رییس جمهور شهید عدالت‌خواه بود

اقتصاد ایران: مشهد- معاون رییس‌جمهور گفت: شهید رییسی به معنای واقعی کلمه عدالت‌خواه و عدالت‌محور بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم لطیفی صبح پنجشنبه همزمان با روز کارمند و چهلمین روز از شهادت آیت‌الله رئیسی در همایش «میثاق خدمت» اظهار کرد: ۲۱ آزمون در دوره سه ساله دولت سیزدهم برگزار شد که ۲ و نیم میلیون نفر در آن شرکت کردند و در این مدت ۱۹۰ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی استخدام شدند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: هر دستگاه اجرایی نیاز دارد که آزمون خاص خود را برای جذب افراد برگزار کند، در این قالب گاهی اوقات آزمون‌ها به صورت فراگیر برگزار می‌شد که فرآیند جذب پذیرفته‌شدگان دو سال طول می‌کشید.

وی اظهار کرد: آئین میثاق خدمت قرار بود با حضور رئیس جمهور در استان سیستان و بلوچستان برگزار شود اما سرنوشت اتفاق دیگری را رقم زد و این مراسم به یاد شهید جمهور در چهلمین روز از شهادت وی و در محل زندگی او برپا شد.

لطیفی با اشاره به جمله «با افتخار یک کارمندم» منتسب به رئیس‌جمهور در زمان انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: رئیس جمهور شهید به معنای واقعی کلمه، عدالت‌خواه و عدالت‌محور بود، امروز با افتخار و به یاد آن شهید بزرگوار می‌گوئیم که «با افتخار یک کارمندم»، آئین امروز نیز آخرین اقدام دولت سیزدهم در امور کارمندان به شمار می‌رود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: تاکید شهید آیت‌الله رئیسی بر جذب و استخدام افراد در دستگاه‌های دولتی مبتنی بر شرکت در آزمون استخدامی بود، ایشان مخالف جذب‌های مبتنی بر فشار و مصوبه بودند و اعتقاد داشتند که این گونه جذب‌ها بهره وری دولت را افزایش نمی‌دهد بلکه باید برای افزایش بهره‌وری فرصت برابر و عادلانه برای همه جوانان کشور ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: این افتخار است که فردی در شهرهای کوچک و یا نقاط دورافتاده کشور با تلاش خود و با توکل به خدا در آزمون استخدامی شرکت کرده و استخدام دولت شده است، رئیس جمهور شهید نیز همیشه می‌گفت که از بچه‌های محله نوغان است، در کودکی کار می‌کرده و زندگی سخت و ساده‌ای داشته است.

لطیفی گفت: در این دولت برای جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی نیز اقدامات خوبی انجام گرفت که امید است استمرار داشته باشد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان توصیه‌هایی به کارمندان جدید در دستگاه‌های دولتی افزود: به همکاران مان انرژی مثبت بدهیم، مسوولیت‌پذیر باشیم و از این امانت به خوبی مراقبت کنیم.

به گفته وی، رئیس جمهور به معنای واقعی کلمه به مردم احترام می‌گذاشت، او را الگوی خود در احترام گذاشتن به مردم قرار دهیم، از کارهای روزمره مان رونوشت داشته باشیم تا اندوخته‌ای از تجربیاتمان برای دیگران باشد.

لطیفی با تاکید بر ویژگی‌های کارمند تراز ایران اسلامی اضافه کرد: دستگاه دولتی شما را در یک چهارچوب مشخص قرار می‌دهد که ضمن احترام به این چهارچوب‌ها باید نقطه اثر خود را در دستگاه شناسایی کنیم و بیابیم که در کجا مؤثر هستیم، یاد بگیریم که هر کس مسؤول اعمال خودش است، اگرچه دستگاه‌های نظارتی زیاد هستند اما بالاترین دستگاه نظارتی، دستگاه الهی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ