انصراف از طلاق ۷۸ زوج همدانی با اجرای طرح شمیم رضوی

اقتصاد ایران: همدان- رییس کل دادگستری استان همدان گفت: در سطح استان همدان از ۲۵۲ فرد مراجعه کننده برای طلاق طی سال گذشته، بالغ بر ۷۸ زوج به زندگی خود بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز محمدی مهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته قوه قضائیه با بیان اینکه تسهیل دسترسی مردم به مدیران در استان همدان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در این راستا روزهای دوشنبه در سراسر استان ملاقات عمومی در نظر گرفته شده است.

وی با تصریح بر اینکه طی سال جاری، به مناسبت عید قربان و غدیر بالغ بر ۲ هزار و ۶۵۴ زندانی مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شدند که از این تعداد ۹۱۶ زندانی مربوط به استان همدان بود، افزود: اواخر سال گذشته هیأت مرکزی عفو و تخفیف محکومان به دعوت دادگستری همدان چند روز در این استان مستقر شدند و پرونده محکومان برای عفو را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس کل دادگستری استان همدان یادآور شد: از بین ۹۱۶ زندانی مورد عفو رهبری ۳۸۸ نفر آزاد و بقیه افراد نیز مشمول یک تا دو درجه تخفیف مجازات در جرم شدند که این افراد دارای جرایم سبک و فاقد سابقه کیفری بودند.

محمدی مهر با اشاره به اجرای طرح شمیم رضوی، عنوان کرد: در این راستا، درخواست طلاق ۲۵۲ نفر سال گذشته در استان به ثبت رسید که از این میزان، ۱۲۶ نفر از مراجعه کنندگان به سازش رسیده که البته برخی مجدد پیگیر پرونده طلاقشان شدند اما ۷۸ زوج زندگی خود را ادامه دادند.

وی در ادامه صحبت‌های خود از صلح و سازش ۱۶ فقره پرونده قتل طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای کاهش سرقت در استان نیز قرارگاه مبارزه با سرقت فعال شد.

محمدی مهر با بیان اینکه با اشاره به اجرای قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»، ادامه داد: این قانون زمینه‌ساز کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا شد به نوعی که کاهش ۴۰ درصد از ورودی‌های پرونده به دستگاه قضا را شاهد بوده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه سرقت یکی از جرایم پرتکرار استان است که در این قرارگاه محله‌های جرم‌خیز مشخص و رصد شده و منجر به کاهش ۲۰ درصدی سرقت نیز شده است، از دستگیری ۶۶ نفر از متواریان دارای حکم قطعی خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا هیچ مماشاتی در احقاق حق مردم ندارد، در پاسخ به اینکه مهمترین چالش دستگاه قضا چیست، عنوان کرد: اطاله دادرسی و انباشت پرونده‌ها در برخی شعب و برخی شهرستان‌ها و همچنین کمبود کادر قاضی یکی از مشکلات ما است که در این خصوص دوره کارآموزی قضائی آغاز شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ