شایعه‌ای عجیب: گلکسی S25 شاید نسخه‌ای با تراشه مدیاتک داشته باشد

اقتصاد ایران: طبق اعلام یکی از منابع خبری کره‌ی جنوبی، سامسونگ احتمالاً نسخه‌ای از سری گلکسی S25 را با تراشه‌ی دیمنسیتی مدیاتک عرضه خواهد کرد.

مدل‌های پرچمدار گوشی سامسونگ همیشه به جدیدترین تراشه‌ی موبایلی مجهز می‌شوند و به‌همین دلیل قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند. این شرکت در سال‌های گذشته بسیاری از مدل‌های سری گلکسی S را در دو نسخه با تراشه‌ی رده‌بالای اسنپدراگون و تراشه‌ی پرچمدار اگزینوس عرضه کرده است؛ اقدامی‌که تفاوت‌های جزئی در عملکرد این محصولات ایجاد می‌کرد. اکنون طبق شایعه‌ای جدید، احتمال دارد سامسونگ از تراشه‌ی مدیاتک نیز در گلکسی S25 استفاده کند.

طبق گزارش The Financial News، احتمال اینکه سامسونگ از اگزینوس ۲۵۰۰ در گلکسی S25 استفاده کند بسیار زیاد است و البته عملیاتی‌شدن این تصمیم به بازده‌ تولید تراشه‌ی مذکور بستگی دارد. در بخش دیگری از این گزارش آمده است که استفاده از اگزینوس به کسب‌وکار تراشه‌سازی سامسونگ کمک می‌کند و همچنین در مذاکرات قیمت با کوالکام مؤثر خواهد بود.

گفته می‌شود اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام قیمتی در حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ دلار دارد و کوالکام احتمالاً قیمت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را تا ۳۰ درصد افزایش خواهد داد. سامسونگ به‌همین‌دلیل تصمیم دارد از گزینه‌های جایگزین مثل اگزینوس ۲۵۰۰ خود و همچنین تراشه‌های دیمنسیتی مدیاتک استفاده کند.

مقالات مرتبط:
  • سامسونگ ثبت پرونده‌های گلکسی S25 اولترا را شروع کرد
  • شایعه‌ای جذاب: تمام مدل‌های گلکسی S25 با تراشه اسنپدراگون عرضه می‌شوند

اگر سامسونگ واقعاً از سیستم-روی-چیپ مدیاتک در سری گلکسی S25 استفاده کند، به‌احتمال زیاد تراشه‌ی پرچمدار آینده‌ی سری دیمنسیتی را انتخاب خواهد کرد تا بتواند با نسل بعدی تراشه‌ی پرچمدار اگزینوس و اسنپدراگون رقابت کند.

انتخاب تراشه‌ی مدیاتک، تغییر بزرگی در ساخت سری پرچمدار گلکسی اس خواهد بود. به‌هرحال، این رقابت در بلندمدت به‌نفع مشتریان تمام خواهد شد، زیرا درصورت ادامه‌ی روند افزایش قیمت برخی قطعات، به ثابت ماندن نسبی قیمت گوشی پرچمدار سامسونگ کمک خواهد کرد. بار دیگر یادآور می‌شویم این شایعه به‌طور رسمی تأیید نشده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ