نشریه بزرگ «تایم» قرارداد چندساله با خالق ChatGPT امضا کرد

اقتصاد ایران: استارتاپ OpenAI موفق شد قراردادی چند ساله با «تایم» امضا کند تا به شیوه‌ی قانونی به محتواهای این مجله‌ی معتبر دسترسی داشته باشد.

مجله‌ی تایم در بیانیه‌ای مطبوعاتی از امضای قرارداد چند ساله با OpenAI خبر داد. استارتاپ خالق ChatGPT به واسطه‌ی این قرارداد می‌تواند به آرشیو محتواهای خبری مجله‌ی تایم دسترسی پیدا کند.

امضای قرارداد جدید، به ChatGPT امکان می‌دهد تا هنگام پاسخ‌دادن به سؤال‌های کاربر، از محتواهای تایم بهره بگیرد و وب‌سایت Time.com را به‌عنوان منبع اعلام کند. جزئیات مالی قرارداد تایم و OpenAI مشخص نشده است.

OpenAI که زیر نظر سم آلتمن فعالیت می‌کند، پیش‌تر قراردادهای مشابهی را با نشریه‌های بزرگی نظیر فایننشال تایمز، اکسل اشپرینگر و لو موند امضا کرده بود.

OpenAI از محتواهای تولیدشده توسط مجله‌ی تایم برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده می‌کند و تایم به فناوری‌های استارتاپ خالق ChatGPT برای توسعه‌ی سرویس‌های جدید دسترسی پیدا خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط
  • OpenAI؛‌ شرکت مرموزی که می‌خواهد زودتر از همه به هوش مصنوعی انسان‌گونه برسد
  • خالق ChatGPT با چند رسانه مطرح قرارداد همکاری امضا کرد

برد لایت‌کپ، مدیر ارشد عملیاتی OpenAI، در بیانیه‌ای گفت: «ما با تایم وارد همکاری می‌شویم تا مردم به شیوه‌ی ساده‌تری ازطریق ابزارهای هوش مصنوعی ما به محتواهای خبری دسترسی پیدا کنند.»

رابطه‌ی OpenAI با برخی از رسانه‌ها چندان خوب نیست و برای نمونه مدتی پیش نیویورک تایمز با شکایت رسمی در دادگاه، OpenAI را به استفاده‌ی غیرقانونی از مقاله‌ها متهم کرد.

امضای قرارداد همکاری از یک طرف به OpenAI برای دادگاهی‌نشدن کمک می‌کند و از طرف دیگر راه جدیدی به رسانه‌ها برای کسب درآمد می‌دهد.

OpenAI که حمایت همه‌جانبه‌ی مایکروسافت را در پشت خود می‌بیند، مدتی پیش قرارداد همکاری با رسانه‌های بزرگ The Atlantic و Vox Media امضا کرده بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ