کابل: برای نابودی کامل مواد مخدر اراده قوی وجود دارد

اقتصاد ایران: وزارت کشور حکومت طالبان به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد افغانستان برای نابودی کامل مواد مخدر اراده قوی دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت این روز فرصت مناسبی برای مبارزه و اطلاع رسانی درباره مضرات مواد افیونی است.

بیانیه افزود: مبارزه با مواد مخدر و محو این پدیده یکی از بزرگترین چالش‌ها محسوب می‌شود که نیازمند همکاری و تلاش‌های مشترک افراد، خانواده‌ها، کشورها و نهادهای بین المللی است.

این بیانیه با اشاره به وضعیت نامناسب مواد مخدر در دولت پیشین افغانستان اظهار داشت طی سالهای متمادی هیچ توجهی برای جمع آوری و درمان قشر آسیب‌دیده‌ از مواد مخدر صورت نگرفته بود.

وزارت کشور حکومت طالبان خاطرنشان کرد: پس از دستور رئیس امارت اسلامی، مبارزه با کشت، تولید، قاچاق و فروش مواد مخدر و نابودی این پدیده شوم در اولویت قرار گرفت و اکنون به صراحت می‌توان گفت که تولید و کشت آن به صفر نزدیک شده است.

بیانیه طالبان با موفقیت آمیز عنوان کردن چالش درمان معتادان در افغانستان اظهار داشت تاکنون 17 هزار و 240 مظنون بازداشت شده است و 113 تن انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی کشف و نابود شده است.

«عبدالمتین قانع» سخنگوی وزارت کشور طالبان در این بیانیه تاکید کرد: اقدامات عملی، موفقیت و پیشرفت در زمینه مبارزه با مواد مخدر در افغانستان در زمان کم و با امکانات محدود نشان می‌دهد که امارت اسلامی برای نابودی کامل مواد مخدر اراده قوی دارد..

قانع همچنین اظهار داشت: افغانستان از کشورهای جهان و سازمان‌های همکار در مبارزه با مواد مخدر می‌خواهد تا در زمینه کشت جایگزین و نابودی مواد افیونی با کابل همکاری کنند.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ