جهان شاهد است که آمریکا چگونه در دریای سرخ تحقیر شد

اقتصاد ایران: «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» تأکید کرد که ۳۸ هفته پس از جنگ علیه نوار غزه، جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که در قرن بی‌سابقه است، با حمایت آمریکا و غرب همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دبیرکل جنبش انصار الله یمن طی سخنانی با اشاره به تحولات نوار غزه گفت: دشمن صهیونیستی به تجاوزات و جنایات بی‌نظیر قرن در نوار غزه ادامه می دهد.

کشتارها در نوار غزه همچنان ادامه دارد

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در ادامه افزود: ۲۶۵ روز یعنی سی و هشت هفته است که کشتارها در نوار غزه ادامه دارد و دشمن اشغالگر هر روز مرتکب جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین می‌شود. تعداد کشتارهای جمعی و قتل‌عام‌ها در نوار غزه به بیش از 3380 مورد رسیده و فقط یکی از این قتل‌عام‌ها کافی بود که وجدان همه جهان بیدار شود. دشمن صهیونیستی کودکان، زنان و بزرگسالان را هدف قرار می دهد، مردم را در شهرهای آنها نابود و مجتمع‌های مسکونی را به صورت کامل ویران می کند.

وی ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت، دشمن بیش از 20 قتل‌عام و کشتار جمعی انجام داد که طی آن بیش از 1200 نفر شهید و مجروح شدند. دشمن طی هفته گذشته یک مجتمع مسکونی را در اردوگاه الشاطئ به صورت کامل ویران کرد که در نتیجه بیش از 50 نفر شهید و ده ها تن مجروح شدند. در جنایت روز سه شنبه هم که خواهر برادر مجاهد رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به همراه فرزندانش به شهادت رسیدند و ما این ضائعه را به برادرمان «اسماعیل هنیه» و همه حانواده گرامی ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از جنایات رژیم صهیونیستی شرم‌آور است

الحوثی تصریح کرد: جنایات شنیع رژیم صهیونیستی در نوار غزه سطح وحشیگری، تجاوز، جنایت، پستی و نفرت دشمن را آشکار کرد. از جمله این جنایات، یورش نظامیان صهیونیست به خانه یک زن مسن فلسطینی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و فرستادن یک سگ پلیس برای خوردن گوشت او به صورت زنده زنده بود. هزاران جنایت شنیع و نفرت‌انگیزی که دشمن صهیونیستی در ارتکاب آن خلاقیت دارد، برای این رژیم و حامیان و شرکای آمریکایی و انگلیسی آن شرم‌آور است.

رهبر انصار الله خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به تمام معنا دشمن است و امکان همزیستی با آن وجود ندارد. جهاد علیه دشمن صهیونیستی انتخاب صحیح و عاقلانه است و هیچ گزینه دیگری وجود ندارد که بتوان به آن اعتماد کرد. مردم فلسطین در نوار غزه از گرسنگی می‌میرند و دشمن از ورود مواد غذایی مورد نیاز آنها از تمامی بنادر جلوگیری می‌کند. برخی کشورهای عربی در ازای غفلت و اهمال در قبال رنج مردم فلسطین، میوه و مواد غذایی را برای دشمن اسرائیلی صادر می کنند. همه کشورهای عربی و مسلمانان باید با جدیت و خالصانه تلاش کنند تا از مردم فلسطین برای تأمین هر چیزی که نیاز دارند، حمایت و پشتیبانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در برجسته کردن رنج و گرسنگی مردم فلسطین و افشای ماهیت دشمن صهیونیستی و شرکای آن کم‌کاری کرده‌اند. انتظار می‌رفت کشورهای عربی برای حمایت از مردم فلسطین کارزارهای رسانه‌ای، دیپلماتیک و سیاسی راه اندازی کنند. باید از مردم فلسطین حمایت رسانه‌ای شود و آمریکایی‌ها و اسکله شناورشان که برچیده شد و با آن فقط قصد فریبکاری داشتند، رسوا شوند.

الحوثی افزود: رنج و مشکلات مجروحان در نوار غزه همچنان ادامه دارد و بر اساس آمارهای موجود در نوار غزه، 25هزار مجروح نیاز به مداخله درمانی دارند. دشمن با محاصره نوار غزه از خروج مجروحان برای مداوا جلوگیری می کند و تمامی مبادی ورودی را بسته است. کشتار و ربوده شدن فلسطینیان و یورش به منازل آنان در کرانه باختری از سوی ارتش دشمن به صورت روزانه ادامه دارد. صهیونیست‌ها به هجوم به صحن های مسجدالاقصی و توهین به اسلام و مسلمین ادامه می دهند و آمریکایی ها پشتیبان و شریک آنها هستند.

مردم مظلوم فلسطین با تسلیحات آمریکایی به خاک و خون کشیده می شوند

وی اظهار داشت: آمریکا همچنان محموله‌های تسلیحاتی و بمب های مخرب را به دشمن می رساند که باعث نابودی و مرگ مردم فلسطین می شود. گزارش های رسانه های اسرائیلی از ورود بیش از 400 محموله تسلیحاتی آمریکایی برای حمایت از دشمن اشغالگر از آغاز تجاوز به غزه خبر داده است. لشکرکشی خصمانه علیه مردم فلسطین و علیه اعراب و مسلمانان و کارزارهای تحریک‌آمیز که بر دروغ و تهمت تکیه دارد، جریان دارد. : یکی از نتایج آن اقدام تحریک‌آمیر این است که زنی در این هفته با بغض تمام اقدام به غرق کردن یک دختر فلسطینی (3 ساله) کرد.

الحوثی در بخش دیگری از سخنانش گفت: صحبت‌هایی نقل شده است که نهادهای اروپایی 36 میلیارد وام برای حمایت از دشمن در کشتار مردم فلسطین اختصاص داده‌اند. برادران مجاهد در نوار غزه و مردم فداکار، صبور و مظلوم فلسطین، بسیار استوار هستند. مجاهدان در نوار غزه به نصب کمین‌های دقیق برای دشمن اسرائیلی که آنها را متحمل کشته، مجروح و خسارات می کند، ادامه می دهند. عملیات مجاهدان در غزه گواه این است که آنها همچنان در موضعی منسجم، محکم و پیروزمندانه هستند و شکست و ناتوانی بزرگ دشمن را اثبات می‌کند. در نوار غزه هواپیماهای بدون سرنشین دشمن توسط برادران مجاهد توقیف و کنترل شده است.

هیچ یک از اهداف رژیم صهیونیستی در نوار غزه محقق نشده است

دبیرکل انصار الله ادامه داد: دشمن در عملیات جنایتکارانه خود علیه مردم فلسطین به بالاترین سطح رسیده و به نتایجی که اعلام کرده، دست نیافته است. دشمن در حالت سردرگمی، شکست و ناکامی قرار دارد و صداهای زیادی در داخل خود رژیم وجود دارد که این واقعیت را تأیید می کند. یکی از اهداف دشمن ایجاد یک حکومت دست نشانده و تحمیل آن بر مردم فلسطین در نوار غزه بود، اما مردم فلسطین آن را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه اعتراضات در دانشگاه های آمریکا با وجود سرکوب و فشار مقامات آمریکایی ادامه دارد، افزود: اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های اروپایی در آلمان، سوئد، سوئیس، بلژیک و سایر کشورها هم ادامه دارد. پلیس و مقامات آن کشورها علیه تظاهرکنندگان با قلدری به تمام معنا برخورد می‌کنند. آنها روی عنوان یهود ستیزی تمرکز کرده‌اند که عنوانی خالی و بی محتوا است و هرکسی را که به جنایات نسل کشی اعتراض می کند، یهودی ستیز می دانند. مردم اردن از فعال‌ترین کشورهای عربی در برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین هستند و در مقایسه با بسیاری از کشورهای عربی صدای رسایی دارند. در مغرب هم شاهد تظاهرات و نارضایتی مردمی فزاینده از سیاست های رسمی رباط در حمایت از دشمن اسرائیلی هستیم. 

رژیم صهیونیستی در صورت درگیر شدن با حزب الله، با چیزی فراتر از حد تصور مواجه می‌شود

الحوثی خاطرنشان کرد: دشمن اسرائیلی در مورد تشدید عملیات های حزب الله در یک دوگانگی واقعی قرار دارد. دشمن صهیونیستی با صحبت از احتمال جنگ همه جانبه با آمریکایی‌ها و تعامل برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، کارزار جنگ روانی علیه را لبنان به کار گرفت. دشمن از جنگ همه جانبه با لبنان صحبت می‌کند، در حالی که از پیامدهای بسیار خطرناک و بسیار مخرب آن آگاه است و در دوگانگی واقعی قرار دارد. اظهارات صهیونیست ها حاکی از ترس شدید از عواقب درگیری در جنگ همه جانبه علیه حزب الله است. دشمن صهیونیستی در صورت درگیر شدن با حزب الله، با چیزی فراتر از حد تصور مواجه می شود.

عبدالملک بدرالدین الحوثی در بخش دیگری از سخنانش از اجرای عملیات مشترک جدید امروز با مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی خبر داد و افزود: نیروهای مسلح ما چهار عملیات مشترک با مقاومت اسلامی عراق انجام دادند. عملیات مشترک با مقاومت اسلامی در عراق مسیر بسیار مهمی است که امید کل مردم عربی را به اتحاد، همکاری و برادری زنده کرده است. به برادران مجاهد و مردم عزیز عراق درود می فرستم.

وی با اشاره به اینکه عملیات نیروهای یمنی همچنان ادامه دارد و تأثیر زیادی بر دشمن دارد، تصریح کرد: نیروهای مسلح ما در این هفته 4 عملیات قدرتمند انجام دادند که با 7 موشک بالستیک و بالدار و یک قایق تخریب‌چی طوفان انجام شد. قایق طوفان می‌تواند تقریباً 1.5 تن مواد منفجره را حمل کند و باعث انفجار بزرگی شود که به کشتی های دشمن آسیب جدی وارد می‌کند. قدرت و ظرفیت‌های این قایق دشمن را دچار هراس و وحشت کرده است. یکی دیگر از عملیات های مهم در این هفته،حمله با موشک «حاطم» است که در اسم، عمل و به تمام معنا موشک مهمی است. ورود موشک حاطم به خط عملیات، انشاءالله آثار بزرگی خواهد داشت.

ناو شکست خورده «آیزنهاور» از منطقه فرار کرد

دبیرکل انصار الله ادامه داد: یکی از تحولات مهم، خروج ناو هواپیمابر شکست خورده «آیزنهاور» آمریکا پس از چندین عملیات و حملات موشکی از منطقه است. «آیزنهاور» در حالی که هدف قرار می‌گرفت، به سمت شمال دریای سرخ و دورترین فاصله از آن فرار کرد.  "آیزنهاور" قبل از فرار هدف قرار گرفت و چرخشی بسیار شدیدی برای فرار به سمت کانال سوئز انجام داد. ما اعلام می‌کنیم که از این پس ورود هر ناو هواپیمابر جدید به دریای سرخ هدف نیروهای مسلح ما خواهد بود. اگر هر ناو هواپیمابر جدید می‌خواهد ریسک کند، درگیر شود و در مخمصه‌ای که آیزنهاور در آن قرار داشت، گیر بیفتد، پس بیاید تا دچار خسارت شود. ناو هواپیمابر جدید آمریکا با قابلیت های موشکی پیشرفته در معرض خطر قرار خواهد گرفت که انشاءالله نمی توانند از آن اجتناب و جلوگیری کنند.

الحوثی بیان کرد: عملیات نیروهای یمنی تأثیر آشکاری بر آمریکایی ها، اسرائیلی ها و انگلیسی ها دارد. عملیات ما بر آمریکا و انگلیس تأثیر منفی اقتصادی دارد و ممکن است این دو کشور به تحمیل تحریم اقتصادی و ایجاد رنج برای مردم دیگر بازگردند. دشمنان به دلیل اثرات اقتصادی عملیات ما در مشکل هستند و هزینه های بیمه کشتی ها افزایش می یابد. تأثیرات فزاینده ای بر تولیدکنندگان در آمریکا و انگلیس و نگرانی از تورم اقتصادی وجود دارد.

آمریکا در همراه کردن سایر کشورها با خود شکست خورد

وی خاطرنشان کرد: جنگنده‌های متجاوز آمریکایی-انگلیسی در این هفته 8 حمله به استان حدیده انجام دادند. آمریکا تلاش می‌کند دیگران را علیه یمن درگیر کند، ولی موضع ضعیف او آشکار شده و حیثیتش در برابر جهانیان شکسته و از بین رفته است. جهان دید که چگونه آمریکا در دریای سرخ مورد اصابت قرار گرفت و چگونه ناوهای جنگی و ناوهای هواپیمابر این کشور در وضعیتی تحقیرآمیز تعقیب شدند. ضعف آشکار، هزینه های زیاد و بن بست واقعی، آمریکایی‌ها را بر آن داشت تا به دنبال دخالت دادن دیگران از جمله کشورهای عربی و اروپایی باشند. آمریکایی ها با تمام تلاش خود سعی کردند برخی کشورهای اروپایی را علیه یمن درگیر کنند، اما اروپایی‌ها تا حد خوبی محتاط بودند. آمریکایی ها همچنین سعی کردند چین و روسیه را در مورد کشتی هایشان نگران و در کشورهای دیگر نگرانی ایجاد کنند.

الحوثی اعلام کرد: ما مجددا تاکید می کنیم که موضع ما حمایت از مردم فلسطین و مجاهدان عزیز آنهاست و تا زمانی که تجاوزات و محاصره نوار غزه ادامه داشته باشد، عملیات ما ادامه خواهد داشت. تا زمانی که خواسته ای گروه های مقاومت فلسطین محقق نشود، ما به عملیات خود ادامه خواهیم داد. عملیات ما منحصراً کشتی‌های مرتبط با دشمن اسرائیل را هدف قرار می‌دهد و علیه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها است، زیرا آنها با دشمن شریک بودند و در تجاوز به کشور ما شرکت داشتند. هر که بر علیه کشور ما وارد عمل شود، دچار مشکل می شود و بازنده و ناامید خواهد بود و وضعیتش مانند آمریکا و انگلیس است.

وی ادامه داد: آمریکا به عنوان بخشی از تلاش های خصمانه خود تلاش می کند اعتبار و حیثیت مردم عزیز ما و نیروهای مسلح آنها را مانند اتهامات قاچاق مواد مخدر خدشه‌دار کند. ادعاهای آمریکا مبنی بر تامین بودجه ارتش ما از طریق قاچاق مواد مخدر، تهمت آمیز و بسیار مضحک است، زیرا کشور ما رسما بزرگترین کشور مبارزه کننده با گسترش مواد مخدر است. آمریکا بزرگترین پخش کننده مواد مخدر برای افراد مفسد به ویژه جوانان است و به دنبال تبدیل آن به یک فعالیت تجاری در کشورهای آسیب پذیر و هدف است. بیشترین درصد سوءمصرف مواد مخدر در میان آمریکایی‌ها است و حتی ترامپ بایدن را به مصرف آن متهم کرده است. نیروهای مسلح و مردم عزیز ما، با ایمان و اخلاق و ارزش های خود به شدت با مواد مخدر مبارزه می کنند و دستگاه های امنیتی در کار و تلاش مستمر برای مبارزه با آن هستند. آمریکایی ها برای تحریف کشور و نیروهای مسلح ما به دروغ و تهمت تکیه می کنند.

افق روشنی برای رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در نوار غزه وجود ندارد

رهبر انصارالله اظهار داشت: با گذشت ۹ ماه از تجاوز به نوار غزه، نتیجه روشن و آشکار آن ، شکست و ناکامی است. افق روشنی برای اسرائیلی ها، آمریکایی ها و انگلیسی ها در نوار غزه وجود ندارد و آنها فقط بر جنایتکاری تکیه می کنند. علاوه بر شکست در نوار غزه، ناتوانی آشکار آمریکایی ها در توقف جبهه های پشتیبانی وجود دارد. تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشور ما باعث شد تا توانمندی های نظامی ما بیشتر و بیشتر شود. مردم عزیز ما با راهپیمایی ها، تظاهرات، شب زنده داری و همه فعالیت ها به حمایت از غزه ادامه خواهند داد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی در پایان گفت: مردم عزیز ما به حیثیت آمریکا ضربه زدند، آمریکایی که کشورهای دیگر جرأت نمی‌کنند جنگنده‌ها و کشتی‌هایش را در دریا و پایگاه‌هایش هدف قرار دهند. جایگاه مردم ما با این جرأت و ایمان و شجاعت، پیروزی و سربلندی است. تظاهرات میلیونی و بسیج و آموزش بیانگر ایمان، نشاط، اثربخشی، قدرت و شجاعت مردم ماست. من از مردم عزیزمان می خواهم که فردا جمعه به صورت میلیونی در میدان السبعین پایتخت و بقیه استان ها راهپیمایی کنند. ملت ما با خروج شرافتمندانه و میلیونی خود بر استواری، استمرار، وفاداری و صداقت در محضر خداوند متعال و حمایت مستمر خود از ملت مظلوم فلسطین تأکید خواهند کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ