تمام اقدامات مربوط به انتخابات طبق جدول زمانبندی انجام شده است

اقتصاد ایران: سخنگوی شورای نگهبان گفت: تمام اقدامات مربوط به انتخابات طبق جدول زمانبندی انجام شده است و همه این اقدامات در کمتر از ۴۰ روز انجام شد که در بین نظام‌های سیاسی جهان کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان نشست خبری بین‌المللی که در تالار قلم مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی برگزار شد بیان کرد: امیدوارم شاهد حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی باشیم. حدود ۴۰ روز پیش رئیس جمهور کشورمان در سانحه سقوط بالگرد به همراه چند تن دیگر به شهادت رسیدند که ضایعه‌ای دردناک بود.

وی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مترقی است و در اصل ۱۳۱ قانون اساسی آمده است که در نهایت و ظرف ۵۰ روز باید رئیس جمهور جدید انتخاب شود که با رهنمودهای مقام معظم رهبری این روند به خوبی طی شد.

طحان نظیف تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از استحکام بالایی برخوردار است و در نظام سیاسی ما خواست و اراده مردم بسیار مهم است‌.

وی ادامه داد: اکنون در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم که لازم است تاکید کنم که تمام اقدامات مربوط به انتخابات طبق جدول زمانبندی انجام شده است و همه این اقدامات در کمتر از ۴۰ روز انجام شد که در بین نظام‌های سیاسی جهان کم نظیر است.

وی گفت: ۸۰ داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند که مدارک همه آنان در شورای نگهبان بررسی شد که در نهایت ۶ نفر از آنان که ویژگی‌ها و شرایط لازم را مطابق با قانون داشتند، احراز صلاحیت شدند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ان‌شاءالله فردا انتخابات ریاست جمهوری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور و بیش از ۹۵ کشور برگزار خواهد شد.

طحان نظیف بیان کرد: سازوکار انتخابات در ایران به گونه‌ای است که بار اصلی اجرا و نظارت بر عهده عوامل اجرایی و نظارتی است و ناظران مردمی هم از اقشار مختلف مردم هستند. نمایندگان کاندیداها هم برای نظارت بر انتخابات در شعب اخذ رأی حضور دارند. شورای نگهبان خود را پاسدار آرای مردم می‌داند.

وی گفت: در روزهای اخیر شاهد رقابت جدی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بودیم و امیدواریم فردا شاهد حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی باشیم.

در حال تکمیل..

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ