بلک‌بری در فصل اول ۲۰۲۴ فراتر از انتظار تحلیلگران بازار مالی ظاهر شد

اقتصاد ایران: در شرایط نه‌چندان مطلوبی که در حوزه‌ی فناوری وجود دارد، درآمد شرکت بلک‌بری حتی از انتظارات تحلیلگران نیز فراتر رفت.

بلک‌بری کانادا روز چهارشنبه با انتشار گزارش مالی خود، موفق شد باوجود افت کلی در سرمایه‌گذاری‌های حوزه‌ی فناوری، با تکیه بر تقاضای بالا برای خدمات امنیت سایبری، در سه‌ماهه‌ی اول بهتر از انتظارات ظاهر شود.

ارزش سهام بلک‌بری که خدمات امنیت سایبری و حفاظت از داده را به سازمان‌ها و دولت‌ها ارائه می‌دهد، پس از انتشار گزارش مالی این شرکت ۷٫۲ درصد افزایش یافت.

در ماه‌های اخیر، شرکت‌هایی مانند CDK ارائه‌دهنده‌ی فناوری به صنعت خودرو، Change Healthcare زیرمجموعه‌ی بیمه‌ی سلامت یونایتدهلث و Ticketmaster زیرمجموعه‌ی شرکت سرگرمی Live Nation Entertainment همگی با رخنه گسترده اطلاعاتی مواجه شدند.

با وجود شرایط نه‌چندان مطلوب در حوزه‌ی فناوری، حملات سایبری بزرگ، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی را مجبور کرده است بودجه‌ی خود را برای امنیت سایبری افزایش دهند تا از اطلاعات خود در برابر هکرها و بدافزارها محافظت کنند. این اتفاق منجر به افزایش تقاضا برای شرکت‌های امنیت سایبری مانند بلک‌بری شده است.

به گزارش رویترز، درآمد سه‌ماهه‌ی بلک‌بری ۱۴۴ میلیون دلار بوده است که از میانگین برآورد ۱۳۴٫۱ میلیون دلاری تحلیلگران فراتر رفته است. این شرکت همچنین برای سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۱ می (۱۱ خرداد ۱۴۰۳)، ضرر خالص تعدیل‌شده‌ی ۳ سنت به ازای هر سهم را گزارش کرده است، درحالی‌که میانگین برآورد تحلیلگران ۴ سنت ضرر برای هر سهم بود.

مقالات مرتبط:
  • برند خاطره‌انگیز بلک‌بری هنوز زنده است؛ همکاری با AMD برای «انقلاب» صنعت رباتیک
  • بلک بری همچنان به حیاتش ادامه می‌دهد

بلک‌بری برای سه‌ماهه‌ی دوم، درآمدی بین ۱۳۶ تا ۱۴۴ میلیون دلار را پیش‌بینی کرده که میانگین آن از برآورد ۱۴۲٫۴ میلیون دلاری تحلیلگران کمتر است.

بلک‌بری انتظار دارد درآمد واحد امنیت سایبری این شرکت در سه ماهه‌ی دوم که نرم‌افزار امنیتی هوشمند را به سازمان‌ها و دولت‌ها ارائه می‌دهد بین ۸۲ تا ۸۶ میلیون دلار باشد. این شرکت همچنین در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) با شرکت AMD برای توسعه‌ی سیستم رباتیک مخصوص بخش‌های صنعتی و سلامت همکاری کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ