بازار کامپیوتر آمریکا در تصاحب اچ‌پی و بازار تبلت با اختلافی فاحش در دست اپل است

اقتصاد ایران: گزارش جدید کانالیس نشان می‌دهد اچ‌پی در بخش کامپیوترهای شخصی و اپل در بخش تبلت جایگاه درخشانی دارند.

فروش کامپیوترهای شخصی در ایالات متحده در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ نسبت‌به سال گذشته پنج درصد رشد داشت و به ۱۴٫۸ میلیون دستگاه رسید. به‌گزارش کانالیس، بخش مصرف‌کننده و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، محرک‌های اصلی رشد بوده‌اند.

گزارش کانالیس نشان می‌دهد که در فصل اول ۲۰۲۴ اپل با سهم بازار ۵۰٫۸ درصدی با اختلافی فاحش پیشتاز بازار تبلت در آمریکا است. در بخش لپ‌تاپ و کامپیوترهای دسکتاپ اچ‌پی با سهم بازار ۲۴٫۶ درصدی جایگاه اول را دارد و پس از آن به‌ترتیب دل، لنوو و اپل قرار دارند.

آمار سهم بازار و حجم عرضه‌ی تبلت‌ در بازار آمریکا فصل اول سال ۲۰۲۴
Canalys
آمار سهم بازار و حجم عرضه‌ی کامپیوترهای شخصی در بازار آمریکا فصل اول سال ۲۰۲۴
Canalys

هر دو بخش مصرف‌کننده و کسب و کارهای کوچک شاهد افزایش فروش بیش از ۹ درصدی نسبت به سال قبل بوده‌اند. با شروع قدرتمند سال ۲۰۲۴، بازار کامپیوتر اکنون در مسیر بهبودی مطلوب در آستانه‌ی چرخه‌ی به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود کل فروش کامپیوترهای شخصی بازار آمریکا در سال ۲۰۲۴ به ۶۹ میلیون دستگاه و در سال ۲۰۲۵ با رشد هشت درصدی به ۷۵ میلیون دستگاه برسد.

برای سه‌ماه متوالی، بخش مصرف‌کننده بهترین عملکرد را در بازار ایالات متحده داشته است. گرگ دیویس، تحلیلگر کانالیس، می‌گوید: «تخفیف‌های مداوم پس از فصل تعطیلات، تقاضای مصرف‌کنندگان برای کامپیوترهای شخصی را در ابتدای سال ۲۰۲۴ افزایش داد... رشد فروش در مشاغل کوچک و متوسط نشان می‌دهد که شرکت‌ها درحال به‌روزرسانی سخت‌افزاری سیستم‌هایشان به‌دلیل نزدیک‌شدن به پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ هستند. با توجه به اینکه مشتریان سازمانی نیز از این رویه پیروی می‌کنند، چشم‌انداز کوتاه‌مدت برای بازار همچنان بسیار مثبت است.»

نمودار حجم عرضه کامپیوترهای شخصی در فصل اول ۲۰۲۴ بازار آمریکا
Canalys
نمودار پیش‌بینی حجم عرضه کامپیوترهای شخصی در بازار آمریکا
Canalys

پیش‌بینی تحلیلگران برای بازار کامپیوترهای شخصی آمریکا در کل سال جاری مثبت است. کانالیس انتظار دارد که فروش کامپیوترهای شخصی در آمریکا در سال ۲۰۲۴، پنج درصد و در سال ۲۰۲۵، هشت درصد رشد کند.

به‌گفته‌ی تحلیلگر کانالیس: «شرایط کلان اقتصادی در ایالات متحده برای چندین ماه با ثبات بوده و به افزایش سرمایه گذاری شرکت‌ها در حوزه‌ی آی‌تی منجر شده است.»

مقالات مرتبط
  • پرفروش‌ترین تبلت‌های دنیا را چه شرکتی می‌سازد؟
  • باردیگر تأیید شد: سامسونگ حالا برترین برند صنعت موبایل است

بخش قابل توجهی از کامپیوترهای شخصی موجود در بازار هنوز از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، انتظار می‌رود طی چهار فصل آینده شاهد افزایش چرخه‌ی به‌روزرسانی سیستم‌عامل باشیم. این زمان‌بندی با افزایش دسترسی به قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه در بازار همزمان است؛ به‌طوری که محصولات جدید و تجربیات کاربری هیجان‌انگیزی را برای مصرف‌کنندگان و مشاغل در هر دو اکوسیستم ویندوز و اپل به همراه خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ