پروژه‌های با پیشرفت ۶۰ درصد در اولویت اختصاص اعتبار هستند

اقتصاد ایران: اهواز - استاندار خوزستان گفت: در شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم گرفتیم پروژه هایی را در اولویت رسیدگی قرار دهیم که پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در این مقطع از سال بودجه مصوب سالانه استان‌ها واریز می‌شود و باید کلیات هزینه‌کرد این بودجه در شورای برنامه‌ریزی مصوب و اجرایی شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در جلسه امروز در رابطه با پروژه‌های عمرانی و هزینه‌های جاری مباحث لازم مطرح شد، افزود: حدود سه هزار پروژه در استان در حال اجرا است. ما تصمیم گرفتیم پروژه‌هایی را در اولویت رسیدگی قرار دهیم که پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد داشته باشند در عین حال عدالت بین شهرستان‌ها در تخصیص اعتبارات را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: البته پروژه‌های ملی با اعتبارات ملی انجام می‌شود که خارج از شورای برنامه‌ریزی استانی انجام می‌گیرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: دولت حدود ۲۰۰ همت برای خریداری گندم در کشور در نظر گرفته است که سهم بالایی از آنکه تاکنون ۲۱ همت پرداخت شده به کشاورزان خوزستانی اختصاص دارد.

حسینی محراب گفت: تا کنون د و۲ مرحله یکی به مبلغ یک هزار میلیارد تومان، مرحله دیگر بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم به کشاورزان پرداخت شده و مرحله سوم نیز پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: موضوع دیگر در بودجه امسال پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان است که در بودجه دیده شده است. برای ترمیم حقوق بازنشستگان نیز مبلغ خوبی در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در مولدسازی نیز اختیارات خوبی به استان‌ها داده شده است. این روش ساز و کار خوبی برای تأمین پروژه‌ها است و مدیران می‌توانند از این محل برای اجرای پروژه‌ها استفاده کنند. در بخش تسهیلات اشتغال نیز رقم مناسبی لحاظ شده است.

حسینی محراب افزود: ۱۷ پروژه بزرگ و ملی در سطح استان داریم که نیاز به همت و پیگیری همه جانبه از سوی مدیران استانی، نمایندگان مجلس و استانداری دارد.

وی تصریح کرد: ۱۲۶ پروژه مشترک و بزرگ نیز با سازمان‌های ملی و استان‌های همجوار در دستور کار قرار دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سهم درآمدهای دولت در استان نسبتاً بالا است گفت: این سهم به ویژه اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی در بودجه دیده شده است و اختیار هزینه کرد بودجه مسئولیت‌های اجتماعی طبق قانون به شورای برنامه‌ریزی واگذار شده و دستگاه‌ها مجوز هزینه این اعتبارات بدون طرح و تصویب در این شورا را ندارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ