طرح آبرسانی به شهر تفرش و ۲۰ روستای در مسیر این شهربهره برداری شد

اقتصاد ایران: تفرش- استاندار مرکزی گفت: طرح آبرسانی به شهر تفرش و ۲۰ روستای در مسیر این شهر از چشمه هفتیان بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح طرح‌های صنعت برق و آب در استان مرکزی که به صورت وبیناری با حضور سرپرست نهاد ریاست جمهوری (محمد مخبر) برگزار شد، اظهار کرد: بهره برداری از طرح آب‌رسانی به شهر تفرش و ۴۰ روستای مسیر این شهر از چشمه هفتیان یکی از طرح‌های عمرانی اولویت‌دار استان مرکزی است که در دولت مردمی به ثمر نشست.

وی افزود: مطالعات این طرح آب‌رسانی که به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه از پیچیده‌ترین طرح‌های عمرانی است در سال ۸۸ آغاز و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۲ کلید خورد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مراحل عملیات اجرایی این طرح تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: در دولت سیزدهم با تخصیص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار که بالغ بر ۳,۵۰۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی بود، عملیات اجرایی این طرح شتاب گرفت.

مخلص الائمه، رویکرد اصلی اجرای این طرح را انتقال آب از مناطق صعب‌العبور برای رفع تنش آبی تفرش عنوان کرد و گفت: طول خطوط اصلی طرح آب‌رسانی به شهرستان تفرش و روستاهای مسیر از چشمه هفتیان ۶۵ کیلومتر و طول خطوط فرعی ۱۰۰ کیلومتر است.

وی افزود: در این طرح ۲۸ باب مخزن ذخیره به ظرفیت کل ۱۵ هزار و ۹۱۰ مترمکعب از جنس بتن آرمه، هشت ایستگاه پمپاژ شامل چهار ایستگاه خط اصلی و چهار ایستگاه خط فرعی پیش‌بینی شده است.

استاندار مرکزی گفت: همچنین برق‌رسانی برای این طرح به طول حدود ۶۵ کیلومتر و از مناطق صعب‌العبور با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است و تعبیه پست‌های ذخیره و طرح اضطراری برای هر ایستگاه پمپاژ، تنها بخشی از ویژگی‌های این طرح مهم و حیاتی است.

مخلص الائمه بیان کرد: با اجرای این طرح سالیانه ۴.۷ میلیون مترمکعب آب برای شهر تفرش و روستاهای در مسیر این شهر تأمین می‌شود که با رعایت الگوی مصرف، نگرانی تأمین آب شرب این شهر در افق ۱۴۲۰ را از نظر کمی و کیفی تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارزش روز این طرح بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، گفت: در مجموع طرح آبرسانی به شهر تفرش و ۴۰ روستای در مسیر این شهر در دست انجام است که امروز آبرسانی به شهر تفرش و ۲۰ روستا بهره‌برداری شد و ۲۰ روستای دیگر نیز در مراحل پایانی است و به‌زودی در مدار قرار می‌گیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ