تصاویر شماتیک پروژه Keystone را مشاهده کنید؛ ایکس‌باکسی که قرار بود ابری باشد

اقتصاد ایران: تصاویری از ایکس‌باکس Keystone فاش شده است؛ کنسول بازی ابری که هیچ‌وقت رنگ بازار را نخواهد دید.

مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ از کار روی کنسول ابری اختصاصی برای سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس خبر داد. قرار بود این محصول با نام رمز Keystone به‌عنوان استریمینگ‌باکس کوچک و ارزان‌قیمت، زیر تلویزیون قرار بگیرد و امکان اجرای بازی‌های ایکس‌باکس را ازطریق استریم ابری فراهم کند.

متأسفانه به‌نظر می‌رسد مایکروسافت دیگر برنامه‌ای برای عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس Keystone ندارد. دلیل این موضوع، ناتوانی غول فناوری اهل ردموند در کاهش قیمت دستگاه به سطحی منطقی برای کاربران، عنوان شده است. طبق اعلام فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس‌باکس، قرار بود قیمت کنسول بازی مورد بحث حدود ۹۹ تا ۱۲۹ دلار باشد، اما شرکت متبوعش در رسیدن به این هدف قیمتی با مشکل مواجه شده است.

طرح شماتیک کنسول ایکس باکس Keystone

ناتوانی مایکروسافت در کاهش قیمت کنسول Keystone باعث شد هیچ‌گاه به‌طور رسمی فرصت دیدن این محصول را نداشته باشیم. نزدیک‌ترین تصویری که از این دستگاه منتشر شد، عکسی بود که فیل اسپنسر در ایکس به‌اشتراک گذاشت که به‌صورت اتفاقی، نمای جلوی Keystone را نشان می‌داد. اکنون وب‌سایت ویندوز سنترال، گواهی ثبت اختراع مربوط به کنسول مذکور را به‌اشتراک گذاشته است تا نگاهی دقیق‌تر به آن داشته باشیم.

طرح شماتیک کنسول ایکس باکس Keystone
طرح شماتیک کنسول ایکس باکس Keystone

گواهی ثبت اختراع کنسول Keystone نشان می‌دهد این محصول از طراحی مکعب مستطیل به‌همراه بخش دایره‌ای شکل در لبه‌ی بالایی بهره می‌برد که شباهت‌هایی به دریچه‌ی دایره‌ای مشکی رنگ روی ایکس‌ باکس سری اس دارد. در نمای جلوی کنسول بازی مایکروسافت مدل Keystone شاهد دکمه‌ی پاور و درگاه USB-A هستیم.

مقالات مرتبط:
  • خانه‌تکانی مایکروسافت در ایکس‌باکس؛ مدیر ارشد مارکتینگ خداحافظی کرد
  • تولید کنسول دستی ایکس‌باکس تأیید شد؟

با نگاه به گواهی ثبت اختراع ایکس‌باکس Keystone، سه درگاه اضافه در لبه‌ی پشتی این محصول به‌چشم می‌خورد که شامل خروجی HDMI، پورت شبکه و ورودی برق می‌شود. همچنین به‌نظر می‌رسد در سمت راست کنسول، دکمه‌ای برای اتصال و همگام‌سازی کنترلر ایکس‌باکس تعبیه شده بود. در بخش زیرین دستگاه هم مثل ایکس‌ باکس سری ایکس، بخش دایره‌ای شکلی با نوشته‌ی Hello from Seattle وجود دارد.

گواهی حق اختراع ایکس‌باکس Keystone در ژوئن ۲۰۲۲ به‌ثبت رسیده است. باوجود اینکه امکان عرضه‌ی این دستگاه وجود ندارد، اما دست‌کم می‌دانیم که چه ظاهری می‌توانست داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ