سناریوهای آینده جنگ در غزه/ «آسانژ» نمونه قلدری‌های آمریکا

اقتصاد ایران: بررسی سناریوهای پیش روی نوار غزه و موضوع آزادی بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در سایه تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بعد از گذشت بیش از ۲۵۰ روز، روزنامه‌های عربی به سناریوهای پیش روی این باریکه از جمله فرسایشی شدن جنگ در غزه اشاره می‌کنند.

سناریوهای آینده جنگ در غزه/ «آسانژ» نمونه قلدری‌های آمریکا

روزنامه القدس العربی در خصوص سناریوهای پیش روی غزه نوشت: حتی رسانه‌های صهیونیستی نیز در خصوص مرحله بعد از عملیات علیه رفح سؤال می‌کنند. سناریوهای بعد از عملیات رفح، زیاد و پیچیده هستند که اکثر آنها اشاره‌ای به توقف جنگ یا کاهش شدت آن ندارند. بیشتر این سناریوها تاکید دارند که جنگ در نوار غزه تبدیل به یک جنگ فرسایشی می‌شود به طوری که حملات صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت و نظامیان اشغالگر به مناطقی که پیشتر به آنها حمله کرده بودند بازمی گردند؛ گویی که در یک دور باطل حرکت می‌کنند و مجبور هستند بهانه‌ای برای باقی ماندن در غزه برای خود بتراشند. یک سناریو نیز بر این مسأله تاکید دارد که حملات رژیم صهیونیستی به برخی مناطق که پیشتر مورد هجوم گسترده قرار نگرفته‌اند منحصر می‌شوند مانند شهر دیرالبلح که به مقصد ده‌ها هزار آواره فلسطینی تبدیل شده است. سناریوی دیگری نیز به این موضوع اشاره دارد که احتمالاً حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه کاهش پیدا کرده و به حملات هوایی و ترور نیروهای مقاومت مقابل افزایش حملات در جبهه شمالی محدود می‌شود.

سناریوهای آینده جنگ در غزه/ «آسانژ» نمونه قلدری‌های آمریکا

روزنامه رأی الیوم در خصوص حزب الله لبنان نوشت: حزب الله لبنان با انتشار یک کلیپ از عملیات پهپاد شناسایی هدهد که با تعداد زیادی تصویر و ویدئو ضبط شده از اهداف نظامی حساس در اراضی اشغالی به وطن بازگشت نشان داد که همچنان دست برتر را در عملیات پهپادی و شناسایی مقابل دشمن صهیونیستی دارد. این عملیات نشان داد حزب الله لبنان سلاح‌های خود را ارتقا داده است. دبیرکل حزب الله لبنان این بار با خونسردی و لبخندی بر لب اعلام کرد که این حزب به سلاح‌هایی دست پیدا کرده که تنها در میدان نبرد از آنها رونمایی می‌کند.

سناریوهای آینده جنگ در غزه/ «آسانژ» نمونه قلدری‌های آمریکا

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص «آسانژ» نوشت: بنیان گذار «ویکی لیکس» که در سال ۲۰۱۰ صدها هزار سند محرمانه ارتش آمریکا را درباره جنگ‌های افغانستان و عراق همراه با مجموعه‌ای از تلگراف‌های دیپلماتیک منتشر کرد مجبور شد با امضای اسنادی، اتهام جنایی وارده مبنی بر نقض قوانین جاسوسی آمریکا را تأیید کند. این اقدام آسانژ ۵۲ ساله که باعث آزادی وی بعد از ۱۴ سال می‌شود تبدیل به یک نمونه موفق برای دولت‌ها خواهد شد تا بیش از پیش عرصه را بر خبرنگاری تحقیقی تنگ کنند. آمریکا راحت تر از گذشته می‌تواند عاملان افشای جنایات خود را حتی اگر غیر آمریکایی باشند تحت پیگرد قرار دهد.

سناریوهای آینده جنگ در غزه/ «آسانژ» نمونه قلدری‌های آمریکا

روزنامه سوری الثوره در خصوص غزه نوشت: غزه این روزها به شهر مرگ و ویرانی و قحطی تبدیل شده است. نه دارو و نه درمانی در این شهر پیدا نمی‌شود. هزاران بیمار کلیوی در شرایط وخیمی قرار دارند. این در حالی است که جامعه بین الملل تنها شاهد این اوضاع بوده و به موشک‌هایی که شبانه روز غزه را به آتش می کشند نگاه می‌کند. این منطقه به همدردی‌های هالیوودی از سوی غرب نیاز ندارد بلکه به باز شدن گذرگاه‌ها و رساندن کمک‌های بشردوستانه محتاج است.

سناریوهای آینده جنگ در غزه/ «آسانژ» نمونه قلدری‌های آمریکا

روزنامه سوری الوطن در خصوص حماس نوشت: چندی قبل بود که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد حماس یک تفکر است که نمی‌توان آن را نابود کرد. بله حماس و مقاومت یک تفکر است و هیچ قدرتی نمی‌تواند چنین چیزی را نابود کند. ملت‌ها با جنگ‌ها هر چند طولانی و شدید، نابود نمی‌شوند بلکه با معامله بر سر خودشان، از بین می‌روند.

سناریوهای آینده جنگ در غزه/ «آسانژ» نمونه قلدری‌های آمریکا

روزنامه یمنی المسیره در خصوص عید غدیر نوشت: عید غدیر تمام شد اما آیا پرونده این عید تا سال بعد بسته می‌ماند؟ این نوع نگاه بی بصیرتی در قبال مسأله ولایت است. ولایت در تمام ابعاد زندگی ما جاری و ساری است. نباید فراموش کنیم که خصلت‌ها و سنت‌های حضرت علی (ع) در زندگی ما جریان پیدا کند.

سناریوهای آینده جنگ در غزه/ «آسانژ» نمونه قلدری‌های آمریکا

روزنامه المراقب العراقی در خصوص ترکیه نوشت: نیروهای ترکیه از سال‌های قبل دست به عملیات نظامی هوایی و زمینی علیه شمال عراق می‌زنند. این عملیات مناطق نینوا و اقلیم کردستان عراق را در برگرفته‌اند. حملات نیروهای ترکیه طی ماه‌های گذشته باعث شده ده‌ها خانواده عراقی روستاهای مرزی را رها کنند. کار به جایی رسیده که ترک‌ها دست به ترور فرماندهان پ.ک. ک در مرکز سلیمانیه می‌زنند که این اقدام نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ