مساله اول انتخابات مشارکت حداکثری است

اقتصاد ایران: تایباد- دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: مساله اول ما در انتخابات موضوع مشارکت است و باید بسترهای لازم برای این موضوع را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر صدیقی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار کرد: آگاه سازی از طریق رسانه‌ها و شفافیت مهم‌ترین عوامل مبارزه با فساد است و خبرنگاران نقش مهمی در این حوزه دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تایباد افزود: قانون الزام ثبت اموال غیرمنقول با همه چالش‌هایی که داشت، با تاکید رهبر معظم انقلاب این قانون تصویب و ابلاغ شد و حداقل منفعت آن جلوگیری از سواستفاده هایی است که برخی انجام می‌دهند و حتی تولید قیمت می‌کنند، همچنین با اجرای این قوانین شورای حل اختلاف به جایگاه اصلی خود یعنی موضوع صلح و سازش بر خواهد گشت.

وی گفت: در سند تحول و تعالی قضائی مأموریت‌های مختلفی بر عهده ما است، تلاش کردیم در راستای احقاق حقوق مردم و کسب رضایت خداوند حرکت کنیم و شاهد اتفاقات نسبتاً خوبی نیز در شهرستان رخ داد به طوری که بخش زیادی از مردم از عملکرد دستگاه قضائی شهرستان رضایتمندی دارند.

مطالبه مردم امنیت روانی و اجتماعی است

صدیقی با تقدیر از همراهی مردم تایباد، گفت: در حوزه‌های مختلف ما شاهد همراهی مردم و البته تعامل سایر دستگاه‌های شهرستان بودیم و این باعث شد اتفاق خوبی رخ دهد. امروز مطالبه مردم‌از دادستان مطالبه امنیت روانی و اجتماعی است و در این مسیر تلاش‌های زیادی انجام شد و امروز مردم شاهد آرامش و آسایش در فضاهای عمومی سطح‌شهرستان هستند.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد ادامه داد: تولید و تأمین امنیت با همکاری ضابطین قضائی به نحو مطلوبی به سرانجام رسید و خروجی کار این است که بر اساس شاخصه‌های مد نظر، وضعیت عمومی ما بر اساس داده‌هایی که از کانال مختلف ارائه شدند، وضعیت خوبی است و تلاش‌ها در این حوزه ادامه خواهد یافت.

وی در خصوص مبارزه با فساد اظهار کرد: ما در مرجع قضائی گزارشات لازم را اخذ و در جلسات مختلف حرف اول مبارزه با فساد است، برای ما در این مساله تفاوتی ندارد که طرف مقابل منسوب به کی و کجا است و هرجا لازم بوده است ورود پیدا کردیم.

پیشگیری از وقوع جرم یک امر فراقوه ای است

دادستان عمومی و انقلاب تایباد با اشاره به اینکه کارهای خوبی که درحوزه پیشگیری از وقوع جرم گفت: مشارکت خبرنگاران در انتشار محتواهای مرتبط با حوزه پیشگیری بسیار اهمیت دارد، پیشگیری یک امر فراقوه ای و فراصنفی است و همه دستگاه‌ها در این حوزه تکلیف دارند، اگر هر کس در جایگاه خود به وظایف خود عمل کند می‌تواند به کاهش عوامل تولید پرونده کمک کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته قضائی ما از نظر نیروی انسانی شاهد کاهش نیرو بودیم اما شاهد سیر صعودی ۲۵ درصدی پرونده‌ها بودیم، مردم با نگاه اعتماد به دستگاه‌ها قضائی به ما مراجعه می‌کنند و ما نیز تلاش خود را در راستای احقاق حقوق مردم خواهیم داشت.

در حوزه جرم رتبه اول به تصادفات اختصاص دارد

صدیقی در خصوص پیشگیری از وقوع جرم گفت: در حوزه تصادفات عواملی وجود دارد که با وجود تلاش‌های زیاد نتوانستیم کار را به سرانجام برسانیم، یکی از مهم‌ترین عوامل محورهای شهرستان است، مهم‌ترین مساله ما امروز در تایباد راه است، بیمارستان در اولویت بعدی است.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد تاکید کرد: در جلسات مختلفی تاکید کردیم که مساله راه را پیگیری کنند، قطعه دوم محور تایباد- تربت جام باید سال گذشته افتتاح می‌شد اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. وضعیت ما در حوزه تصادفات بسیار بغرنج است و آمار فوتی‌های ما سال گذشته فاجعه بود.

وی گفت: در حوزه بیمارستان نیز برای توسعه اورژانس ورود کردیم و با این توسعه بخشی از نیازها تأمین می‌شود، با این حال باید اولویت را به سمت راه‌ها ببریم، بیش از ۴۰ فوتی در محورهای شهرستان اصلاً قابل قبول نیست.

صدیقی در خصوص انتخابات ۸ تیرماه بیان کرد: مساله اول ما در انتخابات موضوع مشارکت است، ما در حوزه فضای مجازی هیچ گزارش تخلف نداشتیم، همه ما تکلیف داریم و باید بسترهای لازم برای مشارکت را فراهم کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد اضافه کرد: مشارکت در انتخابات در حوزه مختلف تأثیر دارد و پیام‌هایی برای جهان مخابره می‌کند که نتیجه آن به نفع کشور است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ