ارزش بازار آمازون از ۲ تریلیون دلار عبور کرد؛ اینجا هم پای هوش مصنوعی در میان است

اقتصاد ایران: ارزش بازار آمازون برای اولین بار از مرز دو تریلیون دلار فراتر رفت تا فروشگاه بزرگ آمریکایی مسیر پیشرفت را ادامه دهد.

به گزارش رویترز، آمازون برای اولین بار به ارزش بازار دو تریلیون دلار دست یافت و به پنجمین شرکت آمریکایی تبدیل شد که از این سطح فراتر رفته است. خوش‌بینی درمورد آینده‌ی هوش مصنوعی و احتمال کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در سال جاری، تقاضا برای سهام شرکت‌های فناوری را افزایش داده است.

قیمت سهام آمازون با افزایش ۳٫۴ درصدی به ۱۹۲٫۷۰ دلار رسید و ارزش بازار این غول تجارت الکترونیک از دو تریلیون دلار عبور کرد تا آمازون در کنار بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری مانند مایکروسافت، اپل، انویدیا و آلفابت قرار بگیرد.

شاخص‌های سهام ایالات متحده در سال جاری رشد قابل توجهی داشته‌اند. از دلایل این موضوع می‌توان به اشتیاق بی‌وقفه به هوش مصنوعی، خوش‌بینی نسبت‌ به تاب‌آوری اقتصاد آمریکا و احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو اشاره کرد.

بازار سهام وال استریت در بالاترین قیمت‌های خود معامله می‌شود. این موضوع به دلیل رشد سهام‌های ارزشمند مانند انویدیا و آمازون صورت گرفته است.

مقالات مرتبط
  • فروشگاه آمازون در یک فصل ۱۴۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد
  • انویدیا پس از آمازون، گوگل را هم پشت سر گذاشت؛ آتش‌بازی تیم سبز

سهام آمازون که در اواخر بهمن ماه ۱۴۰۲ به شاخص صنعتی داو جونز (DJI) اضافه شد، در سال جاری بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است. این شرکت پس از صعود یک جایگاهیِ انویدیا، به پنجمین شرکت بزرگ ایالات متحده از نظر ارزش بازار تبدیل شده است.

آمازون ازطریق کسب‌و‌کار AWS حضور نسبتا پررنگی در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد و توانسته است به‌خوبی از تب‌و‌تابی که برای هوش مصنوعی وجود دارد، استفاده کند.

آمازون اواخر سال گذشته از نسل جدید تراشه‌های سفارشی خود که در دیتاسنترها استفاده می‌شوند رونمایی کرد که روی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مولد تمرکز دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ