گوگل می‌گوید سرعت انجام محاسبات گوگل‌شیت در کروم و اج، ۲برابر شده است

اقتصاد ایران: گوگل با انجام تغییراتی، سرعت گوگل‌شیت را در مرورگرهای کروم و اج افزایش داد تا عملکردی در حد اپلیکیشن‌های بومی دسکتاپ داشته باشند.

گوگل از افزایش قابل توجه سرعت محاسبات در گوگل‌شیت روی مرورگرهای دسکتاپ کروم و اج خبر می‌دهد. محاسبات در گوگل Sheets حالا سریع‌تر انجام می‌شوند.

این بهبود برای تمام محاسبات، از جمع‌های ساده تا فرمول‌ها و سوال‌های پیچیده، فارغ از اندازه‌ی فایل اعمال می‌شود. کاربران شاهد این ارتقاء سرعت هنگام اجرای فرمول‌ها، ساخت جداول محوری، استفاده از قالب‌بندی شرطی و موارد دیگر خواهند بود.

در پشت صحنه، گوگل‌شیت برای اجرای سریع‌تر کد از WasmGC استفاده می‌کند. این فناوری جدید وب، جایگزین جاوا اسکریپت می‌شود. پیش از این محاسبات گوگل‌شیت در سمت سرور انجام می‌شد اما از سال ۲۰۱۳ پردازش‌ها در سمت کامپیوتر کاربر انجام می‌شود. این تلاشی از سمت گوگل است تا وب‌اپ‌ها عملکردی در حد اپلیکیشن‌های بومی دسکتاپ داشته باشند.

WasmGC قرار است برای زبان‌های مدیریت حافظه خودکار همان نقشی را ایفا کند که Wasm برای زبان‌هایی نظیر ++C (برای نمونه فتوشاپ یا گوگل Earth) ایفا کرد؛ اجرای آن‌ها در وب با سرعتی نزدیک به حالت Native و اپلیکیشن‌های بومی دسکتاپ.

مقالات مرتبط
  • انتقال فایل اکسل به گوگل شیت به سادگی آب خوردن
  • رایج‌ترین مشکلات گوگل شیت و نحوه حل آن‌ها

این بهبود سرعت هنگام استفاده از گوگل‌شیت در مرورگرهای گوگل کروم و مایکروسافت اج محسوس است. گوگل در آینده این بهبود را برای مرورگرهای غیر-کرومیوم (سافاری و فایرفاکس) نیز اعمال خواهد کرد. این قابلیت برای تمام کاربران شخصی و Workspace فعال شده است.

گوگل درحال کار روی «کاهش زمان بارگذاری اولیه و بهبود عملکرد کپی-پیست و فیلتر‌ها» است. این اقدامات به دیگر بهینه‌سازی‌های گوگل همچون اسکرول روان و کاهش محدودیت تعداد سلول‌ها افزوده می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ