شکنجه‌های وحشیانه اشغالگران ضد اسرای فلسطینی تا سرحد مرگ

اقتصاد ایران: هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی در گزارشی به وضعیت تکان‌دهنده اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر اشاره و تاکید کرد صهیونیست‌ها از هیچ شکنجه وحشیانه‌ای ضد این فلسطینی‌ها دریغ نمی‌کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هیئت امور اسرا و آزاد شدگان فلسطینی در بیانیه‌ای مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه اعلام کرد که تعداد شهدا در میان صفوف اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر که از زمان آغاز جنگ نسل کشی علیه غزه، بر اثر شکنجه شهادت رسیده‌اند، به بالاترین میزان ممکن رسیده است.

شهادت ده‌ها اسیر فلسطینی زیر شکنجه

بر اساس این بیانیه، از زمان آغاز جنگ جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از اکتبر گذشته تاکنون دست کم 18 اسیر فلسطینی زیر شکنجه به شهادت رسیده‌اند. علاوه بر آن ده‌ها تن از افرادی که ارتش صهیونیستی آنها را از غزه ربوده و به اردوگاه‌ها و زندان‌های این رژیم منتقل کرده بود، زیر شکنجه به شهادت رسیده‌اند که هویت آنها مشخص نیست و رژیم اشغالگر اطلاعات آنها را فاش نمی‌کند.

در این میان روایت‌های تکان دهنده‌ای از شکنجه بازداشت شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر وجود دارد که شامل انواع شکنجه‌های روحی و جسمی از همان لحظه اول بازداشت می‌شود.

روایت‌هایی که بازداشتی‌های آزاد شده فلسطینی در این زمینه ارائه می‌دهند، بیانگر آن است که صهیونیست‌ها یک عملیات ارعاب سیستماتیک علیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی انجام می‌دهند؛ به طوری که آنها از لحظه اول بازداشت در معرض ضرب و شتم شدید، انواع تجاوزات و رفتارهای توهین آمیز و وحشتناک قرار دارند.

هیئت امور اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی گزارش داد که رژیم اشغالگر از بیماری «گال» به عنوان ابزاری برای آزار و شکنجه بازداشت شدگان و اسرای فلسطینی استفاده می‌کند. این فلسطینی‌ها به دلیل شرایط وحشتناک بهداشتی و محرومیت از هرگونه امکانات در این زمینه، به وفور به بیماری گال مبتلا شده‌اند. (بیماری گال نوعی بیماری پوستی است که توسط کنه‌های ریز ایجاد می‌شود. در این بیماری که بسیار مسری است، کنه‌ها برای تخم ریزی وارد پوست انسان می‌شوند و دانه‌های پوستی و خارش‌دار ایجاد می‌کنند که بسیار وحشتناک است).

شکنجه‌های وحشتناک علیه اسرای فلسطینی تا سر حد مرگ

«محمد عرب» روزنامه نگار فلسطینی که مدتی در اردوگاه سدی تیمان رژیم صهیونیستی بازداشت بود و بعد از تلاش‌های فراوان توانست با یک وکیل دیدار کند، به او گفت: مدیریت این اردوگاه بازداشت شدگان را 24 ساعت در غل و زنجیر نگه می‌دارد و از هیچ شکنجه‌ای علیه آنها دریغ نمی‌کند.

این روزنامه نگار فلسطینی افزود: من بیش از 50 روز است که لباس‌های خودم را عوض نکرده‌ام. بازداشت شدگان در اینجا مورد شکنجه، آزار و انواع تجاوزات قرار می‌گیرند و شکنجه‌ها تا اندازه‌ای وحشتناک است که برخی نمی‌توانند دوام بیاورند و جان خود را از دست می‌دهند. ضرب و شتم، آزار، تحقیر و توهینف رفتار معمول و دائمی نظامیان صهیونیست با بازداشت شدگان فلسطینی است و لحظه‌ای متوقف نمی‌شود.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها همچنین اجازه اقامه نماز یا هرگونه عمل دینی را به بازداشت شدگان نمی‌دهند. نظامیان دشمن همواره با سگ‌های پلیس، بازداشت شدگان فلسطینی را محاصره و به آنها حمله می‌کنند. بازداشت شدگان مجبورند کفش خود را به عنوان بالش زیر سرشان بگذارند و خوابیدن در روز ممنوع است. علاوه بر آن صهیونیست‌ها به بازداشت شدگان غذا هم نمی‌دهند و غذای آنها یک تکه نان با یک عدد خیار یا گوجه فرنگی است.

وی درباره شرایط وحشتناک جسمی بازداشت شدگان فلسطینی در اردوگاه‌ها و زندان‌های رژیم صهیونیستی هم گفت: بسیاری از بیماران و مجروحان در این زندان‌ها دست و پای خود را از دست دادند و مجبورند گلوله‌هایی که نظامیان صهیونیست به آنها شلیک کرده‌اند را در شرایط غیر بهداشتی و بدون بیهوشی، از بدنشان بیرون بکشند.

شماری از اسرای فلسطینی در زندان عتصیون هم درباره وضعیت فاجعه بار اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی گفتند: یکی از اسرای بیمار چندین بار بیهوش شد و ما به نگهبانان زندان گفتیم که کاری برای کمک به او انجام دهند اما نظامیان صهیونیست به ما حمله کردند و ما را کتک زدند و مجبورمان کردن لباس‌هایمان را در بیاوریم و در حالی که برهنه بودیم در سرمای شدید بایستیم.

یک اسیر زن فلسطینی هم گفت: نظامیان صهیونیست به بدترین و کثیف‌ترین شکل ممکن رفتار و ما را تهدید به تجاوز می‌کردند. نظامیان صهیونیست برای مدت طولانی دست و پای ما را می‌بستند و اجازه استفاده از سرویس بهداشتی را نمی‌دادند. آنها بدون اجازه از ما عکس می‌گرفتند و انواع رفتارهای تحقیرآمیز را انجام می‌دادند.

رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان ابزار شکنجه ضد اسرا استفاده می‌کند

باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای جداگانه به سیاست گرسنگی سیستماتیک علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های دشمن صهیونیستی اشاره و تاکید کرد: صهیونیست‌ها از زمان آغاز جنگ نسل کشی علیه غزه، از گرسنگی به عنوان یک سلاح علیه اسرا و بازداشت شدگان هم استفاده می‌کنند.

بر اساس این بیانیه، استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح ضد اسرای فلسطینی صرفاً محدود به اسرای بزرگسال نیست؛ بلکه کودکان، زنان، بیماران و حتی زنان باردار هم در معرض این سیاست کثیف صهیونیست‌ها در زندان‌های رژیم اشغالگر قرار دارند و این وضعیت بعد از جنگ غزه به مراتب بدتر شده است.

علاوه بر آن، طبق اطلاعات منتشر شده توسط باشگاه اسرای فلسطینی، کودکان اسیر فلسطینی بعد از 7 اکتبر در معرض سیاست غیرانسانی قحطی و گرسنگی که توسط اداره زندان های رژیم صهیونیستی اعمال می‌گردد هستند. صهیونیست‌ها برای این کودکان در زندان 3 وعده غذا می‌آورند که همه آنها روی هم به اندازه یک وعده هم نمی‌شود و کیفیت آن هم بسیار کم است.

کتک زدن اسرای کودک در زندان‌های رژیم اشغالگر برجسته‌ترین و سیستماتیک‌ترین سیاستی است که صهیونیست‌ها به ویژه بعد از 7 اکتبر اجرا می‌کنند و باندهای نظامیان رژیم اشغالگر مدام به سلول‌های این کودکان یورش برده و آنها را به شکل وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ