آغاز فعالیت ۱۸ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزان استثنایی در کردستان

اقتصاد ایران: سنندج_رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیاز ویژه در ۱۸ پایگاه و در قالب فعالیت‌ها و کلاس‌های تابستانی غنی‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی، عصر چهارشنبه در آئین افتتاحیه پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز ویژه استان که بصورت نمادین در مدارس گل‌ها و توحید در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد اصلی در فعالیت‌های تابستانی آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار "تربیت بدون توقف؛ رشد و تعالی دانش آموزان ایرانی در پرتو همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه تابستان امسال ۱۸ پایگاه به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در کانون‌های پرورش فکری، سالن‌های ورزشی و… دایر شده است، گفت: فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت تا ۲۰ شهریور ماه جاری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها و مهارت‌های دانش آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان است.

محمدی هدف از برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت را تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی و آموزشی اعلام کرد و گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان، فرصت‌های بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه جانبه آنان را در پی خواهد داشت.

محمدی با بیان اینکه کل جامعه به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحت پوشش آموزش و پرورش می‌باشند و هر تغییری در آموزش و پرورش کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: گستره آموزش و پرورش به وسعت و دامنه جامعه است.

وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی تخصصی‌ترین بخش آموزش و پرورش است و تأمین نیروی متخصص و کار در آموزش و پرورش استثنایی در مقایسه با آموزش و پرورش عادی دشوارتر است.

رئیس آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش تربیت جوانب مختلف علمی، اجتماعی، اخلاقی و… است، عنوان کرد: با آموزش و پرورش رسمی نمی‌توان اهداف حوزه استثنایی را محقق نمود.

محمدی کار فعالان نهاد تعلیم و تربیت را مربی تربیتی بودن عنوان کرد و افزود: قاعدتاً کسی که مربی است باید راه را بهتر و بیشتر بلد باشد.

وی در ادامه گفت: کار اصلی آموزش و پرورش زمینه سازی برای تربیت است تا از طریق آن کودکان را با هر استعداد، توانایی و محدویت جذب کند.

رئیس آموزش و پرورش استان در ارائه تعریفی از کیفیت گفت: کیفیت یک شاخص تجملی و تزئینی نیست بلکه در واقع یک حالت ویژه ای از نظام آموزشی است که این حالت نتیجه یک سلسله اقدامات و فعالیت‌های مشخصی است که آن فعالیت‌ها باید پاسخگوی نیازهای اجتماعی معین در زمان و مکان خاص باشد.

محمدی افزود: کیفیت بخشی حلقه مفقوده نظام آموزشی فعلی است و غنی سازی اوقات فراغت می‌تواند بهترین فرصت برای کیفیت بخشی باشد.

وی اطلاع رسانی و همفکری با اولیا دانش آموزان، برنامه ریزی دقیق و منسجم در تمام فعالیت‌ها، فراهم کردن زمینه حضور بانشاط دانش آموزان و بکارگیری مربیان متخصص و علاقمند را از انتظارات آموزش و پرورش استثنایی از عوامل اجرایی پایگاه‌های فعالیت تابستانی اعلام کرد.

محمدی در پایان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش وپرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند خاطر نشان کرد: غنی سازی اوقات فراغت امری فرابخشی است ومتولی این مهم همه جامعه می‌باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ