هم‌صدایی مردم خراسان شمالی برای حضور/ با قلب‌هایمان رای می دهیم

اقتصاد ایران: بجنورد- جمعه همزمان با اربعین شهدای خدمت و شهیدجمهور، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و درخواست مردم خراسان شمالی از رییس جمهور منتخب ادامه راه شهید رییسی است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - محدثه جوان دلویی: مردم در تکاپو برای خرید میوه و تربار هستند. غرفه داران در حال جمع‌وجور کردن باقی مانده اجناسشان. دو چهره آشنا نظرم را جلب می‌کند. دو عضو پیشین شورای شهر در حال پخش تراکت‌های تبلیغاتی بین غرفه داران و مردم هستند.

تبلیغ چهره به چهره برای کاندیدای مورد نظرشان انجام می‌دهند و برخی‌ها درباره کاندیداهای دیگر از هم سوال می‌کنند و مناظره‌ها و صحبت‌های کاندیداها را تحلیل می‌کنند.

سربلندی کشور

دهقانی، معلم بازنشسته هست و تاکید می‌کند بالاخره برای سربلندی کشورمان و نسل آینده باید پای صندوق رأی برویم.

هم‌صدایی مردم خراسان شمالی برای حضور/ با قلب‌هایمان رای می دهیم

او می‌گوید: از رئیس جمهور آینده می‌خواهم مسئولیت و سرپرستی ادارات نهادهای دولتی را به افراد با صلاحیت با تجربه و دلسوز کند.

توجه به روستاییان و کشاورزان

یکی از غرفه داران هم که شاهد صحبت‌های ماست، می‌گوید: خانم بنویس به کشاورزان رحم کنند اگر کشاورزی در اینجا از بین برود اقتصاد ضربه می‌خورد.

روستاها آب ندارند استان سرسبزی مثل خراسان شمالی سال‌ها است با کمبود آب مواجه است کشاورز با زحمت کار می‌کند اما محصولش را سَرِ زمین دلال‌ها به نرخ ناچیز می‌خرند و به نرخ‌های گزاف و سرسام‌آور به شهرهای دیگر می‌برند و می‌فروشند این اجحاف در حق مردم و کشاورزان است.

تابع امر رهبرمان هستیم

خانمی مسن که مشغول خرید است، می‌گوید: در انتخابات فقط بخاطر سربلندی کشورم و تبعیت از رهبری شرکت می‌کنم.

هم‌صدایی مردم خراسان شمالی برای حضور/ با قلب‌هایمان رای می دهیم

اما از رئیس جمهور آینده می‌خواهم فکری به حال اشتغال جوانان استان کنند چند سال است فرزندانم از این استان به دلیل اینکه نتوانستند شغلی پیدا کنند، رفتند و به تنهایی در تهران زندگی می‌کنند.

نیاز به مدیران خستگی ناپذیر داریم

کمی آن سوتر یکی از کارکنان اداره‌های استان را می بی نم نظرش را جویا می‌شوم. از وضعیت استخدامی‌ها می‌گوید و ادامه می‌دهد: هنوز ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی در برخی از ادارات به درستی انجام نشده است.

و وضعیت استان ما نیاز به مدیران خستگی ناپذیر و کاربلد دارد که باید رئیس جمهور آینده خراسان شمالی را مورد توجهش قرار دهد.

تورم را کنترل کنند

برخی‌ها هم هنوز برای رأی دادن مردد هستند و می‌گویند واقعاً کسی می‌تواند بیاید که تورم را کنترل کند. خانمی به همراه فرزندانش مشغول خرید است و عقیده دارد: همیشه کاندیداها شعارهای زیبایی می‌دهند. اما در عمل که می‌رسد ثروتمند هر روز ثروتش بیشتر و فقیر هم فقیرتر می‌شود. او که بخاطر شغل همسرش از استان‌های شمالی چندسالی است در بجنورد سکونت دارد می‌گوید: تورم به اندازه سه برابر حقوق کارمند و کارگر شده و یک خانواده چقدر باید تلاش کند که پیش بچه‌هایش شرمنده نباشد.

هم‌صدایی مردم خراسان شمالی برای حضور/ با قلب‌هایمان رای می دهیم

او اضافه می‌کند: شرکت در انتخابات هم حق و وظیفه ماست. ما وظیفه‌مان را روز جمعه انجام می‌دهیم و امیدواریم رئیس جمهور آینده هم به وظایفش بدرستی عمل کند.

شلوغی و همهمه بازار بیشتر می‌شود و آنجا را ترک می‌کنم.

حمایت از فرزندآوری

کیمیا مادر ۳ فرزند است، او خواستار حمایت ویژه‌تر از موضوع فرزند آوری است و می‌گوید: طرح‌های شهید رئیسی خوب و حمایتی بود. این شهید بزرگوار دارای برنامه مشخص و هدفمند بود و رزومه و کارنامه درخشانی داشتند.

به عنوان مادر دارای سه فرزند می‌خواهم رئیس جمهور آینده فقط ادامه رو راه رئیس جمهور شهید باشد و نظام ما دست انقلابی‌ها بماند و دست نااهلان نیفتد.

قوی‌تر از گذشته

معلم یکی از روستاهای فاروج هم تاکید می‌کند: شرکت در انتخابات ما را قوی‌تر از قبل می‌کند و من به همه دانش آموزان واجد شرایطم توصیه می‌کنم در انتخابات شرکت کنند و واقعاً دنبال فرد اصلح باشند.

او اما درخواستش از رئیس جمهور آینده رسیدگی به وضع معلمان است و عنوان می‌کند: نومعلمان خراسان شمالی رتبه بندی نشدند و تا اول فروردین ماه امسال حقوق زمان دانشجویی شأن را دریافت می‌کردند.

هم‌صدایی مردم خراسان شمالی برای حضور/ با قلب‌هایمان رای می دهیم

هم‌صدایی مردم خراسان شمالی برای حضور/ با قلب‌هایمان رای می دهیم

او از سختی‌های رفت‌وآمد معلمان روستاهای دور افتاده استان می‌گوید و اضافه می‌کند: کمک هزینه رفت‌وآمد نداریم. کمک هزینه مهد کودک برای فرزند نداریم از سوی دیگر همه را تشویق به فرزند آوری می‌کنند.

همیشه مطالبه‌گر باشیم

در جمع ما معلم دیگری هم هست او عنوان می‌کند: نباید زمان انتخابات مشکلاتمان را یادآوری کنیم باید همیشه مطالبه‌گر باشیم از همه مسئولانمان. الان به معلمان توانا کارت دادند برای گرفتن تسهیلات که به طور مثال ۵۰ میلیون وام می‌دهند اما باید ۸۰ میلیون پس بدهیم.

جالب‌تر اینکه در خراسان شمالی گرفتن این کارت اصلاً ارزشی ندارد زیرا هیچ ارگان و سازمان و فروشگاهی کارت توانا را نمی‌پذیرند.

وضع فرهنگی نیاز به برنامه دارد

راضیه و همسرش در کار پرورش گل وگیاه و گیاهان دارویی است، بخوبی مناظره‌ها را پیگیری کرده و درباره جز به جز صحبت‌های کاندیداها سخن می‌گوید.

او از از رئیس جمهور منتخب می‌خواهد که اول از همه نقش دلار توی قیمت گذاری محصولات را از میان بردارد.

و تاکید می‌کند: به عنوان یک زن و مادر دو فرزند از رئیس جمهور منتخب درخواست دارم برنامه محکمی برای ولنگاری فرهنگی جامعه داشته باشند متأسفانه زندگی بسیاری از خانواده‌ها به دلیل همین وضعیت اسفناک حجاب برخی خانم‌ها از بین رفته است.

او ادامه می‌دهد: ناعدالتی ها را در جامعه بردارند و برای استخدامی‌ها برتری با اشخاص مطلع و با ایمان باشد نه با ارتباطات و نسبت‌ها.

هم‌صدایی مردم خراسان شمالی برای حضور/ با قلب‌هایمان رای می دهیم

تردید دارم

خانمی که با دختر ۱۶ ساله‌اش همراه است، می‌گوید: هنوز مانده‌ام در انتخابات امسال شرکت کنم یا نه چون مشکلات ما سال به سال تغییر می‌کند.

وقتی مسئولان ما با سفارش در اداره‌ها بر سرکار می‌آیند و حاضر نیستند یک ساعت در بین مردم باشند معلوم است مشکلی حل نمی‌شود.

دشمن را شاد نمی‌کنم

بانوی ۷۶ ساله با دختران و نوه‌هایش همراه است عقیده دارد: نباید دشمن شاد کن بشویم درست است مشکلات زیاد است اما باید همگی باهم این مشکلات را برطرف کنیم.

بی‌بی طلا مستمری بگیر حقوق همسر مرحومش است که می‌گوید: بعد از فوت شوهرم همه بچه‌ها را به سختی بزرگ کردم و حالا دغدغه‌ام خانه داری و فرزند آوری بیشتر فرزندانم است اغلب نوه‌هایم تک فرزند هستند از رئیس جمهور منتخب می‌خواهم شرایط خوبی برای جوان‌ها فراهم کنند تا با خیال راحت صاحب فرزندان بیشتر شوند.

کشورمان را دوست داریم

یکی از کسبه‌های بجنورد هم به میان سخنانمان می‌آید و می‌گوید: موضوع اول ما آزادی نیست باید درد مردم را رسیدگی کنند در همین بجنورد به قدری دچار افزایش اجاره بهای مسکن و ملک تجاری شده‌ایم که واقعاً خیلی از مردم به زندگی در حاشیه شهرها و روستاها پناه بردند.

هم‌صدایی مردم خراسان شمالی برای حضور/ با قلب‌هایمان رای می دهیم

او اضافه می‌کند: اجاره بهای مغازه‌ام یک طرف ماه آینده موعود اجاره بهای منزل هم می‌رسد واقعاً با این وضعیت تورم مانده‌ایم چه کنیم.

بازهم در این وضعیت کشورمان را دوست داریم و بخاطر رهبری و آینده فرزندانمان پای صندوق رأی می‌رویم.

دست مافیا را کوتاه کند

اشرفی از مشهد برای دیدار خانواده‌اش به بجنورد آمده او هم می‌گوید: مردم همه کشورمان عزیز هستند و در هر شرایطی پای صندوق رأی می‌آیند ون می‌گذارند کسی برای ما تصمیم بگیرید.

او ادامه می‌دهد: رئیس جمهور می‌تواند با مافیای ارز و طلا، پتروشیمی صنعت دارو مقابله کند دستشان را از بیت‌المال کوتاه کند درخواست من که راننده تاکسی هستم از رئیس جمهور آینده این است دنبال کوتاه کردن دست مافیا باشد تا سفره مردم بزرگ‌تر شود.

مردم خراسان شمالی، کرد، ترک و تات و ترکمن با وجود همه محرومیت‌ها نشان دادند در هر انتخاباتی و در هر برهه‌ای پای آرمان‌ها و ارزش‌های کشورشان هستند و ما روز جمعه ۸ تیرماه در فقدان رئیس جمهور شهیدمان عهد می‌بندیم که پرشورتر از گذشته پای صندوق رأی حاضر شویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ