فیگما از ابزارهای هوش مصنوعی و تغییرات چشمگیر رابط کاربری‌اش پرده برداشت

اقتصاد ایران: نرم‌افزار محبوب طراحی رابط کاربری Figma از ابزارهای جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری و ساده‌سازی روند طراحی اپلیکیشن‌ها رونمایی کرد.

فیگما (Figma)، نرم‌افزار محبوب طراحی رابط کاربری از قابلیت‌های جدیدی رونمایی کرد که شامل بازطراحی، ابزارهای هوش مصنوعی برای تسهیل فرایند طراحی و قابلیت ساخت مستقیم اسلایدشو می‌شود.

یکی از مهم‌ترین تغییرات آپدیت فیگما، بازطراحی رابط کاربری این نرم‌افزار است. این تغییر شامل نوار ابزار جدید، گوشه‌های گردتر و مجموعه‌ای از ۲۰۰ آیکون جدید می‌شود. فیگما می‌گوید هدف اصلی از این تغییر، کاهش تمرکز روی رابط‌کاربری و افزایش تمرکز روی کار کاربران، ساده‌سازی فرایند برای افراد تازه‌کار و همچنین حفظ قدرت و انعطاف‌پذیری برای افراد حرفه‌ای است.

قابلیت مهم دیگر در به‌روزرسانی فیگما، ابزارهای جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی است. این ابزارها روشی کاربردی برای شروع سریع پروژه‌ی طراحی به‌نظر می‌رسند. یوهکی یاماشیتا، مدیر ارشد محصول فیگما، نمونه‌ای از نحوه‌ی طراحی اپلیکیشن رستورانش با هوش مصنوعی فیگما را به‌نمایش گذاشت. فقط چندثانیه پس‌از تایپ درخواست در کادر متنی، فیگما طرحی اولیه‌ای از اپلیکیشن با لیست منو، تب‌بار و حتی دکمه‌هایی برای سرویس‌های تحویل غذا ایجاد کرد. طرح اولیه ظاهری عمومی داشت، اما یاماشیتا بلافاصله توانست آن را ویرایش و شخصی‌سازی کند.

ابزار طراحی رابط کاربری فیگما با هوش مصنوعی

فیگما قابلیت‌های هوش مصنوعی دیگری هم معرفی کرده است که می‌توانند سرعت انجام کارهای کوچک را به‌میزان چشمگیری افزایش دهند. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به جستجوی بهبودیافته با هوش مصنوعی برای دسترسی به المان‌های طراحی و جایگزینی متن‌های عمومی با متن‌های تولیدشده به‌صورت خودکار در طرح‌ها اشاره کرد.

به‌گفته‌ی یاماشیتا، هدف نهایی از ارائه‌ی ابزارهای هوش مصنوعی فیگما، تسهیل ایده‌پردازی برای کاربران تازه‌کار و تسریع فرایند تکرار برای کاربران حرفه‌ای است. او دربخشی از توضیحاتش گفت: «ما از هوش مصنوعی برای پایین‌آوردن ورودی و بالابردن سقف توانایی‌ها استفاده می‌کنیم.»

ابزار طراحی رابط کاربری فیگما با هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی فیگما از روز چهارشنبه در قالب نسخه‌ی بتای محدود دردسترس قرار خواهند گرفت و کاربران علاقه‌مند می‌توانند در فهرست انتظار ثبت‌نام کنند. طبق اعلام فیگما، دوره‌ی بتا تا اواخر سال جاری ادامه خواهد یافت. در این دوره، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی رایگان خواهد بود، اما امکان دارد محدودیت‌هایی برای میزان استفاده‌ی کاربران اعمال شود.

مقالات مرتبط:
  • شکست بزرگ؛ ادوبی از تصاحب ۲۰ میلیارد دلاری فیگما عقب‌نشینی کرد
  • ادوبی لایت‌روم با پاک‌کن جادویی و بسیار تحسین‌برانگیز آپدیت شد

فیگما با انتشار پست وبلاگی توضیح داد:‌ «همه‌ی قابلیت‌های تولید محتوای هوش مصنوعی که امروز ارائه می‌دهیم، از مدل‌های هوش مصنوعی سایر شرکت‌ها بهره می‌برند و روی فایل‌های خصوصی فیگما یا داده‌های مشتریان آموزش داده نشده‌اند. ما جستجوی بصری و المان‌های گرافیکی را با استفاده از تصاویر رابط‌های کاربری به‌دست‌آمده از فایل‌های رایگان و عمومی انجمن فیگما بهبود بخشیده‌ایم.»

فیگما علاوه‌بر بازطراحی و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، ابزار بسیار کاربردی دیگری به نام Figma Slides معرفی کرده است که شبیه Google Slides به‌نظر می‌رسد. یاماشیتا می‌گوید کاربران قبلاً با روش‌های غیررسمی از فیگما برای ساخت اسلاید استفاده می‌کردند و حالا با این ویژگی جدید، روش بهتری برای ساخت و اشتراک‌گذاری اسلایدها درون نرم‌افزار ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ