جمع‌و‌جور و دوست‌داشتنی؛ خودرو هیوندای Inster رسما رونمایی شد

اقتصاد ایران: هیوندای از خودرو برقی و جمع‌‌وجور اینستر با امکانات مناسب رونمایی کرد.

هیوندای در حالی که روی تولید خودروهای برقی اختصاصی سری Ioniq تمرکز دارد، بخش خودروهای برقی ساخته شده بر اساس پلتفرم خودروهای بنزینی را نیز نادیده نگرفته است. در این راستا هیوندای از اینستر رونمایی کرد که در اصل نسخه برقی Casper، خودرو شهری هیوندای در کره جنوبی است.

اینستر برای رقابت با داچیا اسپرینگ در اروپا ساخته شده و کمی بزرگ‌تر از نسخه بنزینی خود با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۳٫۸۲، ۱٫۶۱ و ۱٫۵۷ متر است. فاصله بین دو محور آن نیز نسبت‌به کاسپر افزایش یافته است. با این حال، اینستر یک خودرو کوچک و جمع‌وجور است.

مشتریان می‌توانند اینستر را در دو مدل با ظرفیت باتری و قدرت موتور متفاوت انتخاب کنند. مدل پایه مجهز به باتری ۴۲ کیلووات ساعتی و موتور ۹۵ اسب‌بخاری است که بردی معادل ۳۰۰ کیلومتر دارد. مدل گران‌تر اینستر با باتری ۴۹ کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی ۱۱۵ اسب‌بخاری، برد ۳۴۵ کیلومتری دارد. در هر دو مدل، گشتاور لحظه‌ای اینستر ۱۵۳ نیوتن‌متر است.

نمای پشت هیوندای اینستر ۲۰۲۴

رسیدن از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت در مدل پایه ۱۱٫۷ ثانیه و در مدل قوی‌تر ۱۰٫۶ ثانیه طول می‌کشد. حداکثر سرعت اینستر نیز به ترتیب ۱۴۰ و ۱۴۹ کیلومتربرساعت است. زمان شارژ باتری از ۱۰ تا ۸۰ درصد با استفاده از شارژر DC با توان ۱۲۵ کیلووات، حدود نیم ساعت به‌طول می‌انجامد.

هیوندای اینستر دارای صندلی‌های جلوی کاملا جمع‌شونده و صندلی‌های عقب تاشو است. این خودرو ابتدا در نسخه‌ای با چهار صندلی و تا سال ۲۰۲۵ با پنج صندلی عرضه می‌شود. با بسته شدن صندلی‌های پشتی این خودرو، فضای بار از ۲۴۰ به ۳۵۰ لیتر افزایش می‌یابد.

نمای داخلی هیوندای اینستر ۲۰۲۴
نمای داخلی هیوندای اینستر ۲۰۲۴
نمای جانبی هیوندای اینستر ۲۰۲۴
نمای جلویی هیوندای اینستر ۲۰۲۴
نمای پشت هیوندای اینستر ۲۰۲۴
نمای جلویی هیوندای اینستر ۲۰۲۴

امکانات اینستر شامل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم کمکی نور بالا، فرمان گرم‌شونده، هشدار خروج از خط، دستیار رانندگی در بزرگراه و اتصال کابلی برای اپل کارپلی و اندروید اتو می‌شود.

دو صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی به صورت استاندارد روی اینستر نصب شده است و امکاناتی نظیر صندلی‌های جلوی گرم‌شونده، تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف دارد. این خودرو حتی به قابلیت V2L مجهز است و امکان تامین برق لوازم برقی جانبی را فراهم می‌کند. قرار است نسخه دیگری از اینستر با پسوند کراس با ظاهری کمی خشن‌تر به بازار عرضه شود.

مقالات مرتبط
  • قدرت‌نمایی شاسی‌بلند ۲۰۲۴ هیوندای؛ لامبورگینی و پورشه مغلوب شدند [تماشا کنید]
  • برخی از قابلیت‌ها در خودروهای هیوندای پولی می‌شوند

اینستر از طراحی چراغ‌های LED پیکسلی در جلو و عقب بهره می‌برد. فروش اینستر تنها به اروپا محدود نخواهد شد و هیوندای آن را در کره جنوبی، خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه نیز عرضه خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ