ارتقای مسائل فرهنگی بخش زیادی از دعاوی را در جامعه حل می‌کند

اقتصاد ایران: سنندج- رییس کل دادگستری کردستان گفت: با ارتقای مسائل فرهنگی می‌توان بخش زیادی از دعاوی را که در جامعه اتفاق می‌افتد حل و فصل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی ظهر پنج شنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج که در راستای گرامیداشت هفته قوه قضائیه صورت گرفت، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال بر رسیدگی و احقاق حق عامه تمرکز دارند و فرمودند که هرچند سایر وظایف قوه مهم است؛ اما آنچه مردم می‌بینند اجرای عدالت در محکمه و دادگاه ها است بنابراین باید این حوزه ویژه مورد توجه باشد.

وی افزود: اجرای عدالت از وظایف دستگاه قضا است که به عدالت حقوقی و قضائی و اجتماعی تقسیم می‌شود بنابراین رسالت دستگاه قضا برقراری عدالت حقوقی و قضائی است و دستگاه‌های اجرایی و دستگاه خدمات‌رسان مسؤول تحقق عدالت اجتماعی هستند

رئیس کل دادگستری کردستان از رشد ۷۰ درصدی فعالیت‌های حوزه حقوق عامه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل آن خبر داد و یادآور شد: مردم استان از عملکرد دستگاه قضا راضی هستند.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: سالانه شاهد افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا هستیم به طوری که در سال گذشته حدود ۵۰۹ هزار پرونده وارد مجموعه دادگستری و شوراهای حل اختلاف شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا پرترددترین دستگاه محسوب می‌شود، گفت: سال گذشته سه میلیون و ۴۰۰ هزار تردد و مراجعه به دادگستری کردستان انجام شد و همچنین مسؤولان قضائی استان کردستان برای رسیدگی به مشکلات مردم در سال گذشته با ۸۰ هزار نفر از مردم ملاقات حضوری داشتند.

وی با اشاره به اینکه دلایل مختلفی موجب رشد ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائیه است، گفت: مشکلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی و نحوه عملکرد دستگاه‌ها از دلایل افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائیه بوده که شهرداری به عنوان دستگاه خدمات‌رسانی و مردمی می‌تواند با اثرگذاری در هر سه بخش در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا تأثیرگذار باشد.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: با ارتقای مسائل فرهنگی می‌توان بخش زیادی از دعاوی را که در جامعه اتفاق می‌افتد حل و فصل کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ