نقش هویت‌های بومی و مقاومت‌ مردمی در ایجاد نظم نوین‌ جهانی

اقتصاد ایران: نشست یک‌روزه «نقش هویت‌های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی» با حضور کارشناسان و اندیشمندان بین‌المللی پنجشنبه هفتم تیرماه ۱۴۰۳ در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مرکز مطالعات صبح وابسته به معاونت برون مرزی صدا و سیما، نشست «نقش هویت‌های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی» را با حضور یوگنی پوپوف معاون سابق دومای روسیه، علی حیدر وزیر سابق آشتی ملی سوریه، عدنان منصور وزیر سابق امور خارجه لبنان، خاویر کوزو عضو سابق پارلمان اروپا، جولیو چاوز عضو پارلمان ونزوئلا و بهادرا کومار دیپلمات ارشد هند و همچنین اندیشمندان ایرانی برگزار شد.

بروجردی: امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند بر علیه ما عمل کند

علاءالدین بروجردی نماینده مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: درود می‌فرستم به شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان. فکر می‌کنم در این تحولات نقطه آغازین آن دیدگاه امام خمینی (ره) بود، زمانی که انقلاب پیروز شد جهان دو قطبی آمریکا و شوروی بود . در آن مقطع کشورها وابسته به این دو قدرت بودند. امام براساس دیگاه قرآنی که اسلام برتر از همه چیز است بر نه شرقی و نه غربی تاکید داشتند.

امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند بر علیه ما عمل کند. امام‌ فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و بر مبنای این ایده استراتژی شکل گرفت، آمریکا در تمام اقدامات خود بر علیه ما شکست خورد. براساس این استراتژی معادلات و موازنه قدرت در منطقه تغییر کرد.

بروجردی گفت: از زمان تشکیل این غده سرطانی (اسرائیل) جنگ‌های زیادی در منطقه شکل گرفت اما در تمام‌ آنها شکست خوردند. امام اعتقاد داشتند خون بر شمشیر پیروز است.

عضو پارلمان ونزوئلا: ما داریم با امپریالیسم آمریکایی می‌جنگیم

جکلیو چاوز، عضو پارلمان ونزوئلا هم در این نشست گفت: آمریکا تقربیا به تمام کشورهای آمریکای جنوبی و لاتین حمله کرده، و تقریبا در تمامی این کشورها نقض حقوق بشر توسط آمریکا صورت گرفته است. آمریکا اجازه نداده این کشورها به انرژی هسته‌ای دسترسی داشته باشند.

همین چند وقت پیش آمریکا سعی کرد رئیس حمهور بولیوی را برکنار کند. واشنگتن سعی دارد تمامی منابع قاره آمریکا را تحت سلطه خودشان در بیاورند. ولی این مردم و دولت‌ها خواهان این نیستند و مقاومت می‌کنند. ما معتقد هستیم‌که نظم‌ نوین‌ جهانی در حال تهدید است. سیاستمداران راست افراطی در آمریکای جنوبی ظهور کردند و قدرت را به دست گرفتند.

در ونزوئلا دولت مخالف آمریکاست، ما داریم با امپریالیسم آمریکایی می‌جنگیم. ما یک‌گروه تروریستی به نام‌گروه 20 داریم‌ که با نتانیاهو در اسرائیل در ارتباط هستند. برای همین‌ است که من می‌گویم‌ نظم‌ نوین جهانی در حال تهدید است. اما مردم آمریکای جنوبی امید دارند بتوانند صهیونیسم را شکست دهند. در آمریکای جنوبی تقریبا همه به وحشی‌گری رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

وی گفت: برادران و خواهران من در ایران، مردم آمریکای لاتین و مرکزی به همراه مردم ایران با هم بر علیه رژیم صهیونیستی به پا خواسته‌ایم. ما از مردم‌ فلسطین حمایت جانانه می‌کنیم.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ