وضعیت اقتصاد آلمان بدتر شده است

اقتصاد ایران: نتایج یک بررسی موسسه ایفو نشان می‌دهد که وضعیت اقتصاد آلمان در هفته‌های اخیر بدتر شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "ویرتشافتز ووخه" در مطلبی نوشت: وضعیت اقتصاد آلمان در هفته های اخیر به طرز شگفت انگیزی بدتر شده است. شرکت ها نیز در وضعیت شک و تردید قرار دارند. این شرایط روی پرسنل هم تاثیر می گذارد.

با توجه به کمبود گسترده سفارشات، شرکت ها در آلمان می خواهند کارکنان کمتری را استخدام کنند.

موسسه مستقر در مونیخ ایفو روز چهارشنبه در نظرسنجی خود از هزاران مدیر اعلام کرد، سنجش اشتغال مربوطه پس از 96.3 امتیاز در ماه می به 95.9 واحد در ژوئن کاهش یافت.

کلاوس وولرابه، رئیس بررسی‌های این انستیتو در این باره گفت: فقدان سفارش‌ها باعث می‌شود بسیاری از شرکت‌ها نتوانند کارمندان خود را افزایش دهند. "به احتمال زیاد ارائه دهندگان خدمات استخدام می شوند."

آمارها در صنعت نیز کاهش یافته است: گفته شد که شرکت ها در این بخش حتی بیشتر به کاهش مشاغل فکر می‌کنند و جاهای خالی پر نمی شود. بر اساس اطلاعات ارائه شده در این نظر سنجی حال و هوای کنونی تجارت و ساختمان نیز حکایت از کاهش تعداد شاغلان دارد.

پژوهشگران اقتصادی مونیخ می‌گویند که استخدام‌های جدید فقط برای ارائه‌دهندگان خدمات برنامه‌ریزی شده است، اگر چه تعداد آن ها هم نسبت به موارد اخیر کمتر است. این امر به ویژه در مورد بخش های گردشگری و فناوری اطلاعات و همچنین برای مشاوران تجاری و مالیاتی صدق می کند.

به این ترتیب بزرگترین اقتصاد اروپا تا کنون بیهوده منتظر یک رشد قوی بوده است. وضعیت اقتصاد آلمان در ماه ژوئن به طرز شگفت انگیزی بدتر شد. شاخص فضای کسب و کار Ifo از 89.3 واحد در ماه قبل به 88.6 واحد کاهش یافت. شرکت ها به ارزیابی وضعیت فعلی کسب و کار خود با شک و تردید ادامه می دهند و چشم انداز آنها برای ماه های آینده نسبت به قبل نامطلوب تر است.

در این میان مشکل اساسی کسب و کار های جدید ضعیف است. یکی از کارشناسان موسسه ایفو در این باره گفت: فقدان سفارش در بخش های بزرگی از اقتصاد وجود دارد، تقاضا هنوز ضعیف است." تقاضا برای کالاهای "ساخت آلمان" از خارج نیز افزایش نیافته است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ