تغذیه فصلی می‌تواند برای سلامتی مفید باشد

اقتصاد ایران: محصولات محلی معمولا مواد مغذی بیشتری دارند، زیرا به‌ شیوه طبیعی عمل آمده‌اند و بلافاصله پس از چیدن مصرف می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، آسوشیتدپرس در گزارشی می‌نویسد که آنا فیاناکا، گیاه‌خوار ۸۹ ساله سیسیلی، سلامتی‌اش را مدیون رژیم غذایی فصلی است، زیرا او در طول سال بیشتر سراغ مواد غذایی می‌رود که در هر فصل وارد بازار می‌شوند. تغذیه فصلی گامی آسان به سوی الگوی غذایی بهتر است، زیرا در کاهش خطر بیماری قلبی، چاقی و سایر بیماری‌ها موثر است. ازجمله این مواد غذایی، میوه‌ها و سبزیجاتی‌اند که در فصل‌های مختلف می‌رسند.

چرا رژیم غذایی فصلی بهتر است؟

به گزارش اسوشیتدپرس، گری، که کارگاه آشپزی سالم برای افراد کم‌درآمد دارد، می‌گوید: «انتخاب مواد غذایی که هر ماه به‌فور در بازار بافت می‌شود راه خوبی برای شروع رژیم غذایی فصلی است، زیرا تعداد بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و کربوهیدرات‌های پیچیده را در دسترس ما قرار می‌دهند. در نیوانگلند ایالات متحده، گوجه‌فرنگی، انواع توت‌ها و هلو تابستانی جایشان را به کدو تنبل و کدو حلوایی پاییزی می‌دهند که همگی سرشار از آنتی‌اکسیدان و فیبرند. همچنین مواد غذایی فصلی طعم بهتری می‌دهند.»

جولیا زومپانو، متخصص تغذیه از کلینیک کلیولند، می‌گوید: «تغذیه فصلی به‌نوعی همان تغذیه از مواد غذایی محلی است. محصولات محلی معمولا مواد مغذی بیشتری دارند، زیرا به شیوه طبیعی عمل آمده‌اند و افراد بلافاصله پس از چیدنشان آن‌ها را مصرف می‌کنند. این به افراد امکان می‌دهد تا بیش‌ترین میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی، پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها را، که خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهند، به دست آورند.» شان هفرون، متخصص قلب، هم می‌گوید که برای تغییر رژیم غذایی باید ذهن بازی داشته باشید. او به افراد توصیه می‌کند تا از کلم بروکلی و سایر سبزیجات فراتر بروند و میوه‌ها و سبزیجات متنوع‌تری مصرف کنند.

توصیه کارشناسان این است که به بازارهای محلی بروید و از آنچه در هر فصل‌ ارزانی می‌شود بهره‌مند شوید. با این حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که تغذیه فصلی تنها راه نیست و برخی مطالعات نشان داده‌اند که مردم در مناطق سردتر با کمبود مواد مغذی در زمستان مواجه‌اند. بنابراین تغذیه سالم و مصرف تمام مواد مغذی برای حفظ سلامت ضروری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ