امام موسی کاظم(ع) الگوی تمام عیار صبوری و شکیبایی است

اقتصاد ایران: لاهرود- مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: امام موسی کاظم (ع) الگوی تمام عیار صبوری، شکیبایی و بردباری برای همه ما در طول زندگی است.

اسماعیل دستگزار در گفت‌ وگو با خبرنگار مهر با تبریک سالروز میلاد فرخنده پیشوای هفتم مسلمین جهان اظهار کرد: نام پربرکت حضرت امام موسی کاظم (ع) الهام بخش صبوری، شکیبایی، بردباری و حلم است.

وی افزود: آن حضرت در طول دوران امامت خویش، برای تبیین و تشریح معارف و احکام الهی، کمک به مظلومان و محرومان جامعه و مبارزه با حکام ستمگر، سختی‌های فراوانی متحمل شد و عالمان زیادی تربیت و تقدیم اسلام کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود بیان کرد: حقانیت و صداقت این امام بزرگوار به اندازه‌ای بود که پیوسته نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کرد و گاه حتی دشمنان تحت تأثیر وجود مبارک این امام همام به راه درست رهنمون می‌شدند.

دستگزار گفت: آن امام بزرگوار مظهر کامل فضائل و مکارم اخلاقی است، ایشان پارساترین، داناترین، بخشنده‌ترین و بزرگ منش‌ترین شخصیت عصر خویش بود.

امام موسی کاظم کوهی از بردباری و گذشت بود

وی با بیان اینکه آن حضرت، کوهی از بردباری و گذشت بود که لقب «کاظم» برای آن امام بزرگوار حاکی از این خلق نیکو و نشانه شهرت ایشان به فرو بردن خشم و حلم است، ادامه داد: بسیار اتفاق می‌افتاد که آن امام همام پاسخ بدی‌ها و ناسزاگویی‌های افراد نادان را با نیکی و احسان می‌داد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: آن حضرت در عبادت، یگانه عصر خود و کمتر شبی در عمرش سر به بالین آسایش می‌گذارد، لقب «عبد صالح» برای آن حضرت، بیانگر فزونی عبادت او است.

دستگزار تصریح کرد: بردباری و شکیبایی بی نظیر حضرت امام موسی کاظم (ع) موجب شد که ایشان برای تبیین معارف و احکام الهی و تشریح مبانی حق تا پای جان ایستاده و با حاکمان زر و زور به مبارزه برخیزد.

وی اضافه کرد: تبلیغ دین خداوند، گسترش فرهنگ اسلامی و مبارزه با حاکمان ظالم از مهم‌ترین اقدامات ارزشمند دوران امامت ایشان بود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهرلاهرود گفت: امیدواریم خداوند منان ما را در زمره شیعیان و پیروان راستین حضرت امام موسی کاظم (ع) قرار دهد و توفیق پیمودن راه نورانی آن امام همام را در دفاع از حریم قرآن و ولایت و پاسداری از ارزش‌های گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی به همه ما عنایت کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ