اهمیت تبیین آیات قرآن کریم توسط مؤسسات قرآنی

اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم تبیین آیات نورانی قرآن کریم، گفت: امروز نباید تنها بر تلاوت، صوت زیبا و حفظ قرآن تمرکز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه شهرستانی زندگی با آیه‌ها در شهرکرد، اظهار کرد: حکایت زندگی پیامبر اکرم (ص) حکایتی قابل تأمل و به تعبیر قرآن کریم اسوه است که می‌تواند نقشه راه انسان‌ها در زندگی باشد.

وی با بیان اینکه استقامت پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین عاملی بود که موجب گسترش دین اسلام شد، افزود: آن چیزی که بر اندیشه توحیدی پیامبر اکرم (ص) حاکم بود قدرت مادی، قبیله‌ای، جایگاهی و میزان ثروت قبیله و قدرت عشیره نبود بلکه صبر و استقامت ایشان بود که مورد توجه قرار داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز نیز ملت ایران به حس مقاومتی که دارد افتخار می‌کند و از آن لذت می‌برد همچنین مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود آسیبی به فضای اعتقادی آن‌ها وارد نکرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: نکته مهم این است که پیامبر اکرم (ص) قرآن را برای زینت مجالس، صوت و خطابه خوانی، حفظ، قرائت و… نمی‌خواست بلکه قرآن کتاب زندگی است و مفاهیم قرآنی باید به سبک زندگی اجتماعی جامعه تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: در زمان امیرالمومنین (ع) کار یکی از جریانات قرآنی به جایی رسید که در مقابل تفسیر واضح و عینی قرآن کریم یعنی امام علی (ع) قرآن می‌خواندند تا ایشان را محکوم کنند و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مفاهیم قرآنی به ذهن اجتماع نفوذ نکند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت انتشار مفهوم مقاومت در جامعه، تصریح کرد: ملت ایران ۴۰ سال بر اساس مفهوم استقامت قرآنی در برابر دو اندیشه لیبرالیسم و کمونیسم ایستادگی کرد و درواقع این استقامت سرمایه غرور و عزت ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: حساسیت جریانات قرآنی در برابر ظلم بسیار مهم است برای مثال از ابتدای آغاز جنگ غزه کودکان و زنان بی پناه بسیاری در پی جنایات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که لازم است جریان‌های قرآنی و فعالان این حوزه در برابر این ظلم آشکار اقدام کنند چراکه ایستادگی در برابر ظلم یکی از آموزه‌های قرآن است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام و قرآن کریم متعلق به یک گروه و یا قوم نیست بلکه به تمامی عالم تعلق دارد، بیان کرد: امروز نباید تنها بر تلاوت، صوت زیبا و حفظ قرآن تمرکز شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: آنچه امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی انجام داد برگرفته از قرآن کریم یعنی مفهوم حاکمیت الهی بود و هیمنه استکبار جهانی را در هم شکست اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که جریان قرآنی استان ما تا چه اندازه توانسته هیمنه استکبار را بشکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: با توجه به اینکه پیامبر اکرم (ص) به واسطه آیات نورانی قرآن کریم هیمنه ابوسفیانی را شکست، اگر جریان قرآنی موجود در چهارمحال و بختیاری همینه استکبار زمان خود را در هم نشکند یعنی مسیر طی شده توسط آن‌ها مسیر صحیح قرآنی نیست.

وی عنوان کرد: مؤسسه قرآنی برتر یعنی آن مؤسسه‌ای که روزانه هیمنه استکبار را در برابر مخاطبین خود می‌شکند و مستکبران را کدخدای عالم نمی‌داند درواقع اقدامات مؤسسات قرآنی باید موجب ذلت جهان استکبار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اضافه کرد: ایشان در فرمایشات خود به این موضوع اشاره داشتند که حاکمیت الهی موجب می‌شود سبک و شیوه زندگی اجتماعی افراد قرآنی شود پس نمی‌شود با وجود حاکمیت الهی سبک زندگی غربی در جامعه رواج داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد: جریانات و مؤسسات قرآنی باید برای مراقبت از ارزش‌های قرآنی عهد جمعی، عهد نصرت و اخوت، برابری و برادری داشته باشند اما یکی از عهدهای بسیار مهم عهد تبیین است یعنی تنها تلاوت قرآن را مدنظر نداشته باشند و به تبیین آیات الهی بپزدازند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر اساس مفاهیم قرآن کریم انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کرد، گفت: اساسی‌ترین مفهوم در قرآن کریم مفهوم حاکمیت دینی است و برای باقی ماندن این حاکمیت امام راحل مفهوم استقامت را به ما یاد داد تا در برابر جریانات ضد الهی و دینی مقاومت کنیم تا هیمنه پوشالی استکبار در هم شکسته شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ