بی‌آبی برازنده مغان نیست

اقتصاد ایران: انگوت- نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌آبی در مغان برازنده ساکنان حاشیه رود ارس و مغان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم فهیمی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح سد عمارت در انگوت، اظهار کرد: رنج اهالی مغان از بی‌آبی، رنج ناشی از عدم مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در حوزه توزیع منابع آب است و باید نقاط ضعف را در این حوزه برطرف کرده و به توسعه کشاورزی آن هم با کشت متنوع در فصول مختلف کمک کرد.

وی خاک مغان را زرخیز و تأمین‌کننده بخش عظیمی از نیاز غذایی کشور برشمرد و تصریح کرد: این مردم حق دارند تا از منابع آب پایدار در بخش شرب، کشاورزی و حتی صنعت بهره‌مند شده و یک فضای مناسبی را در تولید ثروت داشته باشند.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از افتتاح سد عمارت گفت: قطعاً اهالی مغان از مزایای این سد بهره‌مند خواهند شد که در این بین عشایر منطقه که به تولید محصولات کشاورزی و دامی شهره عام و خاص هستند از این مزیت بیشتر بهره خواهند برد.

فهیمی افزود: انتظار می‌رود با سرعت این پروژه به صد درصد ظرفیت بهره‌برداری برسد تا با اجرای پایاب و تصفیه‌خانه‌های متعدد اهالی مغان از مزایای این سد بزرگ استان استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دوره جدید فعالیت مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا از ردیف‌های ملی جذب اعتبارات بیشتری را برای طرح‌های بزرگ حوزه آب و خاک انجام دهیم که انتظار می‌رود مدیران استان نیز در این راه کمک کار نمایندگان مجلس دوازدهم باشند.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در هفته‌های آینده در قالب کمیسیون کشاورزی تلاش خواهیم کرد تا بیشترین برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها را برای توسعه بخش کشاورزی منطقه مغان انجام داده و در اولین فرصت سفر اعضای کمیسیون کشاورزی و دیگر مسئولان را برای شناخت بیشتر از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه زرخیز مغان و توسعه ابعاد کشاورزی آن شاهد خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ