دولت شهید رییسی گام به گام به سمت قوی کردن ایران پیش می‌رفت

اقتصاد ایران: زنجان-استاندار زنجان گفت: دولت شهید رییسی گام به گام به سمت قوی کردن ایران پیش می‌رفت و این شهید بزرگوار معتقد بود قوی شدن کشور از مسیر کشورهای خارجی نمی‌گذرد.

به گزاشر خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت که در مصلی شهر زنجان با بیان اینکه دولت شهید رییسی گام به گام به سمت قوی کردن ایران پیش می‌رفت و این شهید بزرگوار معتقد بود قوی شدن کشور از مسیر کشورهای خارجی نمی‌گذرد، گفت: شهید رییسی معتقد بود مسیر اقتدار و عزت کشور نیازمند توجه به توانمندی‌های داخلی است و ما باید دستمان روی زانوی خودمان باشد و به توانمندی‌های خودمان اعتقاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بسیار زیادی انجام شد و مسیر در راستای داشتن ایران قوی در حال طی شدن است، افزود: دولت شهید رئیسی گام به گام به سمت قوی کردن ایران پیش می‌رفت و این شهید بزرگوار معتقد بود قوی شدن کشور از مسیر کشورهای خارجی نمی‌گذرد، بلکه نیازمند توجه به توانمندی‌های داخلی است؛ چرا که ما باید دستمان روی زانوی خودمان باشد و به توانمندی‌های خودمان اعتقاد داشته باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه متوسط سفرهای استانی شهید رئیسی به ۱۰ روز رسیده بود، ادامه داد: کارهای زیادی در دولت شهید رئیسی انجام شد ولی کارهای انجام نشده ای هم باقی ماند.

افشارچی افزود: شهید بهشتی و شهید رییسی هر ۲ برخاسته از قوه قضاییه و هر ۲ ایجاد کننده نقطه عطف در تاریخ نظام جمهوری اسلامی بودند و شعار دولت شهید رئیسی «دولت مردمی و ایران قوی» بود و دولت سیزدهم در مسیر شعارهایی که داد، حرکت کرد.

وی با بیان اینکه رئیس دولت سیزدهم همه تخم‌مرغ‌هایش را داخل سبد مذاکره نگذاشت و دنیا فقط چند کشور نیست، در دولت سیزدهم افزایش ۲۰۰ درصدی تجارت با کشورهای آفریقایی را شاهد بودیم، ادامه داد: در ادامه سیاست‌های خارجی کشور، تلاش زیادی برای عضویت در شانگهای و بریکس انجام شد که ظرفیت‌های جدیدی برای کشور به‌وجود آورد، دولت سیزدهم به دنبال خلق فرصت‌های متعدد در ارتباطات خارجی بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه ایجاد رفاه عمومی و بهینه‌سازی معیشت و اقتصاد را از مولفه‌های قوی شدن کشور عنوان کرد و گفت: دولت، کشور را با تورم حدود ۵۰ درصد تحویل گرفت و در حال حاضر شاهد کاهش بیش از ۱۰ درصدی تورم در کشور هستیم؛ نمی‌گوییم مشکلات کاملاً برطرف شده است ولی کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

افشارچی افزود: دولت با افزایش قیمت گندم رغبت را در کشاورزان برای تولید و فروش محصولات ایجاد کرد و با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم سیلوهای استان که در زمان تحویل فقط برای دو ماه ذخیره گندم داشت در حال حاضر مملو از این محصول استراتژیک است و این نشان از تدبیر درست در این بخش دارد.

وی افزود: در زمینه احیای واحدهای تولیدی راکد زنجان استان دوم کشور در احیای واحدهای تولیدی است و از این محل شاهد کاهش نرخ بیکاری هم بودیم، به طوریکه نرخ بیکاری کشور از ۹.۶ درصد به ۸.۱ درصد رسید.

افشارچی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دولت سیزدهم در استان زنجان، بهبود وضعیت زندگی مردم توجه به تولید مسکن بود، ادامه داد: مسئله مسکن نیز حائز اهمیت است در استان ۱۸ هزار واحد در دست احداث است. در واگذاری زمین نیز اقداماتی انجام شده است. ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه کشور برای تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده است ولی معتقدیم دولت باید خودش را به سختی بندازد و مردم راحت باشد مطمئن این کار عواید زیادی دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه با تلاش دولت ۷ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور کشف و ضبط شد، گفت: در استان زنجان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده ۳.۳ همت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شد که این مبلغ در مسیر توسعه شهرها و روستاها هزینه شده است.

افشارچی با تاکید بر اینکه دولت در حال حرکت بود و گام‌به‌گام قوی کردن کشور را سرلوحه امور خود قرار داده بود، افزود: ایجاد اشتغال و توجه به گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارج دادن به جوانان تحصیل‌کرده در این مسیر بود. همچنین تلاش شده است مشکلات زیربنایی استان به‌ویژه موضوع آب در مسیر درستی حل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ