حضور در انتخابات عامل قدرت ملی/ کردها حماسه آفرین هستند

اقتصاد ایران: سنندج- روحانیون اهل سنت کردستان در میزگرد مهر اعلام کردند حضور گسترده در انتخابات قطعاً انتظارات را از رییس جمهور منتخب افزایش می‌دهد و عامل قدرت ملی خواهد شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همبستگی و اقتدار کشور تنها در مشارکت حداکثری نهفته و تحقق امید آفرینی جامعه هم بر مبنای همین افزایش مشارکت مردم در انتخابات است و باید در نظر داشت که مشارکت مردم در انتخابات تنها با فراهم کردن زمینه‌های مناسب از ترغیب آنها ممکن خواهد شد.

معیشت، اشتغال و مهار تورم و رفع بیکاری مواردی است که باید در جامعه ریشه کن شود تا مردم هم برای بعد سیاسی کشور که انتخابات یکی از آنها است، گام بردارند.

وظیفه شناسی و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی می‌طلبد که فرد منتخب هم گره از پای اقتصاد بگشاید و جامعه را به سوی معیشت قوی سوق دهد.

البته مهار تورم و گشایش‌ها و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی در تمامی ابعاد، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، مبارزه با فساد، گسترش آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی از رویکردهای مهم دیگر است که برای مردم اهمیت دارد.

اما در نهایت حضور در انتخابات و انتخاب فردی اصلح و متعهد که گام‌های خود را بر مدار رفع نیاز از مردم و کشور قرار دهد و رسالت آحاد مردم است که باید به آن پایبند باشند.

در میزگرد انتخاباتی خبرگزاری مهر با روحانیون اهل سنت کردستان، تاکید بر حضور مردم در انتخابات و اتصال این مشارکت با گره‌گشایی اقتصادی در جامعه، مهمترین موضوع مورد بحث و با اهمیت مرتبط با انتخابات بود.

شرکت در انتخابات راجب شرعی است

روحانی و عالم اهل سنت استان کردستان گفت: شرکت در امر انتخابات یک وظیفه و واجب شرعی است که باید به سرانجام برسد.

ماموستا لقمان نذیری بیان کرد: مشارکت مردم و حضور اکثریت در این انتخابات یک امر مهم و ضروری است و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که در حال مچ‌اندازی با کفر جهانی است، پس انتخابات این کشور هم دارای اهمیت به‌سزای است.

روحانی و عالم اهل سنت افزود: مقام معظم رهبری به ملت رهنمودهای خود را همواره اعلام می‌کند و ملت قهرمان ما هم باید با درایت خود را از اندیشه و توطئه دشمنان جدا کند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری کشور ایران از این جهت حائز اهمیت است و نه تنها رأی به شخص نیست بلکه رأی به اسلام است که در مقابل کفر یک تنه ایستاده است.

روحانی اهل سنت تصریح کرد: رأی دادن به غیر اسلام موجب رواج کفر است و رأی ندادن هم تاکید بر همین امر است لذا مشارکت گسترده مردم در انتخابات ضروری است.

حضور در انتخابات عامل قدرت ملی/ کردها حماسه آفرین هستند

ایران نام اسلام را زنده نگه داشته است

ماموستا نذیری ادامه داد: در نزد خداوند دین فقط اسلام است و قرار گرفتن زیر پرچم حق هم اهمیت دارد و امروز تنها کشوری که نام اسلام را زنده نگه داشته کشور ایران است.

وی یادآور شد: نرفتن و شرکت نکردن در انتخابات خلاف شرع است چون موجب برتری کفر می‌شود.

مشارکت در انتخابات نقشه‌های مارکسیستی و یهودی نسبت به اسلام را باطل می‌کند

روحانی اهل سنت کردستان اذعان کرد: یهودیان هر ۳۰ سال یک‌بار برای از بین بردن مسلمانان نقشه و پروتکل‌های خود را تغییر می‌دهند و برای ما نقشه‌های تازه می‌کشند پس مشارکت در انتخابات از این منظر اهمیت دارد که نقشه‌های مارکسیستی و یهودی نسبت به اسلام را باطل می‌کند.

ماموستا نذیری گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور جهان است که در مدار شریعت دین حرکت می‌کند و پایبندی سیاسی که دارد اینکه مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، و حتی انتخاب رئیس قوه مجریه را با شورا گذاشتن و نظر خواهی از مردم انتخاب می‌کند و وقتی نظر مردم دخیل در انتخاب‌های مهم باشد پس سیاستی درست و خدا پسند را برگزیده است.

روحانی اهل سنت عنوان کرد: در حال حاضر مچ‌اندازی مکتب قرآن با جهان کفر به جهت زنده نگه‌داشتن دین اسلام است و ۴۵ سال نقشه و تحریم، جنگ و فقر و تهدید و طرد کردن ایران در عرصه بین‌المللی برای خاموش کردن سیاست مبتنی بر دین ما که در جهان بی‌مانند بود، خوشبختانه تاکنون بی‌اثر باقی مانده است.

مسلمانان با انتخاب فرد اصلح خدمت را ماندگار می‌کنند

ماموستا نذیری بیان کرد: شهید رئیسی هم خادم فقرا بود که به درجه شهادت نائل آمد ولی راه خدمت ادامه دارد و مسلمانان با انتخاب فرد اصلح در واقع خدمت را ماندگار می‌کنند.

وی اذعان کرد: وقتی یک رئیس جمهور در اوج توهین به قرآن در کشورهای غربی در سازمان ملل بی‌پروا قرآن را بلند می‌کند و وفای به عهد او عمل به قرآن و خدمت دینی است یعنی کشور ما پیروز است.

روحانی اهل سنت خاطرنشان کرد: رئیس جمهور منتخب بعدی هم نباید به ملت و امت پیامبر و دین او خیانت کند.

ماموستا نذیری تصریح کرد: در مقابل رئیس جمهور هم باید اصلح و کارآمد باشد چون قواعد دنیا بر عدل حاکمیت بنا نهاده شده، و عدالت در حق مردم صبور و شریفی که همواره پای کار نظام بودند، مهم است.

وی اضافه کرد: تورم و بیکاری دو بحث مهم کنونی است که با رونق اقتصادی می‌توان آن‌را حل و فصل کرد، چرا که فقر کفرآفرین است و حتی فقر باعث رفع تکلیف می‌شود و در انجام شعائر و واجبات دینی هم فقر موجب رفع تکلیف است.

روحانی اهل سنت یادآور شد: کشور ایران دارای منابع زیاد، کارخانه‌ها و داشته‌های فراوانی است که با مدیریتی اسلامی و اقتصادی متحول شده می‌توان برای فرزندان خود بهترین معیشت را خلق کند.

ماموستا نذیری ادامه داد: سه بحث مهم جهان هم کشاورزی، صنعت و تجارت است که با توجه به وضعیت جامعه ایران زمینه خوب و مناسب کشاورزی و توسعه صنعت می‌تواند زمینه تجارت را هم فراهم کند تا بیکاری را رفع و تورم را کنترل و در نهایت معیشت خوب را خلق کند.

وی اذعان کرد: راه اسلام امروز از ایران می‌گذرد و شرکت در انتخابات و برگزیدن رئیس جمهور اصلح که مسؤولیت بزرگی در قبال ملت دارد وظیفه آحاد مردم است.

روحانی اهل سنت تصریح کرد: انتخابات پیش‌رو مانند ضیافتی است که فرد منتخب هم شرایط مانور زیادی دارد ولی معیشت سروسامان یافته مردم بزرگترین رویداد و امتیاز مثبت آن خواهد بود.

حضور در انتخابات عامل قدرت ملی/ کردها حماسه آفرین هستند

مشارکت پرشور و انتخاب فرد اصلح ۲ مؤلفه مهم در این عرصه است

دیگر روحانی اهل سنت کردستان نیز در این میزگرد گفت: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول مشارکت و بعد انتخاب فرد اصلح ۲ مؤلفه مهم در این عرصه است.

ماموستا مختار فرجی افزود: تعیین فردی از بین صلحا امری نیازمند دقت وافر است و توجه به معیارها و گفته‌های مقام معظم رهبری که از بین صفات برتر با سنجش باید فردی که صداقت عمل و درایت دارد را انتخاب کرد.

ماموستا فرجی عنوان کرد: فرد منتخب باید شجاعت و شهامت کافی را داشته و حاضر در میدان عمل، و توانمند باشد تا در مقابل دشمن عقب نشینی نکند و بنا به خواسته‌های آنها باج ندهد و بتواند حرمت خط قرمزها را نگه‌دارد.

وی بیان کرد: دشمنان ما ثابت قدم هستند و هیچ اعتمادی به آنها نیست چه آنکه در حوادث مقدم و متاخر تاکنون ثابت کردند تنها به فکر منافع خود هستند و اعتماد به آنها غیر عقلانی است.

عالم اهل سنت اذعان کرد: در اینجا به سخنان مقام معظم رهبری می‌رسیم که حضور حداکثری را عامل اقتدار و قدرت ملی در مقابل دشمنان می‌داند.

حضور حداکثری مردم تاکید بر مشروعیت نظام

ماموست فرجی تصریح کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تاکید بر مشروعیت نظام و مهر دوست داشتن جان و مالی ملت است.

وی خاطرنشان کرد: کاندیدها هم در قدردانی از مردم باید گفتار و عملشان یکی باشد و اگر این دو همخوانی نداشته باشند موجب دلسردی مردم می‌شود.

عالم اهل سنت ادامه داد: اگر مسؤولان در وعده‌های خود صادق باشند مردم هم با میل خود حاضر به مشارکت می‌شوند و حتی دیگران را هم دعوت به حضور خواهند کرد.

ماموستا فرجی بیان کرد: در عرصه بین‌المللی هم کشور ما در حال حاضر از جایگاه خوبی برخوردار است و وقتی از تحریم‌های ۴ جانبه، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی رنج می‌بردیم با خون شهدا و جانفشانی در نهایت همه دنیا را همراه خود کردیم و ثابت کردیم تحریم‌ها بی‌اثر بود.

وی تصریح کرد: از بعد نظامی در حال حاضر به ۵۰ کشور تسلیحات نظامی صادر می‌کنیم و این در حالی است که در هر کجای دنیا هم مستکبران ضربه بخورند می‌گویند کار ایران بود و این رعب به برکت انقلاب اسلامی در آنها ایجاد شده است.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ما به قدرت رسیدیم و در خنثی کردن تحریم‌های نظامی و اقتصادی و افزایش صادرات نفتی که دارا هستیم، مهری بر عقیم شدن غرب و استکبار در برخورد با ما است.

لزوم بازگو کردن کارهای حسنه انجام شده در دوران انقلاب برای مردم

ماموستا فرجی اذعان کرد: خداوند در مقابل نعمت‌هایی که به بندگان خود بخشیده از آنها انتظار معقول شکر نعمت دارد و امروز در قبال کارهای حسنه‌ای که در این انقلاب شکل گرفت باید با بازگو کردن آنها به مردم و به شکرانه آن حضور در انتخابات را تضمین کرد.

وی یادآور شد: نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران ذیل تحریم‌ها و فشار دشمنان و برجام که چندین سال به طول انجامید و حتی گفتند یخ تحریم‌ها در برجام آب شد در حالی که اینگونه نبود، توانست سر پا بایستد.

ماموستا فرجی گفت: در سایه توجه ولی مطلق فقیه و حضور جوانان و با مصلحت بزرگان توطئه دشمنان باطل شد و ما به سوی پیشرفت و قله‌های افتخار در حال حرکت هستیم که انتخابات جاری تسهیل کننده این مسیر است و حضور و مشارکت حداکثری آحاد مردم هم در این راه مهم است.

حضور در انتخابات عامل قدرت ملی/ کردها حماسه آفرین هستند

انتخابات وسیله تشکیل یک دولت متمدن و پیشرفته در یک جامعه دموکراتیک است

ماموستا عبدالله اداک دیگر روحانی اهل سنت کردستان هم بیان کرد: انتخابات وسیله تشکیل یک دولت متمدن و پیشرفته در یک جامعه دموکراتیک است که تنها با مشارکت مردم ممکن می‌شود.

وی افزود: در جوامع بشری همواره عقلا در ادوار مختلف تاریخ برای مشارکت دادن و افزایش حضور مردم و با نیت تسهیل امور روزمره و عدالت محور از شورا و مشارکت توده مردم استفاده کردند.

ماموستا اداک گفت: اینکه همه مردم احساس مسوؤلیت کنند و خودشان را در آن قدرت سهیم بدانند و در بدنه قدرت سهم داشته باشند گزینه انتخابات با عناوین و روش‌های مختلف مطرح می‌شود.

وی عنوان کرد: امروزه انتخابات برای جامعه ما فرصتی برای بدست آوردن سهم و کم و کسرهای موجود است و همچنین فرصتی برای انتخاب و دادن فضا و میدان برای حضور نخبگان و افراد توانا و متخصص در بدنه دولت است.

مشارکت بالای مردم دولت را مکلف به تکمیل کارهای ناتمام می‌کند

روحانی اهل سنت کردستان ادامه داد: مشارکت بالای مردم دولت را مکلف می‌کند که بیشتر به جامعه توجه داشته باشند و کارهای ناتمام را به اتمام برساند.

ماموستا اداک تصریح کرد: انتخابات تشکیل ساختمان دولت است و در ساخت این ساختمان هرکه بیشتر زحمت بکشد طبیعتاً سهم بیشتری هم دارد.

وی گفت: منطقه ما در زیرساخت‌های توسعه‌ای هنوز ناکام مانده اما حرکت‌های صورت گرفته که در هموار کردن مسیر توسعه و پیشرفت مؤثر است.

روحانی و عالم کرد یادآور شد: راه آهن سنندج، فرودگاه سقز، بزرگراه‌های استان تا زمانی که تکمیل نشده بود ما در مدار و مسیر توسعه قرار نمی‌گرفتیم و امروز با مجاهدت رئیس جمهور خدوم و شهید ما در این مسیر قرار گرفتیم.

ماموستا اداک اذعان کرد: امروز هم ایجاب می‌کند همه ما برای تشکیل دولت و انتخاب فردی اصلح و مناسب در انتخابات مشارکت جدی داشته تا زمینه حضور خواص به دولت فراهم شود.

وی بیان کرد: دولت آتی هم باید نگاه ویژه‌ای به استان داشته و نهایتاً حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات زمینه‌ساز این نگاه ویژه خواهد شد.

وی از مردم کردستان خواست با حضور حداکثری خود حماسه‌ای دیگر در این مرز و بوم خلق کنند.

شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و مساله مشارکت حداکثری در انتخابات یکی از مسائل تعیین‌کننده در نظام جمهوری اسلامی است و هر میزانی که مشارکت مردم قوی‌تر باشد، می‌تواند آثار مثبت ارزنده‌ای را به جای بگذارد.

حضور در انتخابات عامل قدرت ملی/ کردها حماسه آفرین هستند

مشارکت حداکثری قطعاً انسجام ملی و قدرت ملی کشور را افزایش می‌دهد و اینکه رئیس جمهور آینده با رأی بالا انتخاب شود ارزشمند است که می‌تواند آثار زیادی بر کشور به جای بگذارد.

موضوع مشارکت در انتخابات و بحث بر سر آن بسیار حیاتی تر و مهم‌تر از دوره‌های گذشته است و در واقع برگزاری انتخابات‌های متعدد سراسری در کشور از ابتدای انقلاب اسلامی در راستای نقش تعیین کننده مردمی ارزیابی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ