آذری ها آماده خلق حماسه ملی/زیرساخت های انتخابات پرشور فراهم شد

اقتصاد ایران: ارومیه - تنها ساعاتی مانده به ماراتن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همه چیز برای خلق حماسه‌ای از جنس حضور در استان مرزدار صیانت از مرزهای ایران اسلامی شده است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- سکینه اسمی: فرایند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ماه‌ها پیش نظیر دیگر مناطق کشور در آذربایجان غربی نیز آغاز شده و امروز تنها ساعاتی باقیمانده به انتخابات این استان مهیای انتخابات پرشور در ۲۸ خرداد است.

هم اکنون تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری مهیا است و دیار آذری‌ها فردا آماده خلق حماسه ملی دیگری هستند.

آذربایجان غربی جزو استان‌هایی است که همواره نقش پر رنگی در مشارکت در صحنه‌های سیاسی و تأثیرگذار کشور داشته و این بار نیز مردم این استان شهید پرور بار دیگر برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نظام و لبیک به فرمان رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات، پای صندوق‌های رأی مشت محکمی بر یاوه گویی دشمنان خواهند زد.

پیش‌بینی ۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رأی در آذربایجان‌غربی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی به تمهیدات اتخاذ شده برای برگزاری انتخابات باشکوه در روز هشتم تیر اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رأی طی فردا، جمعه در نقاط مختلف استان مستقر خواهد شد.

رضا ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: از این تعداد، یک هزار و ۴۷۶ شعبه ثابت و ۸۸۱ شعبه سیار هستند تا همه مردم آذربایجان غربی بتوانند به راحتی در انتخابات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: از کل شعبات در نظر گرفته شده برای آذربایجان غربی، یک هزار و ۱۶۵ شعبه شهری و یک هزار و ۱۹۲ شعبه روستایی است.

وی ادامه داد: تدابیری اتخاذ شده تا تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی به مناطق عشایر نشین اعزام شود و علاوه بر این با توجه به تقارن انتخابات با فصل کار برنامه ریزی شده تا ماندگاری صندوق‌های رأی در مناطق روستایی بیشتر باشد.

ابراهیمی گفت: در انتخابات مجلس برای رأی دادن پنج سند می‌توانست ارائه شود اما در این دوره تنها ۲ سند شامل اصل کارت ملی و شناسنامه برای احراز هویت و رأی دادن لازم است و همچنین شناسنامه‌ها نیز ممهور به مهر نخواهند شد.

۴۲ هزار عوامل اجرایی انتخابات آذربایجان غربی را برگزار می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی اظهار کرد: در مجموع بیش از ۴۲ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در این دوره از انتخابات فعالیت خواهند کرد که آموزش‌های لازم در این خصوص ارائه شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۴۸ نقطه استان برگزار می‌شود، گفت: روند برگزاری انتخابات در استان همچون کشور بر اساس زمانبندی های اعلام شده در حال انجام است.

ابراهیمی مشارکت حداکثری، قانونمداری، امانتداری و بی‌طرفی را چهار اصل مهم انتخابات در استان عنوان کرد و گفت: مسؤولان و مجریان انتخابات در استان باید تلاش کنند با رعایت این اصول و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

آمادگی کامل پلیس برای تأمین نظم و امنیت انتخابات در آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز با اشاره به آمادگی کامل پلیس برای تأمین نظم و امنیت انتخابات ریاست جمهوری در استان گفت: امنیت انتخابات، خط قرمز پلیس است و در بحث حفاظت از این امانت، با کسی تعارف نداریم.

سردار رحیم جهانبخش در این زمینه اظهار کرد: پلیس به عنوان متولی نظم و امنیت در جامعه، تمهیدات لازم را برای برقراری هرچه بهتر امنیت و کمک به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان اتخاذ کرده است.

وی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی و موجب پیشرفت و آبادانی کشور است، افزود: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، حضور گسترده مردم در زمان‌های حساس و سرنوشت ساز همواره موجب ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شوم شأن شده و مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی جواب دندان شکنی به دشمنان خواهند داد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به آمادگی کامل پلیس برای تأمین امنیت انتخابات، گفت: پلیس با اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی، انتظامی و امنیتی پیش بینی‌های لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۸ تیر ماه، اتخاذ کرده است.

سردار جهانبخش با تاکید به اینکه پلیس اجازه کوچک‌ترین ناامنی را به هنجار شکنان نخواهد داد، خاطر نشان کرد: بدون شک مردم فهیم و قدرشناس کشور با حضور گسترده خود پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای دیگر خواهند آفرید.

۱۸۰ تیم آماده تأمین برق پایدار حوزه‌های انتخاباتی در آذربایجان‌غربی هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: نیروهای عملیاتی این شرکت در قالب ۱۸۰ گروه برای تأمین برق پایدار حوزه‌های انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

طاهر کیاهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت خدمات رسانی در زمان برگزاری انتخابات، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای پشتیبانی و پایداری کامل شبکه‌های توزیع برق و تأمین برق شعب اخذ رأی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: تأمین و آماده باش چندین دستگاه خودرو عملیاتی سنگین و نیمه سنگین، بازدید گروه‌های اجرایی از وضعیت تأمین برق مراکز و شعب اخذ رأی در شهرستان‌ها، انجام اصلاحات و تعمیرات مورد نیاز احتمالی و پیگیری و پیش‌بینی تأمین برق اضطراری فرمانداری‌ها یا بخشداری‌ها از جمله تمهیدات ذکر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: از امروز پنجشنبه تا پایان برگزاری انتخابات و شمارش آرا این نیروها آماده باش خواهند بود.

وی اضافه کرد: این گروه‌های عملیاتی شامل گروه‌های اجرایی، عملیاتی، پشتیبانی و نظارتی به صورت کامل آماده هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام کنند.

شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی آذربایجان غربی تعیین شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر فراهم شدن بسترها برای رقابت سالم برمدار قانون و صیانت از آرای مردم گفت: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تعیین شده است.

ناصر عتباتی اظهار کرد: تسهیل دسترسی به مقام‌های قضائی، پیشگیری از تخریب و توهین، رعایت اخلاق انتخاباتی و طرح موضوعات ویژه از سوی رؤسای دادگستری در شورای تأمین شهرستان‌ها از جمله مواردی است که باید مورد توجه مدیران این بخش قرار گیرد.

وی با اشاره به تبیین اهمیت موضوع انتخاب ریاست جمهوری اضافه کرد: روح شهدای خدمت ناظر بر اعمال تمامی خادمان نظام است و به همین دلیل با یکپارچگی اجرا می‌توان اهمیت انتخاب ریاست جمهوری را در تعیین سرنوشت کشور و مردم تبیین کنیم تا انتخاباتی سالم، در یک فضای امن با مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی افزود: باید همه نهادها برای برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری که یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب و نماد کلی مردم سالاری دینی بوده و رویایی برای بسیاری از کشورهای منطقه است، تلاش کنند.

عتباتی به رعایت چهار راهبرد مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: همه مسؤولان دخیل در انتخابات می‌بایست برای مشارکت حداکثری تلاش کنند و بسترها را برای یک رقابت سالم بر مدار قانون فراهم کنند تا انتخاباتی را در یک فضای امن شاهد باشیم و در راستای سلامت انتخابات از آرای مردم صیانت کنیم.

آمادگی شبکه‌های ارتباطی آذربایجان غربی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در جلسه شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن تشریح تدابیر اتخاذ شده برای پایداری ارتباطات در روز انتخابات، گفت: زیرساخت‌های ارتباطی استان برای برگزاری انتخابات کاملاً فراهم شده است.

قاسم جلیلی نژاد ضمن تاکید بر راهبردهای مدنظر مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات گفت: بدون شک تلاش خواهیم داشت تا همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی، از استان‌های پیشتاز در تأمین زیرساخت‌های ارتباطی باشیم.

وی بیان کرد: حوزه ارتباطی استان با برگزاری مانورهای چالشی قبل از برگزاری انتخابات نقاط ضعف را شناسایی کرده و آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات محک زده است.

جلیلی نژاد گفت: با وجود زمان محدود، زیرساخت‌های ارتباطی برای برگزاری انتخابات در شعب اخذ رأی در استان فراهم شده و پهنای باند مورد نیاز تأمین شده و زیرساخت‌ها در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها مهیا شده است.

وی با اشاره به تشکیل اکیپ‌های ویژه نظارتی در روز انتخابات گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، تیم‌های پشتیبانی فنی ویژه برای حوزه‌های انتخاباتی در کمیته ارتباطات فعال شده تا به سرعت مشکلات احتمالی را رفع کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور فردا، هشتم تیر ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی هم برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ