اجرای طرح آبرسانی به شمال استان کرمان با پیگیری دولت سیزدهم

اقتصاد ایران: کرمان- مجری طرح آبرسانی به شهرهای شمال کرمان گفت: علی رغم همه پیچیدگی های فنی، طرح آبرسانی به شهرهای شمال کرمان با پیگیری های دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور شهید اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا ساداتی فرد صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز اول طرح تأمین آب شرب از خط صنعت به شهرهای رفسنجان و کرمان، اظهار کرد: خشکسالی چند سال اخیر و افت سطح منابع آب زیرزمینی در استان کرمان از یکسو و رشد جمعیت منطقه از سوی دیگر منابع آب استان کرمان را با محدودیت شدید مواجه کرده است.

وی افزود: به منظور تأمین بخشی از کمبود آب مورد نیاز و کاهش تنش آبی در شهرهای شمالی استان کرمان خصوصاً رفسنجان و کرمان، طرح انتقال آب از خط صنعت، به عنوان راهکار میان مدت با جدیت در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

ساداتی فرد بیان کرد: با همت سختکوشان صنعت آب کشور، فاز اول طرح تأمین آب شرب شهرهای کرمان و رفسنجان از خط صنعت با همکاری وزارتخانه‌های نیرو و صمت، توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به سرانجام رسید.

وی افزود: برای این طرح ۳۵ کیلومتر خط لوله فولادی به اقطار ۱۰۰۰، ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ میلیمتر توسط وزارتخانه‌های صمت و نیرو با ارزشی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

مجری طرح آبرسانی به شهرهای شمال کرمان گفت: علی رغم همه پیچیدگی‌های فنی، این طرح با پیگیری‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی جهت بهره مندی مردم شریف رفسنجان از آب سالم و پایدار، در مدتی کمتر از ۹ ماه توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اجرایی شد.

ساداتی فرد با بیان اینکه این پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: برای اولین بار مردم استان کرمان نیز به عنوان آب شرب از خط انتقال صنعت بهره مند خواهند شد که از خلیج همیشه فارس با صرف هزینه قابل توجه و زحمات فراوانی به فلات مرکزی کشور اجرا شده است.

مجری طرح آبرسانی به شهرهای شمال کرمان یادآور شد: اکنون فاز اول بهره برداری از این طرح با انتقال آب به شهر رفسنجان آغاز شده است.

وی در پایان گفت: با تأمین اعتبار مورد نیاز، فاز دوم طرح که آبرسانی به شهر کرمان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

یادآوری می‌شود: افتتاح فاز اول طرح تأمین آب شرب از خط صنعت به شهرهای رفسنجان و کرمان، با حضور استاندار کرمان، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان، فرماندار، امام جمعه و مسئولان استانی و شهرستان و در ارتباط ویدئو کنفرانس با مخبر سرپرست ریاست جمهوری، ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ