تاکید پوتین بر تقویت ناوگان دریایی روسیه با توجه به تهدیدات

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که ناوگان دریایی این کشور به منظور محافظت مطمئن از مرزهای آبی باید به کشتی‌های بیشتر و تجهیزات مدرن مجهز شود و تقویت آن با توجه به خطرات ژئوپلیتیکی جدید اهمیت بسیار زیادی دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شب گذشته در نشستی درباره مسائل کشتی‌سازی این کشور، تاکید کرد که ضرورت دارد ناوگان دریایی روسیه به قدرت آتش مضاعف مجهز شود تا بتواند به طور قابل اطمینانی در برابر هر نوع حملات احتمالی در مرزهای دور از کشور محافظت کند. به گفته او، برای دستیابی به این هدف، لازم است که ناوگان به سیستم‌های تشخیص تهدید مدرن، از جمله پهپاد، مجهز شود.

پوتین یادآور شد که با توجه به خطرات ژئوپلیتیکی جدید، نیاز به تقویت نیروهای مسلح و ناوگان دریایی روسیه بسیار مهم است. وی توضیح داد: «تنش در دنیای مدرن در حال افزایش است و در همین راستا روسیه مرتباً تهدیدهای مختلفی از سوی برخی کشورها دریافت می‌کند. و در حال حاضر می‌توانیم ببینیم که چگونه این تهدیدها از حرف به عمل تبدیل شده و شکلی واقعی به خود گرفته و حتی شاهد اقدامات ملموس برای اجرای چنین تهدیدهایی هستیم. در این شرایط ما باید این موضوع را تا حد امکان جدی بگیریم، تمام خطرات احتمالی را محاسبه کرده و واکنش‌های مناسب و کافی برنامه ریزی کنیم و برای این منظور باید نیروهای مسلح و ناوگان دریایی خود را تقویت کنیم.»

واگذاری بیش از 40 کشتی جدید به ناوگان دریایی روسیه در سال 2024 

رئیس جمهور روسیه در این نشست اعلام کرد که سفارشات دولتی برای ساخت کشتی‌ها باید حداقل برای یک دوره طولانی و «تا اواسط قرن» برنامه‌ریزی شود. البته ناوگان دریایی روسیه در حال حاضر در حال تجهیز با کشتی‌های جدید و تجهیزات و تسلیحات مدرن است و تنها در سال 2024 بیش از 40 کشتی جدید دریافت خواهد کرد.

وی افزود: در عین حال لازم است به راه اندازی سامانه‌های تشخیص تهدید در ناوگان دریایی از جمله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین توجه ویژه شود.

پوتین همچنین تاکید کرد که مهمترین وظیفه برای توسعه طولانی مدت صنعت کشتی سازی، استخدام پرسنل واجد شرایط و ماهر  برای دفاتر طراحی و کارخانه‌های کشتی سازی در سراسر کشور است. برای انجام این کار، همچنین ایجاد شرایط کاری جذاب و رقابتی در کشتی سازی، تضمین درآمد مناسب برای کارگران، مهندسان، پرسنل فنی و مدیران ضروری است. همین امر در مورد کشتی سازان نیز صدق می‌کند.

شب گذشته، در نشستی در کرملین رئیس جمهور روسیه به همراه مقامات مسئول چشم انداز توسعه صنعت کشتی سازی و تقویت ناوگان دریایی روسیه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ