از ابتکارها در خصوص روابط میان سوریه و ترکیه استقبال می‌کنیم

اقتصاد ایران: رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه بر استقبال دمشق از تمامی ابتکارها در خصوص روابط میان سوریه و ترکیه در صورت توجه به شرایط مورد نظر دمشق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

اسد در این دیدار بر استقبال سوریه از ابتکارات مرتبط با روابط میان دمشق و آنکارا بر پایه احترام به حق حاکمیت کامل سوریه بر تمامی اراضی خود و مبارزه با تمامی انواع تروریسم و سازمان‌های تروریستی تاکید کرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین اعلام کرد که این ابتکارها اراده کشورهای مربوطه را در خصوص برقراری ثبات در سوریه و منطقه منعکس می‌کند.

اسد افزود: سوریه همواره با تمامی ابتکارهای مربوطه برخوردی مثبت و سازنده داشته است. موفقیت و ثمردهی هرگونه ابتکار به احترام‌نهادن به حق حاکمیت کشورها و ثبات آن‌ها بستگی دارد.

همچنین رئیس جمهور سوریه در این دیدار ابتکار صلح «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در خصوص نزاع میان مسکو و کی‌یف را ستود و گفت: این ابتکار پایه حقیقی حل‌وفصل مسالمت‌آمیز منازعه میان دو کشور را شکل می‌دهد. در صورت مخالفت غرب و اوکراین با این ابتکار، مسئولیت کامل خون‌هایی که ریخته می‌شود متوجه آنان خواهد بود.

«الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار بر حمایت کشور متبوعش از تمامی ابتکارهای مرتبط با روابط میان سوریه و ترکیه از سوی کشورهایی که به اصلاح آن اهتمام دارند تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد شرایط کنونی بیش‌تر از هر زمانی برای موفقیت میانجی‌گری‌ها مناسب است.

لاورنتیف ادامه داد: روسیه برای سوق‌دادن گفت‌وگوها به جلو آماده است. هدف، موفقیت در برقراری مجدد روابط میان سوریه و ترکیه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ