فراهم کردن مقدمات شرکت ۸میلیون ایرانی خارج ازکشور درانتخابات

اقتصاد ایران: عضو هیات اجرایی انتخابات گفت: برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور هم تمهیدات لازم اندیشیده شده و اقدامات لازم برای حضور ۶ تا ۸ میلیون ایرانی خارج از کشور برای شرکت در انتخابات فراهم شده است.

- اخبار سیاسی -

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات اجرایی انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه شرایط برای برگزاری یک انتخابات سالم و امن فراهم شده است. در شعب اخذ رأی عوامل اجرایی و نظارتی و همه مسائل نظامی و امنیتی در نظر گرفته شده است.

 
وی افزود: برای اینکه شاعبه‌ای پیش نیاید از نامزدها درخواست شده تا اگر تمایل داشته باشند نماینده‌ای در شعب اخذ رای داشته باشند. همچنین هر نامزد می‌تواند یک نماینده‌ای را در ستاد انتخابات کشور داشته باشد.

عضو هیات اجرایی انتخابات بیان کرد: در این دوره احراز هویت‌ها الکترونیکی است و اخذ رأی با شناسنامه و کارت ملی و رأی‌گیری به صورت کاغذی انجام می‌شود.

سلیمی بیان کرد: برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور هم تمهیدات لازم اندیشیده شده و اقدامات لازم برای حضور 6 تا 8 میلیون ایرانی خارج از کشور برای شرکت در انتخابات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کشورها مانند کانادا و عربستان در این زمینه موانع ایجاد کرده‌اند، گفت: کانادا علیرغم اینکه دم از حقوق بشر و آزادی می‌زند از برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ممانعت کرده است.

عضو هیات اجرایی انتخابات اظهار داشت: عربستان با برگزاری انتخابات در مکه و مدینه مخالفت کرده اما در جده و ریاض مخالفتی نداشته که تعداد زیادی ایرانی در این 2 شهر نیست، علت این رفتار مسئولان عربستان هم برای ما روشن نیست اما پیگیری‌ها ادامه دارد.

انتهای‌پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ