وزیر خارجه اردن: هرگز هیچ نیرویی به غزه اعزام نمی‌کنیم

اقتصاد ایران: وزیر خارجه اردن با اشاره به اینکه اسرائیل با جنایات جنگی علیه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری به دنبال گسترش دامنه درگیری‌هاست در واکنش به طرح‌های توطئه‌آمیز آمریکا و رژیم اشغالگر گفت که ما هیچ نیرویی به غزه اعزام نمی‌کنیم.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن، در واکنش به طرح‌های توطئه آمیزی که آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه غزه طراحی کرده‌اند، گفت: ما هرگز هیچ نیرویی را به نوار غزه اعزام نمی‌کنیم و تحت هیچ شرایطی پشت سر نتانیاهو را پاکسازی نخواهیم کرد؛ بلکه ما در موضع برخورد با واقعیت فاجعه باری هستیم که اسرائیل آن را به وجود آورده است.

بدون صلح و امنیت برای فلسطینی‌ها، امنیتی برای اسرائیل وجود ندارد

وزیر خارجه اردن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای یونانی خود اظهار داشت: ما خواهان یک طرح جامع، نه تنها برای توقف جنگ بلکه برای رسیدن به صلحی عادلانه، جامع و پایدار بر مبنای راهکار دودولتی هستیم. این بدان معناست که هیچ رویکرد مبتنی بر تعامل با غزه به عنوان منطقه جدا از سایر اراضی اشغالی فلسطین قابل قبول نیست.

وی افزود: در نتیجه تجاوزات وحشیانه اسرائیل به غزه بیش از دو سوم جمعیت نوار غزه آواره شده‌اند، بیش از 39 هزار نفر قتل عام شده‌اند که 70 درصد آنها زنان و کودکان هستند و مدارس و بیمارستان‌ها و.... ویران شده است. این تجاوزات وحشیانه نه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان می‌آورد و نه موجب تحقق صلح در منطقه می‌شود؛ زیرا تا زمانی که فلسطینی‌ها به امنیت و صلح نرسند، اسرائیل هیچ امنیتی نخواهد داشت. تنها راه برای تحقق این امر اجرای راهکار دو دولتی و تشکیل دولت مستقل فلسطین با حاکمیت کامل خود به پایتختی قدس در مرزهای تعیین شده در سال 1967 است.

اسرائیل امدادگران را در غزه قتل عام می‌کند

ایمن الصفدی به گزارش‌های سازمان ملل طی دو روز گذشته اشاره و اعلام کرد: سازمان ملل قادر به ارائه کمک به نوار غزه نیست؛ زیرا به دلیل نبود شرایط حفاظتی مورد نیاز این سازمان از سوی اسرائیل، سازمان ملل نمی‌تواند کمک‌ها را به غزه برساند. همچنین اسرائیل تعداد زیادی از کاروان‌های امدادی سازمان ملل را مورد هدف قرار داده است و شمار کارکنان بخش امدادی در غزه که توسط اسرائیل قتل عام شده‌اند از مرز 200 نفر می‌گذرد که حدود 193 نفر آنها از کارکنان آژانس آندوا بودند.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد: موانعی که از ورود کمک‌ها به غزه جلوگیری می‌کند باید برداشته شود و این مستلزم باز کردن گذرگاه‌ها و ورود کمک‌ها به مقدار کافی به نوار غزه است. همچنین باید شرایطی برای نهادهای وابسته به سازمان ملل در غزه ایجاد شود که بتوانند وظیفه خود را بدون خطر انجام دهند.

وی در ادامه نسبت به خطر گسترش جنگ هشدار داده و تاکید کرد: خطر گسترش واقعی جنگ همچنان روز به روز بیشتر می‌شود و تنها راه برای جلوگیری از آن، توقف تجاوزات به غزه، توقف حملات به کرانه باختری، احترام به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، برقراری آتش بس دائمی و آغاز طرحی برای اجرای راهکار دو دولتی با یک زمانبندی مشخص است.

این مقام اردنی درباره شرایط فاجعه بار انسانی در غزه در سایه محاصره سنگین رژیم اشغالگر گفت: اسرائیل نه تنها از رسیدن غذا، دارو، آب و خدمات اساسی به غزه جلوگیری می‌کند؛ بلکه سازمان‌های بین‌المللی را نیز از رساندن این کمک‌های ناچیز به نیازمندان در غزه باز می‌دارد. این جنگ باید متوقف شود و ادامه آن بیانگر ناتوانی جامعه بین المللی در توقف جنایت‌های جنگی است.

اسرائیل جنایتکار جنگی است

وی افزود: همه گزارش‌های صادر شده از سوی نهادهای بین المللی ثابت کرده، اتفاقی که در غزه می‌افتد، جنایات جنگی است که همه قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و اسرائیل تبدیل به یک طرف جنایتکار شده که در لیست سیاه کشورهایی که کودکان را می‌کشند و حقوق آنها را نقض می‌کنند، قرار گرفته است.

نتانیاهو به دنبال ادامه جنگ است

ایمن الصفدی تصریح کرد: ما اکنون با یک کابینه افراطی اسرائیلی مواجهیم که به تجاوزات وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهد و از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند. اسرائیل همچنین جنگ دیگری در کرانه باختری به راه انداخته است؛ جایی که شهرک سازی اسرائیلی‌ها همچنان ادامه دارد و شهرک نشینان آن به تروریسم ضد مردم فلسطین ادامه می‌دهند.

وزیر خارجه اردن در ادامه با انتقاد از سیاست‌های فاشیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر و کابینه وی اظهار داشت: نمی‌توان اجازه داد که بنیامین نتانیاهو و وزرای افراطی او اقدامات بیشتری انجام دهند که آینده کل منطقه را به ویرانی می‌کشاند. این کابینه اسرائیل به دنبال صلح نیست و بنابراین ما باید با یکدیگر همکاری کنیم و اجازه ادامه وضعیت فاجعه باری که هر روز در غزه می‌بینیم را ندهیم. همچنین نباید اجازه دهیم اقداماتی که منجر به انفجار اوضاع در کرانه باختری می‌شود ادامه داشته باشد؛ زیرا نه تنها مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری قربانی این جنایات جنگی اسرائیل می‌شوند، بلکه اعتبار قوانین بین‌المللی و همچنین جایگاه اروپا و آمریکا زیر سوال می‌رود.

ایمن الصفدی در پایان گفت: آتش بس در غزه خواسته اصلی ما و همه جامعه بین‌المللی است و از هر تلاشی برای تحقق این امر حمایت می‌کنیم. اما همه ما شنیدیم که نتانیاهو چند روز قبل چه گفت و روشن است که به دنبال آتش بس نیست و موضع او با طرحی که چند هفته قبل «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای آتش بس در غزه ارائه داده بود، تناقض دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ