اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان در اردبیل برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه ملک‌زاده فرد ظهر پنجشنبه در نشست با اعضای کانون از برگزاری اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این ویژه برنامه
با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی مخاطبان با حماسه هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قصه و قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم اصلاح رفتار است، گفت: قصه‌ها رویکردی حکیمانه، تربیت‌کننده و آموزش‌دهنده دارند و خالق نیز در کلام خود از قصه برای هدایت و تربیت انسان‌ها استفاده کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه قصه‌ها نقش مهمی در ایجاد تغییرات فرهنگی دارند، ادامه داد: استفاده از این هنر برای بیان زوایای پنهان حماسه هشت سال دفاع مقدس، نقش ارزنده‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای آیندگان خواهد داشت و در همین راستا اداره کل کانون پرورش فکری با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان، اولین مهرواره قاسم‌های زمان را با شعار «با قصه حماسه بسازیم» برگزار می‌کند.

ملک‌زاده فرد خاطرنشان کرد: فراخوان این مهرواره در چهار بخش اصلی شامل قصه‌گویی، داستان‌نویسی، پادکست و قصه نمایش تدوین‌شده است که علاقه‌مندان در دو گروه سنی نوجوانان (۱۲ الی ۱۸ سال) و بزرگ‌سالان (۱۸ سال به بالا) می‌توانند آثار خود را تا دهم شهریورماه در پیام‌رسان بله به دبیرخانه این مهرواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه قصه‌گویی مادران شهدا و روایتگری دو بخش ویژه این مهرواره فرهنگی هستند، بیان کرد: پس از پایش و داوری آثار و اعلام اسامی راه‌یافتگان، مرحله نهایی جشنواره به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزود: در اجرای این رویداد فرهنگی که گامی در جهت اعتلای اهداف و آرمانه‌ای انقلاب اسلامی است، استانداری اردبیل، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صداوسیمای مرکز اردبیل، ستاد کنگره شهدای استان و شهرداری اردبیل مشارکت دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ