تعرفه‌های رأی، دستگاه‌های احراز هویت و صورت جلسه‌های آرا بین شهرستان‌ها از قبل توزیع شده است.

بر اساس قانون، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و بر اساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رئیس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

رأی گیری در شعب اخذ رأی از ساعت ۸ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد و با تشخیص و دستور وزیر کشور زمان اخذ رأی تمدید می‌شود.

فردی پیروز انتخابات است که ۵۰ به علاوه یک درصد آرا را به دست آورد و در صورتی که آرا زیر ۵۰ درصد باشد، ۲ نفر اول به مرحله دوم راه می‌یابند. بر اساس قانون مرحله دوم انتخابات یک هفته بعد از برگزاری مرحله اول انتخابات یعنی در ۱۵ تیر ماه برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ